یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که در آموزش‌های مدیریتی وجود دارد، این است که به آموزش سازمانی کارکنان خودتان توجه داشته باشید تا بتوانید آنها را رشد دهید و با این کار روی آینده شرکت خودتان سرمایه‌گذاری کنید. متأسفانه خیلی از مدیران شرکت‌ها این موضوع را نادیده می‌گیرند؛ زیرا از ضرورت آموزش سازمانی باخبر نیستند و نمی‌دانند که آموزش سازمانی چه مزیت‌هایی برایشان به دنبال دارد و چقدر می‌تواند روی موفقیت شرکت آنها تأثیرگذار باشد. در این مقاله می‌خواهیم در مورد ضرورت آموزش سازمانی صحبت کنیم و بگوییم که اصلاً چرا آموزش سازمانی، یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌ها برای شرکت شما محسوب می‌شود و این موضوع چطور باعث افزایش رضایت شغلی کارمندان و بازدهی کاری آنها می‌شود.

همچنین با تاثیر کار تیمی روی افزایش میزان موفقیت‌ها و دستاوردهای شرکت آشنا خواهید شد. اگر به دنبال این هستید که یک تحول اساسی در شرکت خودتان ایجاد کنید و بهترین سرمایه‌گذاری را برای رشد شرکت خودتان انجام دهید تا بتوانید جزو شرکت‌های پیشرو در حوزه کاری خودتان باشید، توصیه می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد اهمیت بالای آموزش سازمانی اطلاعات بیشتری کسب کنید و بدانید که این کار چه فایده‌ای برای کسب‌وکارتان دارد. قبل از اینکه به سراغ ادامه مقاله برویم مایلم مجموعه آموزش کسب و کار فرادرس را به شما معرفی کنم؛ برای دریافت این آموزش روی لینک زیر کلیک کنید:

ضرورت آموزش سازمانی

شاید اگر در سال‌های گذشته در مورد آموزش کارکنان صحبت می‌کردید، خیلی از افراد شما را مسخره می‌کردند و می‌گفتند که این کار دور ریختن پول‌هایتان است و نمی‌تواند هیچ تأثیر خاصی در میزان درآمد و موفقیت شرکت شما داشته باشد؛ اما در سال‌های اخیر آموزش سازمانی توانسته اهمیت بالای خود را نشان دهد و به همین خاطر است که شرکت‌های بزرگ و پیشرو دنیا از آموزش سازمانی استفاده می‌کنند تا همواره در مسیر رشد قرار داشته باشند و بتوانند هم کارکنان و هم خودشان را بروز کرده و به موفقیت بیشتری دست پیدا کنند. این موضوع باعث شده که اکثر سازمان‌ها به موضوع آموزش‌ دادن به کارکنان خودشان فکر کنند؛ اما خیلی از این سازمان‌ها متأسفانه از اهمیت بالای آموزش خبر ندارند و نمی‌دانند که آموزش چقدر می‌تواند در میزان درآمد آنها تأثیرگذار باشد. به همین خاطر می‌خواهیم در ادامه در مورد ضرورت آموزش سازمانی صحبت کنیم و بگوییم که چطور می‌توانید با استفاده از آموزش سازمانی، موفقیت‌های بیشتری را کسب کنید و دستاوردهای زیادی در زمینه کاری خودتان داشته باشید.

ضرورت آموزش سازمانی در ارتقای توانایی کارکنان + پیشنهاد ویژه آموزشی

آموزش سازمانی چه مزیت‌هایی برای یک شرکت دارد؟

در ادامه می‌خواهیم در مورد ضرورت آموزش سازمانی و مزیت‌های آن صحبت کنیم و برخی از مهم‌ترین فواید آموزش کارکنان را بررسی کنیم تا بتوانید با آگاهی بیشتری در مورد این موضوع تصمیم بگیرید که می‌خواهید برای آموزش کارکنان خودتان سرمایه‌گذاری کنید یا خیر. پس همچنان در ادامه همراه ما باشید. موارد زیر از جمله مزایای آموزش سازمانی برای یک شرکت یا کسب‌و‌کار هستند.

بروز بودن کارکنان و سازمان

احتمالاً همه ما در این موضوع اتفاق‌نظر داریم که در دنیای امروز، تغییرات خیلی سریع رخ می‌دهند و دنیا شدیداً در حال تغییر است و همین موضوع باعث شده است که تنها شرکت‌هایی بتوانند در بازار باقی بمانند که اطلاعات جدیدتری داشته باشند. آموزش سازمانی به یک شرکت کمک می‌کند که اطلاعات خود را به‌روز نگه دارد و بتواند همگام با تغییرات بازار و حوزه خود، پیشرفت کند. این موضوع، یعنی به‌روز بودن اطلاعات، یکی از مهم‌ترین کلیدهای موفقیت یک شرکت محسوب می‌شود. وقتی شما در حوزه کاری خودتان اطلاعات جدید را در اختیار داشته باشید، می‌توانید تصمیم‌گیری‌های بهتر و درست‌تری انجام دهید و با توجه به این تصمیمات، موفقیت‌های بیشتری نیز نصیبتان خواهد شد؛ اما زمانی که با همان اطلاعات گذشته تصمیم‌گیری کنید، نمی‌توانید عملکرد مناسبی داشته باشید و همین موضوع باعث می‌شود که نتوانید به خوبی عمل کرده و موفقیت‌های خوبی کسب کنید.

برایان تریسی در یکی از همایش‌های خود درباره اهمیت به‌روز بودن و داشتن اطلاعات تخصصی در حوزه کاری خود صحبت می‌کند و داستانی را در این مورد نقل می‌کند. او می‌گوید یکی از دوستانش که دندان‌پزشک است، مدام در آموزش‌ها و همایش‌های مختلفی کاری‌اش شرکت می‌کرد و همین موضوع باعث شده بود که بتواند در حوزه کاری خود یکی از بهترین‌ها شود. این دندان‌پزشک در یک همایش که در توکیو برگزار شده بود حضور پیدا کرد و در این همایش یک تکنیک را یاد گرفت که می‌توانست با هزینه بسیار کمتری کار زیباسازی دندان‌ها را انجام دهد. بنابراین پس از برگشتن به آمریکا، توانست این تکنیک را انجام دهد و همین موضوع باعث شد که یکی از برترین‌های کار خود شود و بتواند در سن 50 سالگی به‌عنوان یک دندان‌پزشک میلیونر بازنشسته شود. در سازمان‌ها نیز به همین صورت آموزش سازمانی می‌تواند در مسیر کاری و تولیدات و بازاریابی تأثیرگذار باشد. ممکن است یک آموزش کوچک بتواند مسیر شرکت شما را به‌صورت کامل تغییر دهد و باعث شود بتوانید بهترین دستاوردها را کسب کنید.

ضرورت آموزش سازمانی در ارتقای توانایی کارکنان + پیشنهاد ویژه آموزشی

استفاده از تمام پتانسیل کارکنان

وقتی از ضرورت آموزش سازمانی صحبت می‌کنیم، باید به استفاده از پتانسیل کامل کارکنان هم اشاره کنیم که این موضوع یکی از مهم‌ترین مزایای آموزش سازمانی است. خیلی اوقات ممکن است کارکنانی در شرکت شما وجود داشته باشند که به خاطر عدم شناخت مناسب از آنها، نتوانید پتانسیل‌ها و استعدادهای آنان را کشف کنید و همین موضوع باعث می‌شود در جایی از آنها استفاده کنید که هم کارکرد کمتری دارند و هم رضایت شغلی آنها کمتر است. آموزش سازمانی باعث می‌شود که بتوانید در آموزش‌های مختلف، با پتانسیل‌های کارکنان خودتان آشنا شوید و حتی خودشان نیز با استعدادهایی که دارند بیشتر آشنا شوند و در نهایت بتوانند از آن استعدادها برای سازمان شما استفاده کنند.

مثلاً فرض کنید شما یکی از کارمندان خودتان را برای بخش بایگانی انتخاب می‌کنید تا کاری کسل‌کننده و بدون خلاقیتی را انجام دهد؛ در صورتی که کارمند موردنظر خلاقیت بسیار بالایی در ایده پردازی و اجرای ایده‌های جذاب دارد و این شغل برای او نامناسب خواهد بود. وقتی آموزش سازمانی وجود داشته باشد، هم شما و هم کارمندان داخل مجموعه، متوجه خلاقیت بالای خود می‌شوند و این موضوع کمک می‌کند که بتوانید در جای بهتری مانند تبلیغات و بازاریابی از شخص موردنظر استفاده کنید. قرار گرفتن چنین کارمندی در جای درست، باعث می‌شود که رضایت شغلی فرد بیشتر شود و با بازدهی بالا کارهایش را انجام دهد.

افزایش بهره‌وری کارکنان

اگر پای صحبت مدیران شرکت‌ها و سازمان‌ها بنشینیم، احتمالاً همه آنها در مورد این موضوع ناراحت هستند که بهره‌وری کارکنان بسیار پایینی است و آنها انگیزه کمی برای انجام کارهای سازمان دارند. این موضوع باعث می‌شود که یک سازمان به‌اندازه کافی پیشرفت نکند و کارکنان فقط در حدی کار می‌کنند که از کار اخراج نشوند و بتوانند در کار خودشان باقی بمانند. اما چطور باید این مشکل را حل کرد؟ خوشبختانه برای حل این مشکل نیز ضرورت آموزش سازمانی را درک می‌کنیم و می‌توانیم ببینیم که یکی از فواید آموزش سازمانی، این است که می‌تواند کمک کند افراد بهره‌وری بیشتری داشته باشند و بتوانند با یادگیری تکنیک‌های جدید و مهارت‌های مناسب، کارکرد خود را بهتر و بهتر کنند.

مثلاً گاهی اوقات ممکن است کارمندان شما به خاطر مدیریت نادرست زمان، استرس زیادی را تحمل کنند و این موضوع باعث شود نه در خانه و کارهای شخصی و نه در شرکت بازدهی مناسبی نداشته باشند. ممکن است این موضوع با یک آموزش ساده مدیریت زمان برطرف شود و کارمندان موردنظر بتوانند به‌سادگی مشکل را حل کرده و هم به کارهای شخصی خودشان رسیدگی کنند و هم به کارهای شرکت شما برسند. یا حتی ممکن است کارمندان شما ندانند چطور می‌توانند کارها را بهتر مدیریت کنند و یک آموزش با موضوع مدیریت پروژه یا آموزش نرم‌افزاری، کمک می‌کند که هم پروژه‌ها را بهتر مدیریت کنند و هم بتوانند کارهای شرکت را با آرامش و سر فرصت انجام دهند. بنابراین آموزش سازمانی می‌تواند در افزایش بهره‌وری کارکنان نیز تأثیر بسیار زیادی داشته باشد و کمک کند کارها را بهتر انجام دهند.

ضرورت آموزش سازمانی در ارتقای توانایی کارکنان + پیشنهاد ویژه آموزشی

سیستم سازی کسب و کار

سیستم سازی کسب‌وکار یکی از مباحث پیشرفته و حرفه‌ای در مدیریت است که باعث می‌شود هم مدیر و هم کارکنان بتوانند خیلی از کارها را با کمک سیستم‌ها انجام دهند و به‌جای فکر کردن به همه چیز، تنها روی چیزهای مهم تمرکز کرده و آنها را انجام دهند. اما سیستم سازی کار سختی است و ممکن است خیلی از سازمان‌ها نتوانند این کار را انجام دهند و بنابراین مدیر و کارمندان شدیداً اسیر کار شده و نتوانند بدون حضور در محل کار خود، کارها را پیش ببرند. یکی دیگر از مزایایی که آموزش سازمانی دارد، این است که کمک می‌کند سازمان شما با روش‌های جدیدی برای پیشبرد کارها آشنا شود و بتوانید راه‌های جدیدی را امتحان کنید و همین موضوع باعث می‌شود که در نهایت بتوانید خیلی از بخش‌های کار خود را سیستم‌سازی کنید.

مثلاً ممکن است در حالت عادی خیلی از سازمان‌ها برای پیگیری مشتریان احتمالی و ارتباط با مشتریان، از دفتر و کاغذ و... استفاده کنند که خیلی قابل‌اعتماد نیست و به همین خاطر ممکن است این افراد نتوانند به خوبی کار خود را انجام دهند. اما آشنایی با سیستم‌های جدید مانند CRM یا سیستم مدیریت ارتباط با مشتری، باعث می‌شود که سازمان متحول شود و بتواند پیگیری مشتریان و مخاطبان را بهتر انجام دهد. مثلاً کارهایی مانند یادآوری زمان تماس، ارسال پیامک به مشتریان، تبریک تولد و... کارهایی هستند که به‌وسیله چنین سیستم‌هایی به‌راحتی قابل پیاده‌سازی هستند و اگر از این سیستم‌ها استفاده نکنید، قطعاً در این زمینه عملکرد مناسبی نخواهید داشت. این نیز یکی دیگر از مواردی است که ضرورت آموزش سازمانی را نشان می‌دهد و همین تغییرات کوچک و نکات کوچکی که در آموزش‌های سازمانی گفته می‌شود، می‌تواند درآمد شرکت و دستاوردهای آن را تا حد خیلی زیادی تحت تأثیر قرار دهد.

تقویت فرهنگ سازمانی

فرهنگ سازمانی چیزی است که در هر شرکت و کسب‌وکاری می‌تواند تعیین‌کننده این باشد که کارکنان چطور کار کنند، چطور با یکدیگر رفتار کنند، چقدر برای کار زمان بگذارند و خیلی چیزهای دیگر. فرهنگ سازمانی چیزی نیست که بتوانید آن را یک روزه عوض کنید و اگر خوشتان نیامد مجدداً آن را تغییر دهید، بلکه چیزی است که مدت‌ها طول می‌کشد تا بتوانید آن را تغییر داده و به حالتی که خودتان می‌خواهید ایجادش کنید. یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت فرهنگ سازمانی و ایجاد آن در سازمان، استفاده از آموزش کارکنان است. اینجا نیز ضرورت آموزش سازمانی کاملاً مشخص می‌شود و می‌توانید ببینید که چقدر راحت می‌توان با استفاده از آموزش، کارکنان را به سمت فرهنگ‌های مختلف هدایت کرد.

مثلاً اگر می‌خواهید در سازمان شما کار تیمی بیشتر انجام شود و به یک فرهنگ تبدیل شود، کافی است آموزش‌های سازمانی را روی این موضوع متمرکز کنید تا بتوانید کارکنان را به کار تیمی بیشتر سوق داده و آنها را به همکاری تشویق کنید. یا اگر می‌خواهید بهره‌وری کارکنان خودتان را افزایش دهید، می‌توانید آموزش‌ها را روی این موضوع متمرکز کنید تا بتوانید نتایج فوق‌العاده‌ای را در این زمینه کسب کنید و عملکرد و بهره‌وری کارکنان خودتان را بهبود دهید.

ضرورت آموزش سازمانی در ارتقای توانایی کارکنان + پیشنهاد ویژه آموزشی

معرفی طرح آموزش سازمانی فرادرس

حالا که با مزایای آموزش سازمانی آشنا شدید و متوجه شدید که آموزش سازمانی چطور به رشد و موفقیت سازمان شما کمک می‌کند، احتمالاً می‌خواهید آموزش سازمانی را در مجموعه خود پیاده‌سازی کنید. با کمک سیستم آموزش سازمانی فرادرس، شما می‌توانید دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی را در اختیار پرسنل و اعضای تیم خود قرار دهید و دانش و تخصص افراد داخل مجموعه خود را بیشتر کنید. یکی از مزیت‌های بزرگ فرادرس این است که شما می‌توانید انواع دوره‌های آموزشی موردنیاز را با هزینه مناسب تهیه کرده و در اختیار افراد گروه خود قرار دهید. همچنین می‌توانید از پنل مدیریتی خود، روی میزان پیشرفت مطالعاتی افراد نظارت داشته باشید. برای اطلاع از شرایط استفاده از طرح آموزش سازمانی فرادرس، روی لینک زیر کلیک کرده و با کمک آموزش سازمانی، تیم خود را به سمت موفقیت بیشتر هدایت کنید.

کلام آخر در مورد ضرورت آموزش سازمانی

در این مقاله در مورد ضرورت آموزش سازمانی صحبت کردیم و گفتیم که اصلاً چرا آموزش سازمانی مهم است و می‌تواند تأثیر زیادی در موفقیت یک سازمان یا شرکت داشته باشد. در ادامه گفتیم که آموزش سازمانی چه فوایدی دارد و چند مورد از مهم‌ترین فواید آن برای کسب‌وکارها را گفتیم تا بتوانید با توجه به این موارد، اهمیت بالای آموزش سازمانی را متوجه شوید. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که ضرورت آموزش سازمانی را بهتر درک کنید و بتوانید برای این کار یک برنامه‌ریزی درست و اصولی داشته باشید و به کارکنان خودتان، آموزش‌های موردنیازشان را ارائه دهید. از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم.