آموزش همواره یکی از مشاغل مهم بوده و همواره افراد زیادی در این حوزه فعالیت دارند. با گسترش استفاده از اینترنت، آموزش آنلاین به عنوان یکی از انواع آموزش، اهمیت زیادی پیدا کرده و بعضی از افراد از این راه کسب درآمد می‌کنند. حتی معلمان مدارس به دلیل محدودیت‌هایی که بیماری کرونا ایجاد کرده، فعالیت خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهند. اگر شما هم مهارتی برای راه‌اندازی کسب و کار دارید یا می‌خواهید دانش خود را به دیگران انتقال دهید، می‌توانید از وب‌سایت فرادرس استفاده کنید.

فرادرس عملاً یک دانشگاه آنلاین است که تقریباً هر نوع آموزشی در آن موجود است. می‌توانید ویدیوهای آموزشی خودتان را از طریق فرادرس منتشر کرده و کسب درآمد کنید. در ادامه 

مزیت‌های آموزش آنلاین برای اساتید و دانشجویان

آموزش از راه دور، روش جدید آموزش است که با گسترش استفاده از اینترنت، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این روزها بیشتر افراد به جای ثبت نام در دوره‌های حضوری و رفت و آمد که هر دو هزینه‌بر و البته وقت‌گیر است، به دنبال آموزش‌های ویدیویی هستند. آموزش حضوری، زمان و مکان مشخصی دارد و طبعاً شرکت در جلسات ساده نیست. آموزش ویدیویی نه تنها هزینه‌ی کمتری دارد بلکه هر زمان که بخواهید می‌توانید آن را تماشا کنید و بارها موضوع پیچیده را مرور کنید. افراد زیادی از آموزش ویدیویی استفاده می‌کنند و به همین ترتیب افراد زیادی برای کسب درآمد از این حوزه‌ی آموزش، اقدام می‌کنند. ممکن است درآمد آموزش آنلاین، بیش از آموزش حضوری باشد چرا که برای استفاده از این نوع آموزش، فقط یک کامپیوتر یا حتی گوشی و تبلت کافی است.

چگونه از آموزش آنلاین و ویدیوهای آموزشی خودمان درآمد کسب کنیم؟

بعضی از افراد که مهارت و دانشی دارند، مکانی برای برگزاری جلسات آموزشی ندارند. لذا سراغ موسسات آموزشی می‌روند اما اگر زمان لازم برای آموزش نداشته باشید چطور؟ خوشبختانه برگزاری دوره‌های آموزشی به صورت آنلاین، نیاز به مکان دارد و از نظر زمانی هم با برنامه‌ی کاری شما تداخل پیدا نمی‌کند. هر وقت که بخواهید، می‌توانید آموزش ویدیویی تهیه کنید و از طریق سایت فرادرس آن را منتشر کنید.

کسب درآمد از تدریس آنلاین با کمک فرادرس

برای کسب درآمد از آموزش آنلاین، روش‌های مختلفی وجود دارد. به عنوان مثال می‌توانید سایتی تأسیس کنید و آموزش‌های خودتان را در آن به فروش برسانید و همین‌طور می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام تبلیغات کرده و دانشجو جذب کنید. در واقع اگر مقصود شما کسب درآمد از آموزش آنلاین باشد، می‌بایست بازاریابی کنید و مشتری جذب کنید. اگر با راه‌اندازی سایت آشنایی ندارید، بهتر است مقاله‌ی زیر را مطالعه فرمایید:

پس از راه‌اندازی سایت می‌بایست محتوای مناسبی برای جذب بازدیدکننده از موتورهای جستجو نظیر گوگل تهیه کنید. به عنوان مثال می‌توانید آموزش‌های مقدماتی یا توضیحاتی در مورد ویدیوهای آموزشی خودتان بنویسید. در کنار تهیه کردن محتوا، به تبلیغات نیاز دارید. برای تبلیغات در حوزه‌ی آموزش آنلاین می‌توانید از خدمات کاپریلا استفاده کنید. به عنوان مثال تبلیغات کلیکی در سایت‌های پربازدید قرار دهید تا کاربران اینترنت، به سایت شما مراجعه کرده و آموزش‌های ویدیویی شما بیشتر دیده شود. اگر با تبلیغات آنلاین آشنایی ندارید، بهتر است مقاله‌ی زیر را از دست ندهید:

سایت فرادرس با این هدف تأسیس شده که ارتباط بین افراد دارای دانش و مهارت با کسانی که نیاز به آموزش دارند را ساده کند. اگر در شغل و حرفه‌ی خاصی مهارت دارید و می‌خواهید این مهارت را به دیگران منتقل کنید و در قبال آن هزینه دریافت کنید، بهتر است به آموزش‌هایی که در فرادرس منتشر می‌شود، نگاهی بیاندازید. فرادرس مسیر آموزش آنلاین را هموار کرده و به همین علت افراد زیادی با مهارت‌های متنوع، از مهارت‌های ساده گرفته تا پیشرفته، از آموزش‌های علمی و دانشگاهی گرفته تا آموزش‌های عملی که بیشتر برای مشاغل عمومی مناسب است، در آن فعالیت می‌کنند. برای اطلاعات بیشتر به صفحه‌ی تدریس در فرادرس مراجعه کنید.

فرادرس در حوزه‌های مرتبط با آموزش نیز افراد زیادی را استخدام کرده است. به عنوان مثال می‌توانید در حوزه‌ی فنی و اجرایی با تیم فرادرس همکاری کنید. برای اطلاعات بیشتر به صفحه‌ی استخدام در فراردس مراجعه فرمایید.

قبلاً‌ در مقاله‌ای به معرفی این وب‌سایت معروف ایرانی پرداختیم:

مزایای استفاده از فرادرس برای کسب درآمد

فرادرس یکی از سایت‌های معروف ایران است که روزانه افراد زیادی به آن مراجعه می‌کنند. کافی است در گوگل موضوعی که به دنبال یادگیری آن هستید را جستجو کنید، معمولاً یکی از نتایج صفحات اول گوگل، صفحه‌ای از سایت فرادرس است. بنابراین آموزش‌های شما در فرادرس به خوبی دیده می‌شود در حالی که اگر همین آموزش‌ها را در شبکه‌های اجتماعی یا سایت شخصی به اشتراک بگذارید، ممکن است افراد بسیاری کمی از آن بازدید کنند. بد نیست بدانید که آموزش‌های منتشر شده در فرادرس، به صورت متوسط ۲ میلیون بار دیده می‌شود! جالب است بدانید که تعداد دانشجویان برخی از اساتید فعال در فرادرس، بیش از تعداد دانشجویان یک استاد دانشگاه طی چندین سال فعالیت است! به عنوان مثال به صفحه‌ی آموزش‌های مهندس امید زندی که از اساتید برجسته‌ی فرادرس است، توجه فرمایید.

بعضی از افراد با کامپیوتر و نرم‌افزارهای تدوین ویدیو آشنایی دارند و از طرفی، دوربین باکیفیت برای ضبط کردن ویدیو در اختیار دارند. لذا خودشان دست به کار می‌شوند و ویدیوی آموزشی تهیه می‌کنند اما برخی از معلمان و اساتید، با این مسائل آشنایی ندارند. برخی از صاحبان مشاغل نیز به ندرت از کامپیوتر استفاده می‌کنند. در نتیجه در فرآیند تهیه کردن ویدیو به مشکل برمی‌خورند.

چگونه از آموزش آنلاین و ویدیوهای آموزشی خودمان درآمد کسب کنیم؟

دومین مزیت فرادرس این است که اگر تجربه‌ای در ضبط کردن ویدیوهای آموزشی و تدوین ویدیو نداشته باشید، در این مسیر به شما کمک می‌کند. فرادرس میکروفون و دوربین در اختیار شما قرار می‌دهد و حتی می‌توانید از استودیوهایی که برای ضبط دروس در نظر گرفته، استفاده کنید تا ویدیوهای آموزشی شما، عالی و حرفه‌ای بشود.

مزیت سوم سایت فرادرس برای کسانی مهم است که تازه در مسیر کسب درآمد از آموزش قدم برداشته‌اند و لذا رزومه‌ی خاصی ندارند. کسانی که به دنبال یادگیری هستند، کم و بیش به سابقه‌ی استاد توجه می‌کنند و اگر استاد سابقه‌ی قوی نداشته باشد، ممکن است سراغ استاد دیگری بروند. اگر هیچ سابقه‌ای نداشته باشید هم می‌توانید ویدیوهای آموزشی خودتان را در فرادرس به اشتراک بگذارید. اگر ویدیوهای آموزشی باکیفیتی تهیه کرده باشید، تدریجاً افراد بیشتری شما را به عنوان یک استاد برجسته شناخته و رزومه‌ی کاری شما تقویت می‌شود.

چگونه از آموزش آنلاین و ویدیوهای آموزشی خودمان درآمد کسب کنیم؟

مزیت بعدی فرادرس هم برای افراد تازه‌کار در حوزه‌ی آموزش بسیار مهم است: می‌توانید بخش‌های از ویدیوها را به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار دهید تا با روش آموزش و کیفیت آموزش‌های شما آشنا بشوند و اگر رضایت داشتند، برای تهیه کردن بسته‌ی آموزشی شما اقدام کنند. 

ممکن است پس از مدتی فعالیت در سایت فرادرس حوزه‌ی آموزش آنلاین، مراکز علمی و دانشگاهی با مهارت شما آشنا شده و از شما جهت آموزش دعوت کنند.

در پایان توصیه می‌کنیم که برای آشنایی بهتر با آموزش‌های متنوعی که در فرادرس منتشر شده و همین‌طور آمار تعداد دانشجویانی که آموزش‌ها را تهیه کرده‌اند، به آموزش‌های محبوب فرادرس در ماه اخیر نگاهی بیاندازید.