وان‌پلاس یکی از محبوب‌ترین کمپانی‌هایی است که گوشی اندرویدی تولید می‌کنند و در طراحی رام و اپ‌ها، مقوله‌ی سبک و کاربردی بودن را بسیار جدی می‌گیرد. یکی از اپ‌های جالبی که کمپانی OnePlus طراحی کرده، اپلیکیشنی برای تغییر دادن تصویر پس‌زمینه است، ولیکن با نگاه کاربردی. وان‌پلاس در انتخاب تصویر پس‌زمینه، سراغ تصاویر زیبا و متحرک نرفته بلکه تصویری طراحی کرده که میزان استفاده از اپ‌های مختلف را به شکل گرافیکی نمایش می‌دهد. در نتیجه کاربر متوجه می‌شود که از کدام نوع اپ‌ها بیشتر استفاده کرده و شاید در عادت‌های استفاده از گوشی، تجدید نظر کند!

در ادامه با اپلیکیشن WellPaper وان‌پلاس آشنا می‌شویم. با ما باشید.

معرفی اپلیکیشن WellPaper برای مدیریت استفاده از اپ‌ها

اپلیکیشن‌های زیادی برای انتخاب تصاویر پس‌زمینه‌ی زیبا، متحرک و حتی سه‌بعدی در گوگل پلی موجود است. تمرکز اصلی سازنده‌ی این اپ‌ها، بر زیبایی و جذابیت صفحه‌ی خانه و صفحه‌ی قفل گوشی است حال آنکه قرار دادن تصاویر شلوغ و رنگارنگ، استفاده از گوشی را مشکل‌تر می‌کند. رندرهای سه‌بعدی از جهت بار پردازشی و مصرف باتری، ممکن است مشکل‌ساز شود. اما OnePlus دیدگاه دیگری دارد و نام اپلیکیشن خویش را WellPaper گذاشته و نه WallPaper که به معنی تصویر پس‌زمینه است. در واقع به جای Wall یا دیوار، از کلمه‌ی Well به معنی خوب و بهینه استفاده کرده و اپی طراحی کرده که میزان استفاده از اپ‌های مختلف را به صورت گرافیکی و در بک‌گراند نمایش دهد.

با توجه به توضیحات فوق می‌توان گفت که WellPaper اپی برای مدیریت زمان و استفاده‌ی بهینه از اپلیکیشن‌های مختلف است. به عنوان مثال اگر مدت زمان زیادی صرف بازی می‌کنید، با نگاهی به تصویر پس‌زمینه متوجه خواهید شد و میزان استفاده را کاهش می‌دهید یا به عنوان مثال اگر از اپ‌های شبکه‌های اجتماعی و یا پیام‌رسان‌ها بیش از حد استفاده می‌کنید، این موضوع به صورت گرافیکی در پس‌زمینه نمایش داده می‌شود و شاید در عادت‌های استفاده از گوشی، موثر واقع شود.

وان‌پلاس اپ‌ها را به ۶ دسته تقسیم کرده و برای هر دسته، رنگی در نظر گرفته است.

نمایش میزان استفاده از اپ‌ها به صورت تصویر پس‌زمینه در اندروید

برای دانلود کردن اپلیکیشن WellPaper به گوگل پلی مراجعه فرمایید:

دقت کنید که برای استفاده کردن از این اپ می‌بایست گوشی شما به اندروید ۷ یا نسخه‌های جدیدتر اندروید تجهیز شده باشد. این اپلیکیشن کاملاً رایگان است و در آن سه نوع والپیپر موجود است. بنابر ادعای سازنده، با وجود اینکه تصویر پس‌زمینه به صورت دینامیک است و مرتباً تغییر می‌کند، این اپ موجب افزایش مصرف باتری در حد محسوس نمی‌شود. ولیکن اگر حس می‌کنید که مصرف باتری بیشتر شده، بهتر است از تصاویر ثابت در پس‌زمینه استفاده کنید.