در صورتی که قصد خرید لپ تاپ دارید؛ پیش از هر فاکتور دیگری می بایست به پردازنده آن دستگاه توجه داشته باشید. با توجه به تفاوت پردازنده های سری U و MQ و HQ، می بایست متناسب نیاز خود اقدام به خرید لپ تاپ کنید. چون یک دانش آموز یا دانشجو برای کارهای روزمره نیاز به استفاده خیلی حرفه ای از لپ تاپ ندارد. بنابراین آن ها می توانند یک لپ تاپ تبلتی متناسب با نیاز خود را خریداری کنند. اما همین لپ تاپ با توجه به پردازنده آن ها برای کارهای مهندسی سنگین، مناسب نیستند. به همین جهت این دسته از افراد می بایست به دنبال لپ تاپ های دیگر با پردازنده قوی تری باشند. اینجاست که سعی در خرید لپ تاپ گیمینگ برای خود می کنند که از پردازنده بهتر و متناسب با نیاز آن ها برخوردار است. پس اولین فاکتور شما برای خرید لپ تاپ، می بایست توجه به تفاوت پردازنده های سری U و MQ و HQ باشد.

تفاوت پردازنده های سری U و MQ و HQ شرکت اینتل

همان طور که گفته شد؛ تفاوت پردازنده های سری U و MQ و HQ یکی از عوامل کلیدی در انتخاب لپ تاپ است. در ادامه به مهمترین این وجوه تمایز میان پردازنده های شرکت اینتل می پردازیم. دلیل انتخاب این شرکت کاملا منطقی و عقلانی است. چون پردازنده بیش از 70 درصد کامپیوترهای شخصی و 90 درصد لپ تاپ های امروزی و حتی لپ تاپ استوک از شرکت اینتل می باشد. این شرکت توانسته است در طول دهه ها تلاش و کوشش بی وقفه، اعتماد مشتریان را در تولید پردازنده جلب کند. البته تفاوت پردازنده های سری U و MQ و HQ شرکت اینتل در نوع لپ تاپ ها، مدل و نام آن ها به وضوح مشخص می باشد. پس برای خرید لپ تاپ پس از توجه به پردازنده آن، می بایست به سایر فاکتورها از جمله: برند و سایر مشخصات لپ تاپ ها توجه داشته باشید.

تفاوت پردازنده های سری U و MQ و HQ در فروشگاه استوک ایران

مهمترین تفاوت پردازنده های سری U و MQ و HQ برای خرید لپ تاپ مناسب

در صورتی که می خواهید لپ تاپ مناسب نیاز خود خریداری کنید؛ بهتر است به این وجوه تفاوت پردازنده های سری U و MQ و HQ توجه داشته باشید:

  1. پردازنده های سری U

اگر نیاز به کارهای مهندسی سنگین با لپ تاپ ندارید؛ بهترین انتخاب پردازنده لپ تاپ برای شما، پردازنده های سری U می باشد. چون این پردازنده ها، بسیار کم مصرف هستند. بنابراین از قدرت زیاد پردازنده بالایی برخوردار نیستند. آن ها معمولا دارای دو هسته فیزیکی می باشند که به چهار هسته هم قابل ارتقاء هستند. به عنوان مثال: لپ تاپ استوک دل با پردازنده U و پردازنده های قوی تر برای رندرگیری یا گیمینگ متناسب با هر یک از نیازهای شما در بازار موجود می باشد. چون سرعت و قدرت پردازنده های سری U پایین است؛ این لپ تاپ را بهتر است برای کارهای روزمره خریداری کنید. البته بهتر است به تفاوت پردازنده های سری U و MQ و HQ هم توجه شود که پردازنده های سری U قدرت نگهداری شارژ بهتر و بیشتری نسبت به سایر پردازنده ها دارند.

خرید لپ تاپ با توجه به نوع پردازنده آن در فروشگاه استوک ایران

  1. پردازنده های سری HQ

تفاوت پردازنده های سری U و MQ و HQ در سرعت، قدرت و کارایی آن ها کاملا مشخص است. پردازنده های سری HQ نسبت به سری U و M از سرعت پردازش بالاتری برخوردار هستند. در نتیجه پردازنده خوبی برای لپ تاپ گیمینگ هستند. اما این نکته را در خصوص آن ها باید در نظر گرفت که نوع پردازنده آن ها، BGA می باشد. به این معنا که پردازنده آن ها روی برد لپ تاپ به شکل ثابت طراحی شده اند و کاربر امکان جداسازی آن ها را ندارد. مگر اینکه با دستگاه های مخصوصی بتوان آن ها را جدا کرد. پردازنده های سری HQ 4 هسته ای هستند و تا 8 هسته ای نیز قابلیت ارتقاء دارند. بنابراین از عملکرد بهتری نسبت به پردازنده های سری U برخوردار هستند. اما باید در نظر داشت که مدت کمی شارژ را نگه می دارند.

  1. پردازنده های سری MQ

نوع پردازنده، تفاوت پردازنده های سری U و MQ و HQ را به خوبی نشان می دهد. نوع پردازنده های سری MQ برخلاف سری HQ از نوع PGA می باشد. به این شکل که روی سوکت نصب شده اند و کاربر می تواند به راحتی آن ها را از روی برد جدا کند. هر چند که شما به شخصه نباید نسبت به جداسازی و تعویض آن ها اقدام کنید و اجرای این کار مهم را به نمایندگان یا شرکت های سرویس دهنده و گارانتی دستگاه خود محول نمایید. به غیر از این تفاوت پردازنده های سری MQ با HQ، تفاوت زیادی از نظر قدرت و پردازش ندارند. برای کارهای مهندسی می توانید لپ تاپ استوک اچ پی را با پردازنده MQ یا HQ مورد استفاده قرار دهید.

خرید لپ تاپ از استوک ایران

خرید لپ تاپ

اگر تمایل به خرید لپ تاپ استوک یا نو از بهترین برندها را دارید؛ می توانید خرید لپ تاپ از فروشگاه استوک ایران را تجربه کنید. دراین فروشگاه امکان خرید لپ تاپ متناسب با هر فردی با توجه به تفاوت پردازنده های سری U و MQ و HQ با قیمت های مناسب و تضمین کیفیت وجود دارد.

جهت ارتباط با فروشگاه می توانید با شماره های زیر در تماس باشید.

0912-605-6682

0918-772-6682