امروزه ترید ارزهای دیجیتال و درآمدزایی از این حوزه به موضوع بسیار داغی تبدیل شده است. بالا رفتن قیمت دلار در کشورمان، نرخ بالای تورم، بیکاری و شرایط حاد اقتصادی باعث شده است بسیاری از افراد به دنبال کسب درآمد بیشتر باشند و به‌همین دلیل به دنیای کریپتو روی می‌آورند.

در این بازار بسیار فرار، قیمت هر کوین روزانه بالا و پایین می‌شود و افرادی که دانش ترید دارند از این موضوع می‌توانند برای کسب سود استفاده کنند.

با این‌حال باید توجه داشت به علت تحریم‌های کشورمان، شهروندان ایرانی قادر به استفاده از صرافی‌های خارجی بزرگ و معتبری مانند بایننس نیستند. بنابراین معامله‌گران در چنین شرایطی تصمیم به تهیه سرور مجازی ترید یا سرور مجازی ارز دیجیتال می‌گیرند.

به‌هرحال برای معاملات ارزهای دیجیتال داشتن یک اتصال اینترنت سریع امر مهمی است. اما با وجود تاکیدی که همه نسبت به تهیه سرور مجازی بایننس می‌کنند، همچنان برخی افراد ترجیح می‌دهند از وی پی ان استفاده کنند.

بنابراین این مطلب را به آموزش سرور مجازی و بررسی اهمیت استفاده از آن اختصاص دادیم. تا انتها همراه ما بمانید.

چرا برای ترید ارزهای دیجیتال باید از سرور مجازی استفاده کنید؟

سرور مجازی چیست و چرا باید از آن استفاده کنید؟

سرور مجازی خصوصی (VPS) یک کامپیوتر قدرتمند است که روی آن می‌توانید تمام فایل‌ها یا داده‌های خود را ذخیره کنید. همچنین با استفاده از آن می‌توانید به پلتفرم‌هایی که دسترسی به آن‌ها برای ایرانیان ممنوع است، دسترسی داشته باشید.

سرور مجازی ارز دیجیتال از فناوری مجازی‌سازی برای تقسیم یک سرور فیزیکی به چند دستگاه مجازی کوچک استفاده می‌کند. سرور مجازی ترید یک سخت‌افزار فیزیکی است که عملکردی مانند سرورهای فردی دارد.

شبکه جهانی سرورهای مجازی خصوصی نقش حیاتی در بسیاری از سرویس‌ها مانند اپلیکیشن‌های موبایل، وب‌سایت‌ها و سایر ابزارهای مجازی ایفا می‌کنند.

یک کاربرد دیگر سرور مجازی ترید استفاده از آن برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال است. همچنین بسیاری از نرم‌افزارهای معاملاتی کریپتوکارنسی از وی پی اس هاستینگ پشتیبانی می‌کنند که در فراهم‌سازی تجربه ترید بهتر، موثر است.

دلایل استفاده از سرور مجازی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال

با تهیه سرور مجازی بایننس از مزایای زیر برخورد می‌شوید:

  • با خرید سرور مجازی، تنها خود شما می‌توانید از منابع اختصاصی آن استفاده کنید. بنابراین منابع یا اطلاعاتتان با افراد ناخواسته به‌اشتراک گذاشته نمی‌شود و حریم خصوصی شما در بهترین شکل ممکن حفظ می‌شود.

بنابراین داده‌های شما همیشه امن است و نیازی نیست نگران هک یا سرقت اطلاعات خود باشید.

  • شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات سرور مجازی ارز دیجیتال خدمات پشتیبانی عالی دارند و می‌توانند در عرض چند دقیقه هر نوع مشکل سرور شما را رفع کنند.
  • یک سرور مجازی بایننس آپ تایم تضمینی دارد، بنابراین سرورتان هرگز داون نخواهد بود و می‌توانید بدون وقفه تریدهای خود را انجام دهید.
  • با یادگیری مطالب آموزش سرور مجازی از آن می‌توانید برای ترید کردن در مواقعی استفاده کنید که اینترنت ندارید یا برق قطع شده است. چون می‌توانید سفارش‌های خود را روی حسابتان در صرافی روی سرور مجازی ثبت کنید و دیگر نگران از دست دادن معاملات نباشید.
  • مزیت دیگر تهیه سرور مجازی ترید این است که سرعت آن در مقایسه با وی پی ان و سرورهای دیگر بیشتر است، بنابراین باز و بسته کردن معاملات شما زمان ترید کردن سریع‌تر خواهد بود. با استفاده از VPS دیگر تاخیری را تجربه نخواهید کرد و ضررهای مالی شما بسیار کاهش پیدا می‌کند.
  • اکثر وی پی‌ ان‌ها حتی آن‌هایی که آی پی ثابت دارند، ممکن است قطع شوند یا مشکلات گوناگونی برای آن‌ها پیش بیاید. مخصوصا زمانی که بسیاری از پروتکل‌ها و پورت‌های وی پی ان‌ها مسدود می‌شوند اما زمان استفاده از سرور مجازی شما چنین مشکلاتی را تجربه نخواهید کرد.

چرا برای ترید ارزهای دیجیتال باید از سرور مجازی استفاده کنید؟

معایب استفاده از وی پی ان برای ترید ارزهای دیجیتال

اگر همچنان نسبت به خرید سرور مجازی ارز دیجیتال مردد هستید، در ادامه معایب استفاده از یک وی پی ان را توضیح خواهیم داد:

سرعت اینترنت کند خواهد شد

با توجه به این‌که یک وی پی ان لایه‌هایی از رمزنگاری را به داده‌های شما اضافه می‌کند، سرعت اینترنت شما کم خواهد شد. اگر از قبل یک اتصال اینترنتی با سرعت پایین دارید، استفاده از VPN برای ترید کردن حتی اینترنت شما را می‌تواند تقریبا بی‌مصرف کند.

این مشکل زمان استفاده از وی پی ان‌های اشتراکی یا رایگان به‌شدت بارزتر است.

مسائل امنیتی

هیچ وی پی‌ انی بی‌عیب نیست. اغلب برای آن‌که زمان استفاده از وی پی ان سطح بالایی از امنیت را تجربه کنید، باید آن را به‌درستی پیکربندی کنید. همچنین مواردی وجود دارد که نشت IP یا DNS ممکن است رخ دهد و داده‌های امن شما فاش شوند.

اتصال وی پی ان شما ممکن است قطع شود

همه ما این مشکل را تجربه کرده‌ایم که گاهی زمان استفاده از وی پی ان برای کار با صرافی‌های مختلف، ناگهان ارتباط ما قطع می‌شود. اگر اتصال وی پی ان شما قطع شود، هویت شما مشخص خواهد شد. با این‌حال بعضی از سرویس‌ها قابلیتی به اسم kill switch دارند که اگر قطعی وی پی ان رخ داد، اتصال شما را از اینترنت قطع می‌کنند.

با این‌حال این راهکار برای تریدرهایی که در لحظه باید خرید و فروش را انجام دهند، بسیار ایده‌آل نیست و آن‌ها همچنان خرید سرور مجازی بایننس را ترجیح می‌دهند.

چرا برای ترید ارزهای دیجیتال باید از سرور مجازی استفاده کنید؟

چطور از سرور مجازی ترید استفاده کنید؟

این بخش آموزش سرور مجازی را به نحوه وصل شدن به آن از روی ویندوز 10 اختصاص دادیم. برای این منظور باید از قابلیت ریموت دسکتاپ ویندوز استفاده کرده و مراحل زیر را طی کنید:

  • منوی استارت را باز کنید. سپس Run را انتخاب کرده و داخل کادر مربوطه عبارت exe را تایپ کنید تا پنجره مربوط به ریموت دسکتاپ کانکشن برایتان باز شود. با فشار دادن کلیدهای ترکیبی ویندوز + R نیز می‌توانید کادر Run را باز کنید.
  • در پنجره‌ای که باز می‌شود در کادر مربوط به کامپیوتر، آی‌پی آدرس سرور مجازی خود را وارد کرده و سپس روی گزینه کانکت کلیک کنید. قبل از کلیک همچنین از قسمت پایین و با کلیک روی Show options می‌توانید به تنظیمات مختلف دسترسی داشته باشید.
  • پس از آن به سرور مجازی ترید خود وصل خواهید شد و اگر مرتبه اول است که این کار را انجام می‌دهید، باید یوزرنیم و پسوردی را که شرکت مربوطه در اختیارتان قرار داده است، برای ورود به سرور مقصد وارد کنید.

جمع بندی

انتخاب یک سرور مجازی مناسب جهت فعالیت در سایت صرافی های ارز دیجیتال امری مهم به شمار می رود. در هنگام انتخاب یک سرویس دهنده باید به برخی موارد توجه کرد تا امنیت حساب کاربری و دارایی شما در صرافی با خطری روبرو نشود.

آکادمی امید فدوی با تهیه یک دوره جامع آموزش سرور مجازی، تمام نکات لازم جهت انتخاب یک شرکت و سرویس معتبر و نحوه استفاده از آن برای فعالیت در صرافی های ارز دیجیتال را به طور ویدیویی توضیح و آموزش داده است.

جهت مشاهده سرفصل ها و جزئیات این دوره آموزش ویدیویی همین حالا عبارت «امید فدوی وی پی اس» را در گوگل جستجو کنید و وارد سایت امید فدوی شوید تا این دوره را مشاهده و دریافت کنید.