آیا در اندیشه خرید یک دوربین مدار بسته با قابلیت‌های متعدد هستید؟ آیا نمی‌دانید که از میان انواع گوناگون دوربین‌های مدار بسته، کدام را انتخاب کنید؟ به نظر شما دوربین مدار بسته سیم کارتی بهتر است یا دوربین مدار بسته بیسیم به خوبی نیازهای افراد را برطرف می‌کند؟ در سال‌های اخیر با توجه به این که نیاز به امنیت افزایش پیدا کرده است، انواع و اقسام تجهیزات امنیتی هم روی کار آمده‌اند. این تجهیزات گاه با استفاده از وای فای کار می‌کنند، گاه به سیم کارت نیاز دارند و گاه با استفاده از سیم اطلاعات خود را منتقل می‌کنند. دوربین‌های مدار بسته جزو پرکاربردترین تجهیزات امنیتی هستند که به صورت بیسیم و سیم کارتی تولید می‌شوند. در اینجا ممکن است سوال پیش بیاید که دوربین مدار بسته سیم کارتی بخریم یا بیسیم؟ برای این که بدانید کدام دوربین با کاربرد مد نظر شما هماهنگ است، در ادامه با ما همراه باشید.

دوربین مدار بسته سیم کارتی چیست؟

برای این که بدانید دوربین متناسب با کاربرد مد نظر شما چه دوربینی است، ابتدا باید به صورت تک به تک هر کدام از دوربین‌های مذکور را بشناسید. دوربین‌های مدار بسته سیم کارتی نوعی از دوربین‌های امنیتی هستند که در ساختار آن‌ها یک‌ جایگاه برای قرار دادن سیم کارت دیده می‌شود. این دوربین‌ها با اتصال مستقیم به دیتایی که سیم کارت فراهم می‌آورد، اطلاعات خود را منتقل می‌کنند. در واقع دوربین‌های سیم کارتی را یک دوربین یکپارچه می‌دانند که می‌تواند تصاویر را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارد. کافی است یک سیم کارت را خریداری کرده و آن را در دوربین قرار دهید. آن گاه می‌توانید از قابلیت‌ها و امکانات بی نظیر این دوربین‌ها استفاده کنید.

دوربین مدار بسته بیسیم چیست؟

نوع دیگری از دوربین‌ها که امروزه با استفاده از تکنولوژی‌های نوین تولید شده‌اند، دوربین‌های بیسیم هستند. این دوربین‌ها به یک مودم وصل شده و تصاویر ضبط شده خود را با سایر دستگاه‌ها به اشتراک می‌گذارند. به دلیل این که این نوع از دوربین درون خود سیم کارت ندارد، آن را بیسیم می‌نامند. حال ممکن است مودمی که این گونه از محصولات از آن بهره می‌برند، یک مودم سیم کارتی باشد. در هر حال زمانی که اقدام به خرید دوربین مدار بسته می‌کنید، باید انواع آن را بشناسید و تفاوت‌های میان این دو را بدانید. با راهنمایی کارشناسان تاپ دوربین می‌توانید برترین دوربینی را که به آن نیاز دارید و استفاده از آن برایتان آسان است را خریداری کنید.

دوربین مدار بسته سیم کارتی بخریم یا بیسیم؟ کدام بهتر است؟

تفاوت‌های بین دوربین مدار بسته سیم کارتی و بیسیم چیست؟

برای آن دسته از افرادی که در خرید دوربین مدار بسته بیسیم یا سیم کارتی مردد هستند، می‌خواهیم تفاوت این دو دوربین را بیان کنیم. با توجه به تفاوت‌های میان محصولات پیشرفته این چنینی، افراد قادر خواهند بود که نیاز خود را شناسایی کنند و‌ سپس محصولی که بهتر نیازشان را برطرف می‌کند را خریداری نمایند. این تفاوت‌ها در ادامه ذکر شده‌اند.

تنوع در دوربین

از نظر تنوع در دوربین باید بگوییم که دوربین مدار بسته بیسیم بهتر است. تا به امروز تنها چند مدل مختلف از دوربین‌های سیم کارتی روی کار آمده‌اند‌ و این باعث می‌شود که دست مخاطب در انتخاب این محصولات باز نباشد. در مقابل، دوربین‌های وایرلسی که با استفاده از مودم عمل می‌کنند، تنوع بالایی دارند. این محصولات در انواع و اقسام کیفیت‌ها تولید شده و از نظر نوع لنز و رزولوشن نیز متنوع هستند. به همین دلیل ممکن است کاربران دوربین‌های متنوع وایرلس را به دوربین‌های سیم کارتی مدار بسته ترجیح دهند.

سادگی ورق نصب

بحث دیگری که به هنگام خرید دوربین مدار بسته باید به آن پرداخت، سادگی در نصب است. طبیعی است که هر کسی محصولی را انتخاب کند که به راحتی نصب شده و به راحتی عمل می‌کند. در این عرصه دوربین‌های مدار بسته سیم کارتی پیروز میدان هستند. چرا که این نوع از دوربین‌ها نیازی به زیر ساخت‌های اینترنتی ندارند. مودم موجود در ساختار چنین محصولاتی سر خود است و بدون این که نیاز به برق داشته باشد، در هر جایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما دوربین‌ مدار بسته بیسیم این طور نیست. شما باید برای راه اندازی این نوع از دوربین‌ها به هر طریقی که شده، یک مودم را نزدیک دوربین نصب کنید. همین می‌تواند مشقت‌هایی را در زمینه نصب این دوربین‌ها به وجود بیاورد.

استفاده از دوربین‌های پکیجی

دیگر تفاوتی که یک دوربین مدار بسته سیم کارتی با دوربین‌های بیسیم دارد، در استفاده پکیجی از این محصولات است. در مواقعی به دلیل نیازی که یک محیط دارد، شما باید پکیج دوربین را به جای دوربین تکی خریداری کنید. برای مثال سازمان‌هایی که چندین بخش مخالف دارند، همواره باید از پکیج دوربین استفاده نمایند.‌ دوربین‌های سیم کارتی اگر به صورت پکیج استفاده شوند، مزیت چندانی را ایجاد نمی‌کنند که هیچ، ممکن است هزینه‌های زیادی را هم به بار بیاورند. بنابراین اگر به دنبال انتخابی کاربردی‌تر و مقرون به صرفه‌تر هستید، باید از دوربین‌های بیسیم پکیجی استفاده کنید. این دوربین‌ها با قیمتی مناسب خریداری شده و به یک مودم مرکزی وصل می‌شوند. پس نیازی به خرید جداگانه تجهیزات اینترنتی برای این محصولات نیست.

تفاوت در قیمت

یکی از فاکتورهای مهمی که به هنگام خرید دوربین مدار بسته مورد توجه قرار می‌گیرد، قیمت است. زمانی که قیمت دوربین مدار بسته بیسیم با یک کیفیت خاص را با قیمت دوربین‌های سیم کارتی با کیفیت مشابه مقایسه می‌کنیم، متوجه خواهیم شد که دوربین‌های سیم کارتی مدار بسته از قیمت بیشتری برخوردار هستند. پس برای افرادی که می‌خواهند بودجه کمی را صرف خرید دوربین مدار بسته کنند، این محصولات مناسب نخواهند بود. در این بخش اگر شما دوربین‌های وایرلسی که به مودم وصل می‌شوند را انتخاب کنید، توجیه اقتصادی هم خواهید داشت.

کدام دوربین‌ را برای من بهتر است؟

حال اصلی‌ترین سوال این است که کدام یک از دوربین‌ها را بخریم؟ از نظر ما آنچه که‌ مهم است، نیاز شما کاربران عزیز است. پس خودتان بهتر می‌توانید در این زمینه تصمیم گیری کنید؛ به شرطی که با ویژگی‌ها و تفاوت‌هایی که دوربین مدار بسته سیم کارتی با بیسیم دارد، آشنا باشید. اگر اطلاعات چندانی در زمینه خرید دوربین مدار بسته در انواع مختلف ندارید، می‌توانید وارد وب سایت تاپ دوربین شوید و از کارشناسان آن این اطلاعات را دریافت کنید.

دوربین مدار بسته سیم کارتی بخریم یا بیسیم؟ کدام بهتر است؟

خرید دوربین‌های مدار بسته از تاپ دوربین

حال ممکن است شما هم قصد صحبت سفارشات خرید این دوربین‌ها را داشته باشید اما انتخاب یک فروشگاه معتبر در این زمینه اهمیت دارد. یعنی شما نمی‌توانید به هر فروشگاهی اعتماد کنید. تاپ دوربین به عنوان مرکزی برجسته برای فروش دوربین مدار بسته، در صدد است که نیاز شما کاربران گرامی به یک محصول اصل را برطرف کند. این فروشگاه همواره در صدد جلب رضایت مشتریان خود است. به همین دلیل تیم پشتیبانی پیشرفته‌ای را برای ارائه دوربین مدار بسته بیسیم و سیم کارتی در نظر گرفته است. همچنین، پرداخت هزینه محصول پس از تحویل محصول صورت می‌گیرد. با این وجود نیازی نیست که نگران وجه پرداختی باشید. شما می‌توانید جهت ثبت سفارشات خود همین حالا وارد تاپ دوربین شده و با کارشناسان آن ارتباط برقرار کنید.