امروزه فناوری با سرعتی سریع در حال تکامل است و تغییرات و پیشرفت سریع‌تری را امکان‌پذیر می‌کند و باعث تسریع نرخ تغییر می‌شود. با این حال، این تنها روندهای فناوری و فناوری‌های نوظهور نیستند که در حال تکامل هستند، امسال به دلیل شیوع COVID-19 بسیاری از موارد دیگر تغییر کرده است و متخصصان فناوری اطلاعات را متوجه می‌کند که نقش آنها در دنیای بدون تماس فردا ثابت نخواهد ماند. و یک متخصص فناوری اطلاعات در سال‌های 2023-24 به طور مداوم در حال یادگیری، یادگیری و یادگیری مجدد (اگر نه از روی ناچاری) خواهد بود.

هوش مصنوعی در سال 2023 با پردازش زبان طبیعی و پیشرفت یادگیری ماشینی رواج بیشتری خواهد یافت. هوش مصنوعی با استفاده از این فناوری می تواند ما را بهتر درک کند و کارهای پیچیده تری را انجام دهد. تخمین زده می شود که 5G شیوه زندگی و کار ما را در آینده متحول کند.

این برای شما چه معنایی دارد؟ این به معنای به روز ماندن با فناوری های نوظهور و آخرین روندهای فناوری است. و این بدان معناست که چشمان خود را به آینده نگاه دارید تا بدانید چه مهارت هایی را باید بدانید تا فردا شغلی امن داشته باشید و حتی یاد بگیرید که چگونه به آنجا برسید. همه‌گیر جهانی در سرتاسر جهان تعظیم می‌کنند، اکثر جمعیت IT جهان به سرکار نرفته و از خانه کار می‌کنند. و اگر می‌خواهید از زمان خود در خانه بهترین استفاده را ببرید، در اینجا 3 از فناوری های برتر و نوظهور وجود دارد که باید در سال 2023 به دنبال آن باشید و تلاش کنید و احتمالاً یکی از مشاغلی را که با این روندهای فناوری جدید ایجاد می‌شود، ایمن کنید. . دوره های مختلف شغل محور را کاوش کنید.

1. قدرت محاسباتی

قدرت محاسباتی قبلاً جایگاه خود را در عصر دیجیتال تثبیت کرده است، تقریباً همه دستگاه‌ها و وسایلی که کامپیوتری هستند. و حتی بیشتر اینجاست، زیرا کارشناسان علوم داده پیش‌بینی کرده‌اند که زیرساخت‌های محاسباتی که در حال حاضر ایجاد می‌کنیم، در سال‌های آینده فقط برای بهتر شدن تکامل خواهند یافت. در همان زمان، ما قبلاً 5G داریم. برای عصر 6G با قدرت بیشتر در دستان ما و دستگاه های اطرافمان آماده می شویم. حتی بهتر از آن، قدرت محاسباتی مشاغل فنی بیشتری را در صنعت ایجاد می کند، اما برای کسب صلاحیت های تخصصی برای داوطلبان لازم است. از علم داده گرفته تا رباتیک و مدیریت فناوری اطلاعات، این رشته بیشترین درصد اشتغال را در هر کشوری تامین خواهد کرد. هرچه دستگاه های ما به محاسبات بیشتری نیاز داشته باشند، تکنسین ها، تیم های فناوری اطلاعات، مدیران روابط و اقتصاد مراقبت از مشتری بیشتر شکوفا می شوند.

  • دانشمند داده
  • مهندس هوش مصنوعی
  • محقق رباتیک
  • معمار هوش مصنوعی
  • طراح رباتیک

2. دستگاه های هوشمند

هوش مصنوعی نقش اساسی در هوشمندتر و روان‌تر کردن دنیای ما داشته است. این فقط شبیه سازی انسان نیست، بلکه برای اینکه زندگی ما را بدون دردسر و ساده تر کند، مایل بیشتری را طی می کنیم. این دستگاه‌های هوشمندتر در سال 2023 و حتی بیشتر از آن باقی خواهند ماند، زیرا دانشمندان داده در حال کار بر روی ربات‌های خانگی، لوازم خانگی، دستگاه‌های کاری، پوشیدنی‌ها و موارد دیگر هستند! تقریباً هر شغلی به نرم افزارهای هوشمند نیاز دارد تا زندگی کاری ما قابل مدیریت باشد. دستگاه‌های هوشمندتر افزوده دیگری به صنعت فناوری اطلاعات هستند که با تبدیل شدن شرکت‌های بیشتر به فضاهای دیجیتال، نیاز و تقاضای بالایی دارند. تقریباً هر شغل سطح بالاتر این روزها برای پیشرفت نیاز به مهارت خوب در فناوری اطلاعات و اتوماسیون دارد. در اینجا بهترین مشاغلی هستند که می توانید سرمایه گذاری کنید:

  • مدیر فناوری اطلاعات
  • عام داده
  • آزمایش کنندگان محصول
  • مدیران محصول
  • مهندسین اتوماسیون
  • محققان فناوری اطلاعات

3- داده سازی

داده سازی به سادگی تبدیل همه چیز در زندگی ما به دستگاه ها یا نرم افزارهایی است که از داده ها پشتیبانی می کنند. بنابراین، به طور خلاصه، داده سازی اصلاح کارهای و وظایف انسانی به فناوری داده محور است. از تلفن‌های هوشمند، ماشین‌های صنعتی، و برنامه‌های اداری گرفته تا وسایل مجهز به هوش مصنوعی و هر چیز دیگری، داده‌ها برای مدت طولانی‌تر از آنچه که ما به یاد داریم باقی می‌مانند! بنابراین، برای نگهداری داده های ما به روش صحیح و ایمن و ایمن، به یک تخصص مورد تقاضا در اقتصاد ما تبدیل شده است.

داده سازی منجر به نیاز بیشتر به متخصصان فناوری اطلاعات، دانشمندان داده، مهندسان، تکنسین ها، مدیران و موارد دیگر می شود. حتی مفیدتر این است که هر کسی با دانش کامل از فناوری می‌تواند گواهینامه‌ای را در تخصص‌های مرتبط با داده‌ها برای یافتن شغل در این فضا انجام دهد. مشاغل داده‌ای بیشتر به مهارت‌ها مربوط می‌شوند تا مدارک سطح بالا، و ما رهبران موفق بسیاری داریم که از شهرهای کوچکتر و کشورهای در حال توسعه مانند هند ظهور می‌کنند. همچنین می‌توانید با گذراندن دوره‌ای مانند RPA، خود را به این مهارت پرطرفدار مجهز کنید تا به شما در درک نحوه عملکرد اتوماسیون در دنیای داده کمک کند. بیایید به برخی از مشاغل محبوب داده نگاه کنیم:

  • مهندسان کلان داده
  • مهندسین رباتیک
  • معمار فناوری اطلاعات
  • تحلیلگر هوش تجاری
  • دانشمندان داده

نویسنده مطلب : upsanat