امروزه افراد برای اقامت راحت در مناطق گردشگری مانند جزیزه کیش معمولا واحدهایی را رزرو کنند که در آن‌ها خدمات به‌صورت هوشمند و با تکنولوژی‌های روز دنیا ارائه می‌شود. برای نمونه بسیاری از افراد پیش از رزرو هتل پارس نیک کیش به ‌دنبال بررسی تکنولوژی‌های موجود در آن هستند.

به‌طورکلی هتل‌داری کار آسانی نیست و مدیریت باید تمام بخش‌ها را به‌ بهترین شکل کنترل کند. این موارد شامل بخش رزرواسیون، روشنایی، نظافت، رستوران، کافه یا به‌عبارتی صحیح‌تر همه قسمت‌ها است. هوشمندسازی هتل و استفاده از تکنولوژی‌های جدید باعث هموارسازی این مسیر خواهد شد.

در این مقاله می‌خواهیم به بررسی مبحث هوشمندسازی و استفاده از تکنولوژی‌های جدید در سیتسم هتل‌داری کیش بپردازیم. برای آشنایی با این خدمات و تاثیری که دارند تا انتهای متن با ما همراه باشید.

امکانات هتل‌های هوشمند در کیش

به‌طورکلی نمی‌توان در تمام هتل‌های کیش از تکنولوژی‌های به‌روز و هوشمندسازی استفاده کرد. همچنین این کار باید با بررسی کیفیت خدمات موجود در هتل انجام شود. در ادامه برخی از خدمات هوشمند که در برخی هتل‌ها مورد استفاده قرار گرفته را بررسی می‌کنیم.

مدیریت هوشمند انرژی در هتل‌های کیش

صرفه‌جویی در انرژی از موارد بسیار مهمی است که در هزینه‌های مدیریت هتل تاثیر چشم‌گیری دارد. همچنین اینکه یک هتل بتواند بدون قطعی و بروز اختلال انرژی لازم را در اختیار مسافران قرار دهد به کسب رضایت آن‌ها منجر خواهد شد.

به‌طورکلی باید گفت سیستم‌های مدیریت هوشمند انرژی به‌وجود آمدند تا با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده بتوانند تحلیل مناسبی از نوسانات بخش‌های مختلف مصرف‌کننده انرژی فراهم کنند. با بهره‌مندی هتل‌های کیش از این سیستم هزینه‌های مصرف نیز تا حد زیاد کاهش می‌یابد.

تکنولوژی تعمیرات پیشگیرانه در هتل‌ های کیش

یکی دیگر از سیستم‌هایی که می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌های نگهداری یک هتل شود فناوری تعمیرات پیشگیرانه است. در این سیستم سنسورهای وجود دارد که پیش از خرابی دستگاه یا تجهیزات اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام می‌دهند.

استفاده از این فناوری ضمن اینکه از ایجاد خطر ناشی از خرابی یک دستگاه جلوگیری می‌کند باعث کاهش هزینه‌ها نیز خواهد شد. به این صورت که مدیریت پیش از خرابی کامل لوازم برای تعمیر آن اقدام خواهد کرد و دیگر لازم نیست بابت تعویض سیستم هزینه گزافی پرداخت کند.

محافظت از داده‌های هتل با استفاده از تکنولوژی

هتل‌ها باید از یک پایگاه داده برای جمع‌آوری اطلاعات مشتریان برخوردار باشند. زمانی که تعداد مشتریان زیاد شود علاوه‌بر نحوه نگهداری مشکل از این داده‌ها، ممکن است مدیریت در استفاده از اطلاعات نیز ناتوان باشد.

فناوری‌های هوشمند به‌وجود آمدند تا اطلاعات موجود در یک سیستم ‌هتل‌داری به‌خوبی ذخیره شوند و امکان استفاده درست از آن‌ها وجود داشته باشد. این فناوری ویژگی مهم دیگری نیز دارد که حفظ امنیت داده‌ها است. این موارد در کنار یکدیگر باعث شدند تا هتل‌های زیادی از این تکنولوژی استفاده کنند.

روم سرویس هوشمند در هتل

برخی هتل‌های پیشرفته برای اینکه بتوانند خدمات عالی به مسافران ارائه دهند از روم‌سرویس هوشمند استفاده می‌کنند. در این نوع فناوری سنسورهای هوشمندی مورد استفاده قرار می‌گیرد که توانایی ارسال اعلان به موبایل مسافران را دارند.

این اعلان‌ها می‌توانند شامل هر موضوعی باشند به‌خصوص زمانی که مسافر تجربه اقامت در هتل را داشته و با استفاده از بررسی سفارشات گذشته، می‌توان اعلان‌هایی جهت یادآوری آن‌ها برای شخص فرستاد.

هوشمندسازی سطوح دسترسی هتل

در این بخش از هوشمندسازی 3 نوع کارت با سطوح دسترسی مختلف تعریف می‌شود تا افراد مختلف بتوانند در زمان‌های خاص از آن استفاده کنند. این موارد به شرح زیر هستند:

  • کارت اختصاصی برای ورود و خروج هر میهمان
  • کارت اختصاصی برای مستخدمین جهت نظافت یا خشک‌شویی
  • کارت اورژانسی که در مواقع اضطراری می‌توان درب اتاق را از طریق آن باز کرد.

این کارت‌های به‌نوعی دارای حافظه هستند و تردد با آن‌ها ثبت خواهد شد. با این ویژگی دیگر لازم نیست نگران سوء استفاده از کارت‌ها باشید.

تکنولوژی های جدید در سیستم هتل داری کیش استفاده میشوند

هوشمندسازی بخش پذیر هتل های کیش

تمام هتل‌ها از پذیرش حضوری پشتیبانی می‌کنند اما بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند پیش از رسیدن به جزیره، هتل اقدامت خود را رزرو کرده باشند تا بدون معطلی بتوانند اتاق را تحویل بگیرند.

پذیرش حضوری همچنین در فصل‌های شلوغ ریسک بسیار بزرگی به‌ حساب می‌آید؛ چرا که ممکن است بسیاری از اقامتگاه‌ها پر باشند و مسافران برای سکونت با مشکل مواجه شوند.

به همین دلیل نیز استفاده از تکنولوژی‌های به‌روز در بخش رزرواسیون را می‌توان یکی از مهم‌ترین فناوری‌هایی دانست که باعث رفاه بهتر مسافران و همچنین مدیریت بهتر هتل خواهد شد.

وجود سیستم‌های هوشمند یک‌پارچه برای پذیرش باعث سرعت‌بخشیدن به رزرواسیون می‌شود و با توجه به اینکه تمام اطلاعات مسافران از قبل در سامانه ثبت شده دیگر لازم نیست برای مدت طولانی در بخش پذیرش منتظر بمانند.

همچنین مدیریت می‌تواند با درنظرگرفتن اینکه مسافر از چه کشوری آمده، اطلاعات مورد نیازی که از طریق مانیتور موجود در اتاق نمایش داده می‌شود را با زبان شخص ارائه دهد. به‌طورکلی این سیستم از هر جهت دارای مزیت‌ بوده و تحول بزرگی در هتل‌داری کیش به‌وجود آورده است. اما چگونه می‌توان برای رزرو این هتل‌ها اقدام کرد؟

تکنولوژی های جدید در سیستم هتل داری کیش استفاده میشوند

رزرو هتل‌های هوشمند کیش از طریق فلای تودی

امروز بسیاری از هتل‌های کیش مانند هتل پارس نیک کیش از فناوری‌های مختلفی‌ بهره‌مند هستند تا بهترین خدمات را به مسافران ارائه دهند. استفاده از سیستم یک‌پارچه رزرواسیون از مهم‌ترین این تکنولوژی‌ها به‌حساب می‌آید.

سامانه فلای تودی از تمام هتل‌های داخلی و خارجی که به این فناوری مجهز هستند پشتیبانی‌ می‌کند. شما می‌توانید از طریق وب‌سایت یا اپلیکیشن این مجموعه تمام خدمات، امکانات و قوانین هتل‌های مختلف را بررسی کنید و با توجه به این موارد برای رزرو اقامتگاهی مناسب تصمیم بگیرید.

همچنین در این سامانه امکان خرید بلیط هواپیما با قیمتی مناسب به مقصد داخل یا خارج از کشور وجود دارد. از دیگر امکانات فلای تودی باید به امکان رزرو بلیط قطار اشاره کرد.

جمع‌بندی

با توجه به اینکه هتل‌های کیش همواره میزبان گردشگران و توریست‌های ایرانی و خارجی هستند مدیران این هتل‌ها برای ارائه خدمات بهتر تصمیم به استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا گرفته‌اند.

البته برخی از فناوری‌های مورد استفاده در هتل نیاز به زیرساخت‌ دارند و ازاین‌رو استفاده از آن‌ها در برخی اقامتگاه‌ها امکان‌پذیر نیست. به‌طورکلی از مهم‌ترین این فناوری‌ها باید به مدیریت هوشمند انرژی، تکنولوژی تعمیرات پیشگیرانه، روم‌سرویس هوشمند و هوشمندسازی بخش پذیرش اشاره کرد.

رزرواسیون هوشمند را می‌توان مهم‌ترین این تکنولوژی‌ها دانست؛ چراکه باعث تسریع در فرآیند پذیرش، مدیریت بهتر و راحتی مسافر در انتخاب مکانی برای اقامت شده است.