افتتاح حساب غیرحضوری برای افرادی که به هر دلیلی نمی‌توانند در بانک مورد نظر خود حساب جدیدی ایجاد کنند تا امکان ثبت‌نام در سامانه یکپا‌رچه خودرو برای آنها فراهم شود بسیار مهم است.

دولت برای کوتاه‌کردن دست دلالان و عرضه مستقیم خودرو به داوطلبان، شرایط قرعه‌کشی را حذف و سامانه یکپارچه را برای آنها به‌وجود آورد.

مرحله اول ثبت‌نام در این سامانه به اتمام رسید و حالا با شروع مرحله دوم بسیاری از افراد به‌دنبال افتتاح حساب جدید هستند. در ادامه روشی آسان و کاربردی برای این کار به شما معرفی می‌کنیم اما بهتر است ابتدا با شرایط دریافت خودرو آشنا شویم.

شرایط فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه

برای ثبت‌نام در سامانه یکپارچه و خرید خودرو شرایط زیر برای افراد در نظر گرفته شده است:

  • متقاضیان در اولین اقدام خود باید بین تاریخ 20 تا 29 اردیبهشت 1402 اقدام به افتتاح حساب وکالتی به‌نام سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان کنند.
  • مسدودکردن 100 میلیون تومان در هر حساب وکالتی ضروری است.
  • هر متقاضی تنها می‌تواند یک خودرو خریداری کند یا به‌عبارتی برای هر کدملی تنها یک خودرو عرضه می‌شود.
  • متقاضی نباید پلاک فعال داشته باشد.
  • داشتن حداقل 18 سال سن و گواهینامه دارای تاریخ، ضروری است.
  • امتیاز خودرو قابل فروش حتی به‌صورت وکالتی نیست.
  • افراد ثبت‌نام‌شده در مرحله اول نمی‌توانند در این مرحله ثبت‌نام کنند مگر اینکه از ثبت‌نام اولیه خود انصراف دهند.

چگونه حساب وکالتی ایجاد کنیم؟

بدون داشتن حساب وکالتی هیچ فردی نمی‌تواند در سامانه یکپارچه ثبت‌نام کند. پس می‌بینیم که مهم‌ترین اقدام داشتن این حساب است. اگر به‌هر دلیلی امکان مراجعه حضوری به بانک را ندارید نگران نباشید؛ چرا که امکان افتتاح حساب غیرحضوری نیز برای افراد فراهم شده است.

اما مناسب‌ترین روش برای ایجاد حساب به‌صورت غیرحضوری چیست؟ چگونه می‌توان این حساب را بدون مراجعه به بانک وکالتی کرد؟

افتتاح حساب غیرحضوری با استفاده از اپلیکیشن تاپ

سوپر اپلیکیشن هوشمند تاپ برای راحتی متقاضیان، امکان افتتاح حساب بانک پارسیان به‌صورت غیرحضوری را به‌وجود آورده است. یعنی بدون اینکه مدت‌زمانی را صرف رفتن به بانک و انتظار کشیدن در صف کنید، خیلی راحت امکان ایجاد حساب برای شما وجود دارد.

اپلیکیشن تاپ تمام امکانات خود را با امنیت کامل در اختیار کاربران قرار می‌دهد، پس لازم نیست نگرانی بابت اطلاعات و موجودی حساب خود داشته باشید.

پس از افتتاح حساب غیرحضوری می‌توانید خیلی سریع و به‌صورت آنی،  آن را به حساب وکالتی تبدیل کنید. همه این‌ کارها در مدت‌زمانی بسیار کوتاه و در بستری کاملا ایمن انجام می‌شود.

حال که حساب وکالتی خود را دارید می‌توانید خیلی راحت با بلوکه کردن مبلغ ذکرشده برای خودرو مورد نظر ثبت‌نام کنید. در صورت انتخاب یک خودرو پرتقاضا ممکن است زمان تحویل آن به سال 1403 موکول شود.

افتتاح حساب آنلاین بانک پارسیان در اپلیکیشن تاپ و وکالتی کردن آن

آیا نصب یک اپلیکیشن تنها برای افتتاح حساب و وکالتی‌کردن آن می‌تواند کاربردی باشد؟ قطعا این‌طور نیست اما سوپر اپلیکیشن تاپ امکانات بسیار ویژه‌ای برای کاربران خود فراهم کرده و با نصب آن شما با دنیایی از خدمات روبه‌رو خواهید شد.

معرفی خدمات سوپر اپلیکیشن تاپ

تاپ علاوه‌بر امکان افتتاح حساب غیرحضوری، بیش از 73 سرویس کاربردی دیگر نیز در دسترس شما قرار می‌دهد. با استفاده از این سوپر اپلیکیشن می‌توانید بسیاری از امور مالی و غیر مالی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهید.

تاپ از خرید خودرو تا تحویل آن و حتی بعدها برای پرداخت بیمه، استعلام خلافی و پرداخت جریمه و دیگر موارد در کنار شما می‌ماند و به شما کمک می‌کند تا تمام تراکنش و عملیات‌های لازم را در زمانی کوتاه و به‌صورت ایمن انجام دهید.

خدمات خودرو

اولین چیزی که معمولا به آن توجه می‌شود استعلام و پرداخت خلافی خودرو است. این مبلغ در واقع برای رانندگانی در نظر گرفته می‌شود که نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی بی‌توجه‌اند.

پرداخت این جریمه در زمان مشخص‌شده به‌خصوص اگر شامل دیرکرد شود، بسیار مهم است. تاپ در این زمینه به شما کمک می‌کند. در کنار جریمه شما می‌توانید عوارضی آزادراه را نیز با این اپلیکیشن پرداخت کنید. همچنین مواردی مانند بیمه شخص ثالث، طرح ترافیک و بیمه بدنه تک‌سفره با تاپ در دسترس است.

خدمات مالی

این خدمات شامل افتتاح حساب غیرحضوری نیز می‌شود اما تنها به آن محدود نیست. انتقال وجه، خرید شارژ، پرداخت قبوض، مشاهده موجودی و گردش حساب از جمله خدماتی هستند که از طریق این اپلیکیشن در دسترس شما قرار می‌گیرند.

خدمات گردشگری

تهیه بلیت اتوبوس، هواپیما و قطار با استفاده از تاپ امکان‌پذیر است. همچنین شما می‌توانید بلیت جاذبه‌های گردشگری مختلف‌ را با استفاده از این اپلیکیشن تهیه کنید. 

جمع‌بندی

اگر قصد افتتاح حساب غیرحضوری و وکالتی کردن آن را دارید باید بگوییم که این امکان از طریق اپلیکیشن تاپ برای شما فراهم شده است.

داشتن حساب وکالتی برای افرادی که می‌خواهند در سامانه یکپارچه خودرو ثبت‌نام کنند ضروری است. برای ایجاد حساب از آسان‌ترین و سریع‌ترین راه می‌توانید از خدمات تاپ استفاده کنید.

تمام خدمات تاپ در بستری ایمن به کاربران ارائه می‌شود و از این رو لازم نیست نگران اطلاعات و موجودی حساب خود باشید.