زمانی که ویندوز ۱۱ را نصب می‌کنید، در مراحل ستاپ اولیه صفحه‌ی ورود به حساب کاربری ظاهر می‌شود. می‌توانید با اکانتی که در سایت مایکروسافت ساخته‌اید لاگین کنید و از ویندوز ۱۱ استفاده کنید. اما در عین حال امکان استفاده از ویندوز ۱۱ بدون حساب کاربری مایکروسافت وجود دارد و به عبارت دیگر می‌توانید با حساب آفلاین، از ویندوز ۱۱ استفاده کنید، درست مثل ویندوز ۱۰ و نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز.

در این مقاله به نحوه‌ی نصب کردن و ستاپ ویندوز ۱۱ بدون استفاده از اکانت مایکروسافت می‌پردازیم. با سیاره‌ی آی‌تی همراه شوید.

برخی از کاربران ویندوز ۱۱ برای بهره‌مند شدن از امکاناتی نظیر همگام‌سازی تنظیمات توسط سرورهای مایکروسافت، برای ورود به ویندوز حساب کاربری که در وب‌سایت مایکروسافت ایجاد کرده‌اند، استفاده می‌کنند. اما بعضی از کاربران از این نوع قابلیت‌های آنلاین استفاده نمی‌کنند، به خصوص کاربران ایرانی و افرادی که ویندوز ۱۱ را با نرم‌افزارهایی تحت عنوان کرک، فعالسازی کرده‌اند.

خوشبختانه در مراحل ستاپ ویندوز ۱۱ و ویندوز ۱۰، امکان ایجاد حساب کاربری آفلاین وجود دارد و رد واقع استفاده از حساب کاربری مایکروسافت ضروری نیست. دقت کنید که می‌توانید پس از نصب کردن Windows 11 نیز اکانت جدید از نوع آفلاین یا آنلاین اضافه کنید. حتی امکان تغییر دادن حساب آفلاین به آنلاین یا برعکس نیز وجود دارد، درست مثل ویندوز ۱۰.

آموزش ساخت اکانت آفلاین حین نصب ویندوز ۱۱

در فرآیند نصب کردن ویندوز ۱۱، زمانی که به صفحه‌ی Let’s add your Microsoft account یا ورود به حساب کاربری رسیدید، روی گزینه‌ی Sign-in options کلیک کنید.

آموزش نصب کردن ویندوز ۱۱ بدون حساب آنلاین یا اکانت مایکروسافت

دو گزینه در اختیار شما قرار می‌گیرد، روی Offline account کلیک کنید.

آموزش نصب کردن ویندوز ۱۱ بدون حساب آنلاین یا اکانت مایکروسافت

صفحه‌ی دیگری با عنوان What is a Microsoft account ظاهر می‌شود که در آن توضیحاتی پیرامون حساب کاربری مایکروسافت و مزایای استفاده از حساب آنلاین ارایه شده است. برای گذر از این صفحه و ایجاد حساب آفلاین، روی Skip for now کلیک کنید.

آموزش نصب کردن ویندوز ۱۱ بدون حساب آنلاین یا اکانت مایکروسافت

در صفحه‌ی بعدی که عنوان آن Who’s going to use this device? است، نام واقعی یا نام دلخواهی به عنوان نام کاربری در کادر Enter your name تایپ کنید. سپس روی Next کلیک کنید.

آموزش نصب کردن ویندوز ۱۱ بدون حساب آنلاین یا اکانت مایکروسافت

مرحله‌ی بعدی وارد کردن پسورد است. اگر می‌خواهید حساب کاربری فعلی بدون وارد کردن پسورد قابل استفاده باشد، کادر پسورد را خالی بگذارید. در غیر این صورت رمز عبور مطمئن و امنی وارد کنید و روی Next کلیک کنید.

آموزش نصب کردن ویندوز ۱۱ بدون حساب آنلاین یا اکانت مایکروسافت

به این ترتیب حساب آفلاین برای استفاده از ویندوز ۱۱ ساخته می‌شود. می‌توانید پس از ورود به حساب کاربری، اپ تنظیمات ویندوز ۱۱ را اجرا کنید و برای دیگر کاربران، حساب جدید بسازید و همین‌طور حساب کاربری آفلاین را به آنلاین تبدیل کنید.