در صفحه لاگین ویندوز ۱۰ نام حساب‌های کاربری قابل‌مشاهده است. برخی کاربران کامپیوتر ویندوزی که کاربری عمومی دارد، ترجیح می‌دهند که نام واقعی خود را در صفحه‌ی Sign in مشاهده نکنند و این موضوع حتی در لپ‌تاپ‌هایی که کاربری شخصی دارند هم مسأله‌ی مهمی است چرا که شاید نخواهیم با روشن کردن لپ‌تاپ و نمایان شدن صفحه‌ی لاگین، اطرافیان ما متوجه شوند که نام حساب کاربری چیست.

معمولاً بهتر است به جای نام واقعی از نام مستعار برای ایجاد حساب کاربری استفاده کنیم اما پس از ایجاد حساب کاربری هم می‌توان تغییر نام را به راحتی انجام داد. در این مقاله می‌خواهیم روش تغییر دادن نام حساب کاربری که در صفحه‌ی لاگین ویندوز ۱۰ ذکر می‌شود را بررسی کنیم. با ما باشید.

حفظ حریم خصوصی دردسرهای زیادی دارد! به عنوان مثال حین ایجاد حساب کاربری در سرویس‌های مختلف باید به جای نام و نام خانوادگی واقعی، از نام مستعار برای حساب کاربری استفاده کرد تا اطرافیان به راحتی متوجه این موارد نشوند. بنابراین بد نیست با نحوه تغییر دادن نام حساب کاربری که در صفحه‌ی ورود به حساب کاربری ویندوز ۱۰ ذکر می‌شود، آشنایی داشته باشید.

در ویندوز ۱۰ می‌توان نام حساب کاربری لوکال و همین‌طور حساب آنلاین مایکروسافت را به راحتی تغییر داد که در ادامه به مراحل آن می‌پردازیم.

نحوه تغییر دادن نام حساب کاربری مایکروسافت

اگر برای لاگین در ویندوز ۱۰ از حساب آنلاین استفاده می‌کنید، تنها راه برای تغییر دادن نامی که در صفحه‌ی لاگین ذکر می‌شود این است که نام خود را در حساب کاربری مایکروسافت تغییر دهید. دقت کنید که اتصال سیستم به اینترنت برقرار باشد و سپس مراحل کار بدین صورت است:

ابتدا با کلید میانبر Windows + I اپ Settings ویندوز ۱۰ را اجرا کنید.

روی Accounts کلیک کنید.

Your info را انتخاب کنید.

روی گزینه‌ی Manage my Microsoft Account کلیک کنید.

صفحه‌ای از وب‌سایت مایکروسافت در مرورگر باز می‌شود. زیر نام خود روی گزینه‌ی More Actions کلیک کنید.

روی Edit profile کلیک کنید.

در صفحه‌ی ویرایش پروفایل روی Edit name یا ویرایش نام کلیک کنید.

به این ترتیب می‌توان نام و نام خانوادگی به کار رفته حین ساختن حساب کاربری مایکروسافت را عوض کرد. تغییرات در تمام سرویس‌های مایکروسافت اعمال می‌شود. بنابراین با استفاده از یک نام مستعار، نام و نام خانوادگی واقعی خود را از دید اطرافیان و عموم پنهان کنید.

روش تغییر نام و نام خانوادگی در حساب لوکال یا محلی ویندوز ۱۰

اگر حساب کاربری را به صورت لوکال ایجاد کرده‌اید و بدون اتصال به اینترنت قصد استفاده از سیستم را دارید هم تغییر دادن نام و نام خانوادگی ساده است. مراحل زیر را دنبال کنید:

در منوی استارت عبارت Control Panel را جست‌وجو کنید و روی اولین نتیجه کلیک کنید.

روی User Accounts  کلیک کنید.

روی نام حسابی که قصد تغییر دادن آن را دارید کلیک کنید.

اکنون روی گزینه‌ی Change account name یا تغییر دادن نام حساب کاربری کلیک کنید.

نام دلخواه خود را وارد کنید.

روی Change Name کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود.

چگونه از نمایش ایمیل در صفحه‌ی لاگین ویندوز ۱۰ جلوگیری کنیم؟

برای مخفی کردن ایمیل در صفحه‌ی ورود به حساب کاربری یا Sign in ویندوز ۱۰ هم تنظیماتی پیش‌بینی شده است. مراحل زیر را طی کنید:

اپ Settings را اجرا کنید.

روی Accounts و سپس Sign-in Options  کلیک کنید.

روی Privacy کلیک کنید.

سوییچ گزینه‌ی Show account details  را در حالت Off یا خاموش قرار دهید.