در ویندوز 10 یا ویندوز 11 امکان استفاده از حساب مایکروسافت برای ورود وجود دارد و این کار مزایای زیادی برای افرادی که همیشه آنلاین هستند و لانچر مایکروسافت را روی گوشی اندرویدی نصب کرده و استفاده می‌کنند، دارد. ممکن است به دلایل مختلف بخواهید اکانت جدید در ویندوز اضافه کنید.

اگر با مشکل ساخت اکانت مایکروسافت مواجه شده‌اید، به ادامه مطلب توجه کنید. موضوع این مقاله نحوه ساخت اکانت جدید در ویندوز 10 یا ویندوز 11 به صورت کامل و تصویری است.

یکی از مشکلاتی که شاید تجربه کرده باشید، قفل شدن اکانت مایکروسافت در ویندوز است که به دلیل فراموش کردن پسورد اتفاق میافتد. در این مواقع می‌توانید با اکانت ادمین مخفی لاگین کنید و حساب کاربری جدید بسازید. به عبارت دیگر مشکل ورود به اکانت مایکروسافت در ویندوز 10 یا 11 به سادگی با ساخت یک حساب کاربری جدید حل می‌شود. البته برای حل کردن مشکل حساب مایکروسافت می‌بایست پسورد را ریکاوری کنید که نیاز به ایمیل یا شماره موبایل برای تأیید مالکیت حساب دارد. اگر چنین مواردی را در ساخت حساب مایکروسافت در نظر نگرفته‌اید، حذف اکانت مایکروسافت از سایت تنها کاری است که می‌توان انجام داد!

ساخت اکانت مایکروسافت برای ویندوز 11 و ویندوز 10

دقت کنید که ساخت اکانت در سایت مایکروسافت امکان‌پذیر است و ارتباطی با ویندوز ندارد. در واقع اگر برای بازی ماینکرافت یا استفاده از لانچر مایکروسافت در گوشی اندروید، ممکن است به آموزش ساخت اکانت مایکروسافت برای گوشی نیاز داشته باشید و این موضوع ارتباطی با ورود به حساب مایکروسافت در ویندوز ندارد!

اما روش ساخت اکانت مایکروسافت در ویندوز:

برای شروع کار اپ تنظیمات را اجرا کنید که کلید میانبر آن Win + i است. اما روش دیگر: می‌توانید منوی استارت را باز کنید و روی چرخدنده کلیک کنید تا اپ تنظیمات اجرا شود.

در اپ Settings در صفحه‌ی اصلی روی Account یا حساب کاربری کلیک کنید و سپس روی Family & other users در ستون کناری کلیک کنید. اکنون در سمت راست روی Add someone else to this PC کلیک کنید.

ورود به حساب مایکروسافت در ویندوز 10 و ویندوز 11

پنجره‌ی ورود به حساب مایکروسافت ظاهر می‌شود. ایمیل حساب موردنظر را وارد کنید و روی Next کلیک کنید.

ورود به حساب مایکروسافت در ویندوز 10 و ویندوز 11

پسورد حساب موردنظر را وارد کنید. اگر لاگین امن دو مرحله‌ای را فعال کرده باشید، به جز پسورد، لازم است کد تأیید که ایمیل می‌شود را نیز چک کنید و وارد کنید. اگر این کار را به درستی انجام ندهید یا به ایمیل خودتان دسترسی نداشته باشید، طبعاً مشکل ورود به اکانت مایکروسافت در ویندوز 10 یا ویندوز 11 اتفاق می‌افتد و لازم است برای ریکاوری کردن پسورد ایمیل اقدام کنید.

پس از ورود رمز عبور صحیح و فعال کردن کد تأیید، ورود به حساب مایکروسافت انجام می‌شود. به همین سادگی! از این پس در کامپیوتر یا لپ تاپ فعلی می‌توانید از ویندوز 11 یا ویندوز 10 با ایمیلی که اضافه کرده‌اید، استفاده کنید.

با همین روش می‌توانید چند حساب دیگر در کامپیوتر ویندوزی تعریف کنید و چند اکانت برای افراد مختلف خانواده یا دوستان و همکاران بسازید.

نکته‌ی دیگر این است که تغییر اکانت مایکروسافت در ویندوز 10 از حالت آنلاین به آفلاین یا بدون ایمیل امکان‌پذیر است و حالت برعکس نیز امکان‌پذیر است.