سرچ عکس در گوگل گوشی یکی از نیازهای اغلب افراد است. به عنوان مثال ممکن است عکس کوچکی داشته باشیم و به دنبال دانلود تصاویر گوگل با کیفیت بالا باشیم یا بخواهیم عکس‌های مشابه آن را در دنیای عظیم اینترنت پیدا کنیم. برای این کار نیاز به برنامه خاصی نیست، کافی است از موتور جستجوی گوگل استفاده کنید که یکی از قابلیت‌های آن جستجو کردن عکس است. در گذشته گزینه‌ی جستجوی عکس در منوی راست‌کلیک روی تصاویر موجود بود اما اکنون گوگل لنز جایگزین آن شده است.

در این مقاله نحوه جستجوی عکس در گوگل با گوشی اندروید یا کامپیوتر و شیوه‌ی پیدا کردن تصاویر با کیفیت بالا به کمک گوگل را توضیح می‌دهیم. با ما باشید.

بعضی از کاربران اندروید یا آیفون، تصور می‌کنند که برای جستجو کردن عکس به برنامه‌ی خاصی نیاز است و به دنبال دانلود برنامه جستجوی عکس در گوگل برای اندروید هستند در حالی که این قابلیت هم در کامپیوتر وجود دارد و هم در گوشی و تبلت و نیاز به هیچ نرم‌افزار اضافی نیست! کافی است از گوگل و بخش جستجوی عکس گوگل استفاده کنید. اگر برنامه سرچ عکس در گوگل نصب کرده‌اید و کارکرد جالب و خوبی دارد، آن را در بخش نظرات پایین صفحه معرفی کنید تا خوانندگان سیاره‌ی آی‌تی با آن آشنا شده و استفاده کنند. ما در ادامه روش سرچ عکس در گوگل بدون نرم افزار جستجو از طریق عکس را توضیح می‌دهیم.

سرچ عکس در گوگل گوشی یا کامپیوتر

فرقی نمی‌کند که از اندروید استفاده می‌کنید یا ویندوز، روش کار مشابه است. می‌توانید عکسی که در حافظه‌ی گوشی یا تبلت یا کامپیوتر دارید را در گوگل آپلود کرده و عکس‌های مشابه آن را پیدا کنید. به همین ترتیب می‌توانید عکسی که در سایتی دیده‌اید را سرچ کنید و مشابه آن را پیدا کنید. امکان بالا بردن کیفیت عکس در گوگل با دانلود کردن عکس‌های مشابه که سایز بزرگ‌تری دارند نیز وجود دارد. سرچ عکس در گوگل با آیفون و آیپد هم امکان‌پذیر و مشابه است.

اما روش کار: اگر عکسی در سایتی دیده‌اید و به دنبال جستجو عکس با کیفیت هستید، مثل همیشه روی آن راست‌کلیک کنید. البته برای سرچ عکس در گوگل گوشی، می‌بایست روی آن تپ و مکث کنید که معادل راست کلیک کردن در ویندوز و لینوکس و مک‌او‌اس است.

همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، در مرورگر گوگل کروم، مدتی است که گزینه‌ی دیگری به جای سرچ عکس‌های مشابه اضافه شده که Search image with Google Lens است و شاید از این گزینه استفاده کرده باشید. بعضی از کاربران گزینه‌ی سابق را ترجیح می‌دهند. برای سرچ عکس به روش سابق، چاره‌ای جز انتخاب گزینه‌ی Copy image address یا کپی کردن آدرس عکس نیست.

سرچ عکس در گوگل با گوشی و دانلود عکس با کیفیت از اینترنت

گام بعدی باز کردن یک تب جدید و مراجعه به صفحه اصلی گوگل است. می‌توانید با تایپ کردن Google.com و زدن Enter این کار را انجام بدهید. پس از باز کردن صفحه اصلی سایت جستجوی گوگل، برای سرچ عکس در گوگل و یا جستجو عکس با کیفیت در گوگل، روی گزینه‌ی Images کلیک کنید.

سرچ عکس در گوگل با گوشی و دانلود عکس با کیفیت از اینترنت

و حال در کادر تایپ کردن موضوع، آدرس عکس را پیست کنید و Enter را بزنید یا روی آیکون جستجو کلیک کنید.

سرچ عکس در گوگل با گوشی و دانلود عکس با کیفیت از اینترنت

عکس‌های مشابه تصویری که آدرس آن را پیست کرده‌اید ظاهر می‌شود. برای دانلود تصاویر گوگل با کیفیت بالا و تصاویری با موضوع مشابه، روی search by image کلیک کنید.

سرچ عکس در گوگل با گوشی و دانلود عکس با کیفیت از اینترنت

جستجو عکس با کیفیت

عنوان و موضوع پیشنهادی مرتبط با عکس فعلی در کادر سرچ ظاهر می‌شود و نتایج مرتبط در بخش پایین دیده می‌شود. اگر عکس خاصی که سرچ کرده‌اید، در ابعاد کوچک‌تر و بزرگ‌تر در سایت‌ها موجود باشد و گوگل آن را شناسایی کرده باشد،  گزینه‌های All sizes به معنی همه‌ی اندازه‌ها، Medium یا سایز متوسط و همین‌طور گزینه‌ی Large یا بزرگ در اولین ردیف دیده می‌شود. برای دیدن عکس‌های بزرگ و دانلود تصاویر گوگل با کیفیت بالا، می‌توانید از گزینه‌ی Large استفاده کنید.

سرچ عکس در گوگل با گوشی و دانلود عکس با کیفیت از اینترنت