نصب برنامه چسباندن عکس به هم برای استفاده‌ی مکرر، فکر خوبی است اما اگر فقط گاهی اوقات به برنامه چسباندن دو عکس به هم در اندروید یا ویندوز نیاز دارید، بهتر است یک اپ و برنامه‌ی اضافه نصب نکنید! می‌توانید چسباندن عکس به هم آنلاین را امتحان کنید چرا که سرویس‌های تحت وب مختلفی برای این کار طراحی شده است.

ما در این مقاله به معرفی ۴ سایت چسباندن عکس به هم می‌پردازیم و امکاناتشان را به صورت خلاصه معرفی می‌کنیم. با ما باشید.

گاهی اوقات برای اشتراک‌گذاری عکس‌های جالب در شبکه‌های اجتماعی، به دنبال آموزش چسباندن عکس به عکس هستیم و برای این کار برنامه‌های مختلفی معرفی می‌شود. طبعاً حرفه‌ای‌ترین و کامل‌ترین راهکار، استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی نظیر فتوشاپ است. اما کار کردن با فتوشاپ برای افراد مبتدی ساده نیست! به همین علت در مورد برنامه تبدیل چند عکس به یک عکس با فرمت jpg یا png سرچ می‌کنند و برنامه‌هایی که برای این مهم طراحی شده را نصب می‌کنند. خوشبختانه هم برای ویندوز و هم برای اندروید و iOS، برنامه‌های رایگان به هم چسباندن عکس وجود دارد. به عنوان مثال در آیفون و آیپد می‌توانید از اپلیکیشن Shortcuts اپل برای این کار استفاده کنید:

و در ویندوز می‌توانید با برنامه‌ی نقاشی یا Paint، این کار را انجام دهید. برای آموزش ادغام چند عکس در یک عکس به کمک Paint به مقاله‌ی زیر توجه فرمایید:

برای اندروید نیز اپ‌های مختلفی وجود دارد. اگر به دنبال دانلود رایگان برنامه چیدن عکس کنار هم برای اندروید هستید، مقاله‌ی زیر را مطالعه کنید:

اما فراموش نکنیم که نصب کردن اپ و برنامه‌ی اضافی، معمولاً موجب کندتر شدن سیستم می‌شود! بنابراین برای افرادی که به ندرت به برنامه چسباندن عکس نیاز پیدا می‌کنند، توصیه می‌کنیم که از سایت‌هایی که با این مقصود طراحی شده، استفاده کنند.

چسباندن چند عکس به هم با PineTools

وب‌سایت PineTools برای چسباندن عکس به هم آنلاین طراحی شده و بسیار ساده و سریع، این کار را انجام می‌دهد. تنظیمات مهم نظیر تنظیمات حاشیه یا خط دور عکس‌ها نیز در این سایت پیش‌بینی شده است. به عبارت دیگر می‌توانید برای هر یک از عکس‌ها، قاب مناسب در نظر بگیرید. کار با آپلود کردن تصاویر شروع می‌شود و پس از آن می‌توانید چیدمان عکس‌ها را انتخاب کنید که کنار هم به صورت افقی یا زیر هم به صورت عمودی است. گام بعدی تغییر دادن اندازه هر عکس است. می‌توانید عکس‌ها را در این مرحله برش بزنید تا بهتر کنار هم قرار بگیرند. در نهایت رنگ قاب عکس‌ها را انتخاب کنید.

چسباندن عکس به هم آنلاین در ۴ سایت جالب و کاربردی

برای ترکیب عکس ها در یک تصویر، روی Merge کلیک کنید و در بخش تنظیمات خروجی یا Output، فرمت عکس را انتخاب کنید. می‌توانید PNG یا jpg و یا webp‌ را به عنوان پسوند فایل خروجی انتخاب کنید.

ادغام چند عکس در یک عکس با IMGonline

گزینه‌ی بعدی، استفاده از سایت IMGonline است. می‌توانید برای به هم چسباندن دو عکس در اندروید یا کامپیوتر به این سایت مراجعه کنید. عکس‌ها را آپلود کنید و نوع چیدمان که افقی یا عمودی است را انتخاب کنید.

چسباندن عکس به هم آنلاین در ۴ سایت جالب و کاربردی

در سایت IMGonline امکان چرخاندن عکس‌ها و برش زدن عرض یا ارتفاع تصاویر در نظر گرفته شده است. به همین ترتیب می‌توانید عکس را برگردان جانبی کنید.

در این سایت فرمت خروجی، JPEG یا PNG است و در صورت نیاز می‌توانید متادیتا یا توضیحات فایل عکس که روی آن ذخیره شده را نیز کپی کنید. در نهایت روی OK کلیک کنید و حاصل چسباندن عکس روی عکس را دانلود کنید. نکته‌ی جالب این است که در این سایت امکان ویرایش عکس و ساخت کلاژ نیز وجود دارد.

تبدیل چند عکس به یک عکس با متن و استیکر در hotoFunny

اگر به دنبال ترکیب عکس حرفه ای اندروید هستید یا برنامه ای می‌خواهید که به جای برنامه چیدن عکس کنار هم در فتوشاپ استفاده کنید، سایت hotoFunny گزینه‌ی خوبی است چرا که علاوه بر سادگی، امکانات خوبی دارد. می‌توانید روی عکس‌ها متن و استیکر قرار بدهید! قالب‌های خوبی برای ادغام چند عکس در یک عکس پیش‌بینی شده که حال و هوای متنوعی دارند.

چسباندن عکس به هم آنلاین در ۴ سایت جالب و کاربردی

در این سایت امکان دانلود کردن عکس ترکیبی با فرمت JPG وجود دارد.

Photo Joiner

سایت بعدی لیست سایت‌های چسباندن عکس به هم آنلاین، سایت Photo Joiner است که بخشی از آن نقش برنامه چسباندن عکس به عکس را ایفا می‌کند. در واقع می‌توانید در صفحه ویرایش عکس، کارهای دیگری نیز انجام بدهید.

برای ترکیب کردن دو یا چند عکس، ابتدا روی دکمه‌ی Add images در گوشه‌ی بالا و راست صفحه کلیک کنید. عکس‌ها را آپلود کرده و سپس از سمت راست صفحه، با درگ و دراپ یا گرفتن و رها کردن، در بخش میانی بچینید. می‌توانید عکس‌ها را بچرخانید و آینه کنید و همین‌طور از بزرگ‌نمایی استفاده کنید.

چسباندن عکس به هم آنلاین در ۴ سایت جالب و کاربردی

کار در محیط ویرایش عکس این سایت بسیار ساده است. زمانی که عکس‌ها را به شکل مناسب چیدید، تنظیمات مربوط به حاشیه شامل رنگ و ضخامت را بررسی کنید. در صورت نیاز می‌توانید متن روی عکس‌ها اضافه کنید و در پایان روی Save کلیک کنید و عکس ترکیبی را با فرمت JPG دانلود کنید.