استعلام کارت پایان خدمت با کد ملی به صورت آنلاین امکان‌پذیر است. کارت پایان خدمت کاربردهای مختلفی دارد، معمولاً استعلام کارت پایان خدمت برای استخدام در سازمان‌ها و شرکت‌ها انجام می‌شود. البته اگر تاکنون کارت پایان خدمت را دریافت نکرده‌اید، می‌بایست مراحل دیگری را طی کنید اما اگر به کارت فیزیکی نیاز نیست، می‌توانید کارت را به صورت آنلاین بررسی کرده و تأیید کنید.

در ادامه به روش استعلام کارت پایان خدمت با کد سخا و با کد ملی می‌پردازیم. با ما باشید.

کارت پایان خدمت کارتی است که نشان می‌دهد شخص خدمت سربازی را طی کرده است. این کارت توسط سازمان نظام وظیفه عمومی صادر می‌شود و کاربردهای مختلفی دارد که مهم‌ترین آن، استخدام در ارگان‌های دولتی و بعضی از سازمان‌های خصوصی است.

دقت کنید که پس از طی شدن دوره خدمت سربازی، نسخه‌ی فیزیکی کارت پایان خدمت از طریق پست برای شخص ارسال می‌شود. معمولاً کارت پس از ۱۵ روز به دست فرد می‌رسد اما گاهی مراحل صدور کارت طولانی‌تر است و دیرتر به دست شخص می‌رسد. برای پیگیری صدور و ارسال کارت پایان خدمت و همین‌طور استعلام کارت پایان خدمت با کد ملی می‌بایست به سایت سازمان نظام وظیفه مراجعه کنید. کافی است در گوگل عبارت سایت نظام وظیفه را جستجو کنید و روی اولین نتیجه کلیک کنید. آدرس فعلی سایت موردبحث، vazifeh.police.ir است.

سایت استعلام کارت پایان خدمت با کد ملی

دقت کنید که اگر قبلاً کارت پایان خدمت را دریافت کرده باشید، استعلام کارت پایان خدمت به صورت آنلاین نیز امکان‌پذیر است اما اگر کارت را دریافت نکرده باشید، ممکن است نتیجه‌ی استعلام کارت پایان خدمت این باشد که کارت در مراحل صدور است.

اما مراحل کار: ابتدا به وب‌سایت سازمان نظام وظیفه عمومی مراجعه کنید. همان‌طور که اشاره کردیم اگر آدرس سایت یا صفحات آن تغییر کرده، کافی است گوگل کنید و روی اولین نتیجه کلیک کنید.

در صفحه سایت نظام وظیفه روی گزینه‌ی خدمات الکترونیکی کلیک کنید.

استعلام کارت پایان خدمت با کد ملی

با کلیک روی خدمات الکترونیکی، صفحه‌ی اصلی سامانه سخا که در واقع مخفف سامانه خدمات الکترونیکی است، باز می‌شود. در این صفحه خدمان آنلاین موردنیاز سربازان و مشمولان نظام وظیفه عمومی و همین‌طور افرادی که خدمت خود را به پایان رسانده‌اند، ارایه می‌شود. اما نام کاربری و رمز عبور چیست؟

نام کاربری همان کد ملی است. رمز عبور نیز کد سخا است. کد امنیتی یا کپچا نیز برای ممانعت از ورود ربات‌ها در نظر گرفته شده که می‌بایست حروف داخل تصویر را به درستی وارد کنید.

ثبت نام و دریافت کد سخا از طریق پیامک

برای دریافت کد سخا یا رمز عبور برای استفاده از خدمات الکترونیکی سایت نظام وظیفه، می توانید از روش پیامک استفاده کنید. البته اگر ثبت نام نکرده‌اید، ابتدا مراحل ثبت نام را طی کنید. کافی است در صفحه ورود روی دکمه‌ی ثبت نام کلیک کنید و سپس شماره ملی، شماره همراه و تاریخ تولد خودتان را وارد کنید. مرحله‌ی بعدی وارد کردن کلمه عبور، تکرار کلمه عبور و چک کردن کد ارسال شده به تلفن همراه است.

دقت کنید که گاهی ارسال کد تأیید به شماره موبایل شما کمی طول می‌کشد و حتی  به دلیل کندی سامانه ارسال پیامک، ارسال نمی‌شود! اگر کد ارسال نشده است، روی دکمه‌ی ارسال مجدد کد کلیک کنید.

استعلام کارت پایان خدمت با کد ملی

بازیابی کد سخا

شاید مدت‌ها قبل در سامانه سخا ثبت نام کرده‌اید و اکنون رمز عبور را به خاطر ندارید! برای بازیابی کد سخا می‌توانید از شماره ملی استفاده کنید. برای این منظور در صفحه‌ی ورود روی فراموشی رمز عبور کلیک کنید.

استعلام کارت پایان خدمت با کد ملی

در کادری که ظاهر شده، شماره ملی که نام کاربری است را وارد کنید و سپس شماره موبایل خودتان را وارد کنید. سپس روی ارسال پیامک کلیک کنید تا پیامک مربوطه ارسال شود.

استعلام کارت پایان خدمت با کد ملی

استعلام کارت پایان خدمت با کد سخا

اکنون که ثبت نام کرده‌اید یا با رمز عبور که کد سخا است، ورود انجام داده‌اید، می‌توانید از خدمات الکترونیک سازمان وظیفه استفاده کنید. یکی از خدمت استعلام کارت پایان خدمت است. برای این منظور در سمت راست صفحه و در منوی کناری روی گزینه‌ی وظیفه عمومی کلیک کنید و سپس روی گزینه‌ی استعلام کارت کلیک کنید. به این ترتیب اطلاعات خدمت سربازی شما به صورت کامل نمایش داده می‌شود و همین‌طور تصویر کارت پایان خدمت نمایش داده می‌شود. می‌توانید آن را پرینت کنید یا به صورت تصویر ارسال کنید.