آن چه که برای نگهداری حیوانات خانگی لازم است، نحوه صحیح تربیت کردن آن ها می باشد. پس اگر قصد دارید یک سگ هاسکی داشته باشید، باید درباره نژاد آن و اصول تربیتیشان اطلاعات کاملی داشته باشید. هاسکی ها با آن که بومی سیبری می باشند و از محیطی سرد و یخ زده آمده اند، اما بسیار خون گرم هستند و می توانند دوستانی وفادار و مطیع برای شما باشند. هاسکی ها دارای شیطنت هایی هستند و این مسئله کمی سبب بدنامی آن ها شده است. در تربیت سگ ها با نژادهای متفاوت، دستورالعمل های عمومی وجود دارد؛ با این حال تربیت یک هاسکی کمی متفاوت تر است و این بدان معنی نمی باشد که شما توانایی تربیت سگ هاسکی خود را به سادگی ندارید؛ تنها کافیست با ویژگی های خاص و منحصر به فرد سگ های هاسکی آشنا شوید و مناسب ترین روش را برای تربیت آن اجرا کنید.

نحوه آموزش سگ هاسکی

برای خرید تجهیزات لازم به منظور نگهداری و تربیت حیوانات خانگی خود از جمله خرید غذا و مکمل حیوانات، خرید لوازم بهداشت و مراقبت حیوانات خانگی و همچنین خرید لانه و قفس نگهداری حیوانات می توانید از خدمات "سایت نوبشو" به عنوان یکی از بزرگترین موتورهای جستجو کالا استفاده نمایید و در آن افزون بر بازدید از انواع وسایل سگ، وسایل گربه و همچنین بررسی ویژگی ها و قیمت غذای سگ، قیمت قفس، غذای خشک سگ، غذای سگ ایرانی و...  خریدی آسان و به صرفه را نیز تجربه نمود.

مراحل تربیت سگ هاسکی

در فرایند تربیت سگ هاسکی نیازمند رعایت یکسری نکات بر اساس دستورالعمل تربیت آن ها می باشید.

در این مسیر آن چه که اهمیت دارد صبر و پشتکار شما و به کارگیری قدم به قدم مراحلی است که در ادامه عنوان شده است.

نحوه آموزش سگ هاسکی

نمایش قدرت خود؛ سگ های هاسکی، سرسخت، مستقل و با اراده می باشند و در مواردی حتی می توانند آسیب زننده باشند. در اولین مرحله باید سعی داشته باشید تا عادات مخرب آن ها را کنترل و حذف کنید.

در این مورد لازم است که شناخت کافی از ویژگی های هاسکی داشته باشید. هاسکی ها تنها از فردی با اراده و قدرتمند اطاعت می کنند، بنابراین لازم است که بداند شما قدرتمند و مصمم هستید، در این صورت از شما حرف شنوی خواهد داشت. ایجاد حس رفاقت بین شما و حیوان خانگی بسیار لذت بخش است، اما در مورد هاسکی باید رهبر او باشید. به هر نحوی که ممکن است به او نشان دهید نفر اول و رهبر هستید. می توانید برای برقراری این ارتباط به عنوان مثال پس از وارد شدن به منزل، قبل از آن ها غذا خوردن را آغاز کنید و یا این که آن ها را از سر راه خود کنار بزنید.

اقتدار داشتن؛ در تربیت هاسکی ها باید به عنوان یک رهبر، اقتدار داشته باشید و در صورتی که کار اشتباهی کرد، همچون گاز گرفتن و یا هر خشونت دیگر، رفتاری مسلط از خود نشان دهید. منفعل بودن شما سبب تکرار آن ماجرا با شدت بیشتر می شود.

هاسکی ها می توانند رفتارهایی داشته باشند که برای ما خوشایند نیست ولی برای آن ها یک رفتار طبیعی است، همچون کندن زمین، پریدن و گاز گرفتن. سرسختی و جدیت شما در تربیت او، سبب تغییر رفتارهای ناخوشایندش می شود.

جایزه در ازای رفتار خوب؛ به عنوان یک رهبر مصمم و جدی، نیازمند است با او خوش رفتار نیز باشید. پس از انجام یک رفتار خوب باید با یک واکنش مناسب او را تشویق کنید. این رفتار می تواند سبب ترغیب آن ها برای تکرار کارهای خوب شود.

نحوه آموزش سگ هاسکی

تشویق کردن او و جایزه دادن باید بلافاصله پس از انجام کار خوب صورت بگیرد، چرا که اگر پس از مدتی تشویق شود، سردرگم می شود و نمیداند برای چه کاری تشویق شده است.

سعی کنید رفتار نامناسب هاسکی را به سمت یک رفتار مناسب جهت دهی کنید. هر گاه کار ناخوشایندی انجام داد سعی کنید حواس او را پرت انجام یک کار خوشایند کنید. به این ترتیب، از انجام کار نامناسب دور می ماند.

پاداش یا تنبیه؛ در تربیت هاسکی ها باید پاداش را جایگزین خشونت کنید. این روند تربیتی در تمام حیوانات خانگی دارای یک منحنی مشخص است و هاسکی نیز همچون سایر حیوانات مسیر تربیتی خود را طی می کند. بنابراین با آموزش های ساده و کوچک شروع کنید و هدف گذاری های مشخص داشته باشید، پس از هر مرحله موفقیت آمیز، پاداشی برای او در نظر بگیرید و به مرور دستورات پیچیده تر را اعمال کنید.

بازی با هاسکی؛ سگ های هاسکی سالیان سال به عنوان سگ های سورتمه ای بودند و بنابراین ذاتا به ساکن و آرام بودن عادت ندارند و نیازمند تخلیه انرژی هستند. بهتر است هر روز حداقل نیم ساعت را به بازی و حرکات جنبشی برای او اختصاص دهید. هاسکی ها تنها با قدم زدن تخلیه انرژی نمی شوند؛ آن ها نیازد ارند در مسیر های طولانی بدوند و خسته شوند. هاسکی ها مثل سایر سگ ها پارس نمی کنند و بیشتر تمایل دارند که زوزه بکشند و در این حالت سبب ناراحتی همسایه ها نیز می گردند. فعالیت بدنی روزانه و ورزش میزان زوزه کشیدن هایشان را کم می کند. هاسکی ها اگر دچار حوصله سررفتگی شوند، دست به فرار می زنند. می توانید در کنار بازی ها و دویدن های هاسکی، شما نیز دوچرخه سواری کنید، به این ترتیب می توانید آن ها را خسته کنید.

آموزش دستشویی به هاسکی

بهتر است از روز اول برای این آموزش تلاش کنید. اول از همه باید یک محل خاص را برای او در نظر بگیرید. هاسکی ها دارای زمان های مشخصی برای دستشویی هستند. بلافاصله پس از بازی، غذا خوردن، نوشیدن، خوابیدن، چرت زدن و دقیقا قبل از خواب شبانه زمان هایی است که هاسکی نیاز به دستشویی دارد. پس از آن که او را برای دستشویی بردید، کنارش بمانید و بند افسار او را در دست بگیرید، سعی کنید مانع بازی و شیطنت او شوید و در نهایت به آرامی کنار او بایستید. پس از 5 یا 10 دقیقه پس از آن که کارش را انجام داد تشویقش کنید . سریعا او را از محل دور کنید. به این ترتیب او متوجه خواهد شد که آن مکانی تنها برای دستشویی است.

خرید تجهیزات نگهداری حیوانات خانگی از نوبشو

برای خرید قفس سگ، غذای سگ هاسکی، قفس خرگوش و دیگر لوازم و تجهیزات لازم برای نگهداری حیوانات خانگی بایستی به مراکز معتبر عرضه و فروش آن ها مراجعه نمود. چنانچه پیش از این گفته شد؛ "سایت نوبشو موتور جستجوی کالا" یکی از مراکز خرید غذا و مکمل خانگی و همچنین خرید لانه و قفس نگهداری حیوانات است که در آن ضمن بازدید از لیست قیمت وسایل سگ، قیمت قفس خرکوش، قیمت قفس مرغ عشق، قیمت غذای خشک گربه ایرانی، قیمت قفس پرنده، قیمت غذای سگ ارزان و سایر تجهیزات حیوانات خانگی در مدت زمانی کوتاه می توان اقدام به خرید نمود. با خرید لوازم بهداشت و مراقبت حیوانات خانگی از برندهای معتبر تولید کننده این کالا از "فروشندگان سایت نوبشو" افزون بر اطمینان از خرید کالایی اصل می توان خریدی ارزان قیمت در مقایسه با خرید از فروشندگان دیگر سایت ها و یا پیج های اینستاگرامی را تجربه کرد.

نحوه آموزش سگ هاسکی