برای حل مشکل قفل شدن اینستاگرام در مواقعی که تلاش برای ورود مشکوک شناخته شده، روش‌های مختلفی وجود دارد. در واقع مشکل لاگین به معنی هک شدن اکانت شما نیست بلکه اینستاگرام برای جلوگیری از ورود غیرمجاز، مراحل اضافی برای لاگین و تأیید هویت در نظر می‌گیرد و از حساب شما حفاظت می‌کند.

در ادامه به حل مشکل ورود به اینستاگرام می‌پردازیم. با ما باشید.

گاهی اوقات کاربران اینستاگرام در صفحه ورود با مشکل روبرو می‌شوند و نمی‌توانند لاگین کنند و می‌پرسند که چرا ورود به حساب اینستاگرام خودم امکان‌پذیر نیست یا معنی پیغام زیر چیست:

متأسفیم. نتوانستیم درخواست شما را انجام دهیم. لطفاً چند لحظه دیگر دوباره امتحان کنید. 

برای رفع مشکل چند راه ساده وجود دارد و جای نگرانی نیست مگر آنکه پسورد شما به دست اشخاص نزدیک افتاده باشد و رمز شما را تغییر داده باشند. البته در این حالت هم راه‌هایی برای بازیابی اکانت وجود دارد.

اما یک نکته‌ی کلی و مهم در مورد اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی:

دقت کنید که هر مشکلی در صفحه ورود به معنی اینستاگرام هک شده نیست! بیشتر اوقات رمز عبور یا نام کاربری اشتباه تایپ می‌شود یا دسترسی به اینترنت قطع شده و محدود است. در واقع هک کردن اینستاگرام کار ساده‌ای نیست و افرادی که ادعا می‌کنند برنامه هک اینستا با ایدی یا برنامه هک اینستا با شماره در اختیار دارند، معمولاً افرادی هستند که از مقوله‌ی هک و امنیت و برنامه‌نویسی چندان سررشته‌ای ندارند و تصور می‌کنند که برنامه‌نویسان شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام، افراد تازه‌کار هستند! بهتر است رمز عبور امن و پیچیده‌ای انتخاب کنید و مراقب باشید که هیچ کس شما را حین تایپ کردن رمز عبور زیر نظر نگیرد. حتی از طریق دوربین مدار بسته.

پیشگیری از حل مشکل قفل شدن اینستاگرام

بهترین راهکار این است که پیشگیری کنید. زمانی که از چند دیوایس مختلف نظیر کامپیوتر ویندوزی، مک‌های اپل، آیفون، اندروید و خلاصه چند وسیله‌ی مختلف در حساب کاربری لاگین می‌کنید، اینستاگرام مشکوک می‌شود و وارد عمل شده و محدودیتی در لاگین اعمال می‌کند.

اگر از آی‌پی‌های مختلف برای ورود استفاده می‌کنید هم ممکن است محدودیت ایجاد شود. به عنوان مثال ممکن است از نرم‌افزار VPN استفاده کنید و متوجه شوید که اینستاگرام قفل شده و اجازه‌ی ورود نمی‌دهد. در این حالت برخی کاربران مبتدی می‌پرسند که از کجا بفهمیم اینستا هک شده؟ در حالی که حساب کاربری ایشان صرفاً به طور موقت قفل شده است و مشکل دیگری وجود ندارد. رفع قفل موقت اینستاگرام ساده است: کمی صبر کنید و پس از مدتی صبر کردن، با غیرفعال کردن VPN برای ورود تلاش کنید.

اتصال اکانت اینستاگرام و فیس‌بوک

یک ترفند دیگر برای رفع قفل موقت اینستاگرام و پیشگیری از آن، اتصال اکانت Instagram‌ به Facebook است. با این کار امنیت حساب شما بالا می‌رود و ورود به حساب اینستاگرام کمتر دچار مشکل می‌شود.

اما روش اتصال اکانت فیس‌بوک و اینستاگرام: ابتدا اپ اینستاگرام را اجرا کنید. روی آیکون پروفایل در پایین صفحه تپ کنید تا صفحه اصلی حساب شما ظاهر شود.

حل مشکل قفل شدن اینستاگرام و صفحه ورود

در صفحه پروفایل روی منوی سه‌خطی تپ کنید و گزینه‌ی Settings را انتخاب کنید تا صفحه تنظیمات باز شود.

حل مشکل قفل شدن اینستاگرام و صفحه ورود

حل مشکل قفل شدن اینستاگرام و صفحه ورود

حال روی گزینه‌ی Account تپ کنید و در صفحه تنظیمات حساب کاربری روی Sharing ro other apps تپ کنید.

حل مشکل قفل شدن اینستاگرام و صفحه ورود

حل مشکل قفل شدن اینستاگرام و صفحه ورود

حال در صفحه‌ی شبکه‌های اجتماعی روی Facebook تپ کنید.

حل مشکل قفل شدن اینستاگرام و صفحه ورود

ضدهک کردن اینستاگرام با لاگین امن دومرحله‌ای

لاگین دو فاکتوره یا دو مرحله‌ای، امنیت حساب کاربری اینستاگرام را بالا می‌برد و مشکلات لاگین کمتر اتفاق می‌افتد. برای فعال کردن لاگین دو مرحله‌ای در اینستاگرام که به عنوان مثال با استفاده از پسورد و کد تأیید در ایمیل انجام می‌شود، به مقاله‌ی زیر توجه فرمایید:

حذف دسترسی اپ‌های دیگر به اینستاگرام

برای حل مشکل قفل شدن اینستاگرام در آینده، بد نیست دسترسی اپ‌های دیگر به Instagram‌ را قطع کنید. برای چک کردن دسترسی‌ها، ابتدا کمی صبر کنید تا اکانت شما از وضعیت مشکوک و قفل خارج شود. سپس به سایت اینستاگرام مراجعه کنید و پس از لاگین کردن، روی Settings کلیک کنید.

حل مشکل قفل شدن اینستاگرام و صفحه ورود

در صفحه تنظیمات روی Apps and Websites که از گزینه‌های منوی کنار صفحه است کلیک کنید.

حل مشکل قفل شدن اینستاگرام و صفحه ورود

حال روی تب دسترسی‌های فعال یا Active کلیک کنید و اپ‌ها و وب‌سایت‌هایی که همین حالا به اکانت شما متصل شده‌اند را بررسی کنید و همه موارد یا موارد مشکوک را حذف کنید.

حل مشکل قفل شدن اینستاگرام و صفحه ورود

آپدیت کردن اینستاگرام و رفع مشکل ورود

روش آخر برای حل کردن مشکل ورود این است که اپلیکیشن اینستاگرام را آپدیت کنید، به خصوص اگر مدت‌هاست که اپ اینستاگرام را بروزرسانی نکرده‌اید. می‌توانید با مراجعه به گوگل پلی یا اپ استور، اینستاگرام اندروید و اینستاگرام آیفون را به آخرین نسخه بروز کنید. طبعاً با بروزرسانی کردن، مشکلات اپ رفع می‌شود و احتمالاً رفع مشکل لاگین و مشکلات خاص و عجیب حل می‌شود. به عنوان مثال اگر سوال شما این است که چرا اینستا صفحه سفید میاد؟ ممکن است پاسخ این باشد که باگی در نسخه‌ی نصب شده وجود دارد که با بروزرسانی حل می‌شود.

شما چه راه‌های دیگری برای حل مشکل ورود به اینستاگرام و مشکلات خاص نظیر قفل شدن اینستاگرام یا اینستاگرام هک شده می‌شناسید؟ در بخش نظرات مشکلات و ترفندهای پیشنهادی خود را مطرح بفرمایید تا همه‌ی خوانندگان از آن استفاده کنند.