اگر یک مودم یا روتر جدید خریداری کرده‌اید و یا اینکه تا بحال وارد تنظیمات Router خود نشده‌اید، باید بدانید که برای دسترسی به حساب کاربریتان نیاز به یک رمز عبور و نام کاربری خواهید داشت. اما خیلی از کاربران اطلاعی از رمز عبور و نام کاربری روتر خود ندارند؛ اصولاً رمز عبور و نام کاربری که توسط شرکت سازنده برای روتر انتخاب می‌شود خیلی پیچیده نیست.

یکی از روش‌هایی که می‌توان این دو مورد را بدست آورد استفاده از ابزار و برنامه‌های جانبی است. در این مطلب قصد داریم یکی از بهترین و ساده‌ترین نرم‌افزارهای ویندوزی برای بدست آوردن رمز عبور و نام کاربری مودم و روتر را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

نام کاربری و رمز عبور پیش‌فرض روتر خود را پیدا کنید

پیدا کردن این اطلاعات کار سختی نیست و نیازی نیست زمان زیادی را به آن اختصاص دهید. کافی است اپلیکیشن RouterDP را دانلود کنید و سپس آن را از حالت فشرده خارج کنید و با دو بار کلیک روی فایل RouterDP.exe، بدون نیاز به نصب، برنامه را اجرا کنید.

نحوه ورود به تنظیمات مودم و روتر و یافتن نام کاربری، رمز عبور و آدرس صفحه‌ی ورود

هنگامی که وارد برنامه شدید، گزینه Show All List را انتخاب و سپس در لیست موجود، پس از پیدا کردن مودم خود نام کاربری و رمز عبور را در مقابل نام مشاهده خواهید کرد.

نحوه ورود به تنظیمات مودم و روتر و یافتن نام کاربری، رمز عبور و آدرس صفحه‌ی ورود

برای دسترسی به صفحه حساب کاربری، ببعد از کلیک روی نام مودم، به بالای صفحه که عبارت Link to access the Router/Modem interface نگاه کنید. لینک دسترسی به صفحه حساب کاربری را در اینجا می‌توانید مشاهده کنید. پس از کلیک روی لینک، به صفحه حساب مودم منتقل می‌شوید، نام کاربری و رمز عبور را کپی کنید و در کادر مربوطه پیست کنید.

نحوه ورود به تنظیمات مودم و روتر و یافتن نام کاربری، رمز عبور و آدرس صفحه‌ی ورود

اگر می‌خواهید پنجره Network Connections را بصورت مستقیم باز کنید، می‌توانید روی دکمه Menu کلیک کنید و گزینه Network Connections را بجای وارد کردن دستور ncpa.cpl در پنجره دستورات وارد کنید.