زمانی که مکان‌ها را در سایت گوگل مپس یا اپ گوگل مپس برای اندروید و آیفون جستجو می‌کنید، اطلاعات زیادی به همراه تصاویر متعدد از محیط داخلی برخی مکان‌ها ارایه می‌شود و  برای برخی اماکن امتیاز کاربران و نظرات عمومی نیز نمایش داده می‌شود. با توجه به امتیاز در گوگل مپ می‌توان کیفیت غذاهای یک رستوران یا کیفیت خدمات یک هتل و مسافرخانه و مانند آن را حدس زد. نوشتن ریویو در گوگل مپس برای خود شما نیز امکان‌پذیر است و با این کار به دیگران کمک می‌کنید.

در این مقاله به آموزش کامنت گذاشتن در گوگل مپس می‌پردازیم. با سیاره آی‌تی همراه باشید.

در بیشتر سرویس‌های گوگل امکان ثبت نظر و نوشتن نقد و بررسی کوتاه وجود دارد و ثبت نظر واقعی و بی‌طرفانه به دیگران کمک می‌کند. به عنوان مثال با ثبت نظر در گوگل پلی برای یک اپلیکیشن مفید و کاربردی ایرانی یا یک بازی خوب، به دیگران کمک می‌کنید که آن اپ و بازی خوب را سریع‌تر پیدا کنند. شاید حین جستجو کردن در گوگل پلی در مورد برخی موضوعات نیز با گزینه‌ی نوشتن نظر روبرو شده باشید. در سرویس نقشه گوگل یا به عبارت دیگر سایت و اپ Google map هم این قابلیت وجود دارد.

خرید نظر گوگل مپ امکان‌پذیر است؟!

خلاصه بگوییم: خرید نظر امکان‌پذیر است و لذا نمی‌توان با توجه به امتیاز و نظرات خوبی که برای یک مکان ثبت شده، کیفیت خدمات و فعالیت آن را قطعاً خوب فرض کرد.

گوگل امکان ارسال امتیاز و ثبت نظر را در گوگل مپس برای همگان فراهم کرده است ولیکن دقت کنید که ارسال نظر به صورت ناشناس امکان‌پذیر نیست. لذا بخشی از اطلاعات شخصی که نظر را نوشته، به عموم نمایش داده می‌شود که شامل عکس پروفایل و نام و همین‌طور نظراتی است که آن شخص برای سایر مکان‌ها ثبت کرده است. خوشبختانه اطلاعات جزئی‌تر نمایش داده نمی‌شود. این کار برای جلوگیری از سوء استفاده افرادی است که ربات برای نوشتن نظر طراحی می‌کنند و هزاران نظر مثبت یا منفی غیرواقعی برای یک مکان خاص ثبت می‌کنند. اما در نهایت خرید نظر گوگل مپ امکان‌پذیر است، درست مثل خرید عضو کانال تلگرام و روبیکا و غیره یا خرید لایک و کامنت در اینستاگرام. بنابراین از اعتماد کامل به نظرات و امتیازهایی که برای یک مکان روی نقشه گوگل ثبت شده، پرهیز کنید و همیشه با دید شک و تردید، امتیاز و نظرات را دنبال کنید.

آموزش کامنت گذاشتن در گوگل مپس از طریق کامپیوتر

خلاصه بگوییم: مکان موردنظر را در سایت گوگل مپس جستجو کرده و روی آن کلیک کنید. در ستون کناری روی Reviews و سپس Write a Review کلیک کنید و امتیاز و نظر خود را ثبت کنید.

اگر از کامپیوتر ویندوزی یا مک‌های اپل و یا سیستم عامل لینوکس استفاده می‌کنید، نیازی به نصب کردن برنامه اضافی نیست، برای استفاده از گوگل مپس به سایت Google Maps مراجعه کنید. مراحل نوشتن ریویو در گوگل مپس به صورت زیر است:

به سایت گوگل مپس به آدرس google.com/maps مراجعه کنید.

با وارد کردن جیمیل و پسورد، در حساب گوگل خودتان لاگین کنید.

در کادر جستجو نام مکان موردنظر را وارد کنید.

Enter را بزنید یا روی آیکون جستجو کلیک کنید.

در نتایج جستجو مکان موردنظر را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید.

دقت کنید که آدرس مکان موردنظر صحیح باشد.

اطلاعات مکان موردنظر در ستون کنار صفحه ظاهر می‌شود. روی تب Reviews یا نقد و بررسی‌ها کلیک کنید.

روی نوشتن بررسی یا Write a Review کلیک کنید.

آموزش ثبت امتیاز و نظر در گوگل مپس با کامپیوتر و گوشی

امتیاز خودتان به موارد مختلف را انتخاب کنید.

اگر امتیاز خوب یا ضعیف بدهید، ممکن است گزینه‌ای برای انتخاب نکات مثبت و منفی ظاهر شود.

در کادر توضیحات، نظر و نکات خودتان را بنویسید.

برای آپلود عکس و ویدیو از Add photos & videos استفاده کنید.

در پایان روی Post کلیک کنید.

آموزش ثبت امتیاز و نظر در گوگل مپس با کامپیوتر و گوشی

به این ترتیب فرآیند نوشتن ریویو در گوگل مپس تکمیل می‌شود. برای دیدن تمام نظراتی که نوشته‌اید، روی See your reviews کلیک کنید و در غیر این صورت روی Done کلیک کنید.

آموزش ثبت امتیاز و نظر در گوگل مپس با کامپیوتر و گوشی

ثبت امتیاز در گوگل مپ و نوشتن نظر با گوشی

خلاصه بگوییم: اپ گوگل مپس را اجرا کنید و مکان موردنظر را به صورت دستی یا با جستجو کردن پیدا کنید. روی مکان و سپس نام مکان در پنل پایین صفحه تپ کنید و در نهایت روی تب Reviews تپ کنید و امتیاز دادن و نوشتن توضیحات را آغاز کنید. در پایان روی Post تپ کنید.

شاید از گوشی یا تبلت اندروید استفاده ‌می‌کنید یا کاربر آیفون و آیپد هستید، در این صورت هم می‌توانید سایت گوگل مپس را باز کنید و طبق روشی که شرح دادیم، نظر خودتان برای یک مکان عمومی را ثبت کنید. اما بیشتر کاربران گوشی و تبلت از اپلیکیشن گوگل مپس استفاده می‌کنند. در این صورت بهتر است برای ثبت نظر از طریق برنامه گوگل مپس اقدام کنید چرا که گزینه‌ها چیدمان بهتری دارد و در صفحه نمایش کوچک گوشی بهتر نمایان است.

و اما روش ثبت امتیاز و نوشتن نظر در گوگل مپ اندروید و آیفون و آیپد:

ابتدا اپ گوگل مپس را اجرا کنید.

مکان موردنظر را به صورت دستی روی نقشه پیدا کنید و روی آن تپ کنید یا کادر جستجوی بالای صفحه را لمس کنید و نام مکان موردنظر را جستجو کنید. نتایج را مرور کنید و مکان موردنظر را پیدا کنید.

زمانی که مکان موردنظر را انتخاب کردید، پنلی در پایین صفحه ظاهر می‌شود. روی بخشی که نام مکان ذکر شده تپ کنید.

پنل بزرگ‌تر می‌شود و اطلاعات بیشتری نمایان می‌شود. روی تب Reviews تپ کنید.

در بخش Rate & Review ابتدا امتیاز خود به موارد مختلف را انتخاب کنید.

نظر و توضیحات را در کادر متنی تایپ کنید.

برای اضافه کردن عکس از Add photos استفاده کنید.

پاسخ خود به سوالات اضافی پایین صفحه را انتخاب کنید.

در نهایت روی Post تپ کنید.

آموزش ثبت امتیاز و نظر در گوگل مپس با کامپیوتر و گوشی

آموزش ثبت امتیاز و نظر در گوگل مپس با کامپیوتر و گوشی

آموزش ثبت امتیاز و نظر در گوگل مپس با کامپیوتر و گوشی

نوشتن نظر و امتیاز دادن به مکان‌ها در گوگل مپس بسیار ساده است و با توجه به اینکه امتیازات معمولاً توسط کاربران واقعی ثبت می‌شود، صاحبان مشاغل نمی‌توانند کیفیت پایین کار و خدمات خود را با حذف نظرات در گوگل مپ مخفی کنند! البته همان‌طور که اشاره کردیم مراقب باشید که سرویس‌های خرید نظر گوگل مپ با ثبت نظرات تقلبی و غیرواقعی به کمک پروفایل‌های کاربری که برای نظرات رباتیک ساخته شده، شما را به اشتباه نیاندازد.