با پیشرفت تکنولوژی و نرم افزارهای گرافیکی روند ساخت تبلیغات نیز تغییر اساسی کرد. امروزه کاهش هزینه ساخت تبلیغات نیز بسیار مهم است. در اینجاست که روش هایی نظیر موشن گرافیک معرفی شدند. در موشن گرافیک خبری از هزینه های تبلیغاتی بالای تیزر های رئال نیست، بلکه قیمت موشن گرافیک نسبتاً پایین است. در تیزر رئال شما مجبور به استفاده از کارگردان ، نویسنده ، منشی صحنه و ... بودید. در کنار همه ی این ها اجاره تجهیزات و حتی ساخت لوکیشن چالش بزرگی محسوب میشد . اما امروزه با استفاده از روش موشن گرافیک دیگر نیاز به این هزینه های سنگین مگر در موارد خاص نیست.

سادگی در ساخت موشن گرافیک و کم بودن هزینه های ساخت آن این هنر را به یک هنر تک نفره تبدیل کرده است. می‌توانید با دیدن نمونه موشن گرافیک الهام بگیرید و با استفاده از نرم افزار قدرتمندی مثل افترافکت، برای ساخت موشن گرافیک اقدام کنید.  هزینه پایین و تنها استفاده از یک نرم افزار نظیر افتر افکت و یک رایانه تنها چیزهاییست که برای ساخت موشن گرافیک نیاز دارید. البته آموزش افتر افکت مقدماتی را فراموش نکنید که اولین گام برای ساخت موشن گرافیک حرفه ای است.

با همه گیری شبکه های اجتماعی اقبال نسبت به موشن گرافیک نیز بیشتر شد . بسیاری از کانال های اینستاگرام با ساخت انیمیشن با استفاده از افترافکت که خود شاخه ای از موشن گرافیک است ، دنبال کننده های زیادی به دست آورده اند . بسیاری از انیمیشن های معروف تلویزیونی نظیر دیرین دیرین و شکرستان و ... با سبک کات اوت در افتر افکت ساخته میشوند . برای ساخت انیمیشن حرفه‌ای علاوه بر آموزش افترافکت مقدماتی به آموزش افتر افکت پیشرفته نیاز دارید. لذا تهیه کردن بسته های آموزش افتر افکت و پریمیر تصمیم درستی است.

موشن گرافیک و آموزش افتر افکت

افترافکت یک نرم افزار موشن گرافیک محسوب می‌شود و در واقع نرم افزار اصلی و قدیمی ساخت موشن است . بسیاری از کاربران برای شغل و حرفه‌ای که به دنبال آن هستند و گاهی به جهت علاقه و برای سرگرمی، در مورد اموزش افتر افکت برای مبتدیان جستجو می‌کنند. ممکن است کاربری بخواهد موشن گرافیک کوتاه بسازد و با توجه به قیمت موشن گرافیک حرفه ای، تصمیم بگیرد که خودش این کار را انجام بدهد. افتر افکت  بهترین برنامه برای ساخت انیمیشن های این چنینی است . اگر شما هم به آموزش افتر افکت و یادگیری آن علاقه مند هستید سری به وبسایت آموزشی ذکر شده بزنید.

افترافکت نرم افزار اصلی ساخت تمامی تیزرهای تلویزیونی است . شاید درصد کمی از تیزرها مخصوصا در تلویزیون ایران با افتر افکت ساخته نشوند . این محصول توسط کمپانی قدرتمند ادوب معرفی شده است .

در صورتی که بخواهید آموزش موشن گرافیک یا آموزش افتر افکت را ببینید به چند نکته توجه کنید:

در قدم اول قبل از اینکه آموزش موشن گرافیک یا جلوه های ویژه را در افتر افکت ببینید باید آموزش خود افترافکت را بگذرانید. آموزش پریمیر و سایر نرم افزارها نیز به تناسب نیاز ممکن است ضروری باشد. به این معنی که قبل از شروع موشن گرافیک بهتر است تمامی ابزارهای افترافکت و پلاگین های آن را بشناسید . آشنایی با ابزارها و پلاگین ها کمک بزرگی به شما در انجام بهتر پروژه ها میکند . افتر افکت دارای پلاگین ها و ابزارهای قدرتمندیست که میتوانند انجام یک پروژه موشن گرافی را برای شما لذت بخش تر و سریع تر کنند .

در نهایت پس از یادگیری پایه افترافکت نوبت به یادگیری آنچه به آن علاقه مندید میرسد. اگر به جلوه های ویژه علاقه مندید موضوعات کاملا متفاوت میشود . همینطور در صورتی که میخواهید انیمیشن هایی مانند دیرین دیرین بسازید باید موشن گرافیک یاد بگیرید که مقوله ای کاملا جداست . امروزه افتر افکت بمنظور تصحیح رنگ فیلم ها نیز استفاده میشود که یک مقوله کاملا متفاوت است. در نتیجه قبل از هرچیز حوزه تخصصی خود را انتخاب کنید.

پس از آموزش موشن گرافیک حرفه ای برای بروز بودن و آشنایی با تمام امکانات جدید نرم افزار افتر افکت می‌توانید در مورد آموزش افتر افکت 2022 یا آموزش ساخت موشن گرافیک در افتر افکت جدید جستجو کنید.