خاموش و روشن کردن با دکمه پاور تلویزیون اندروید امکان‌پذیر است اما شاید بخواهید بدون دست زدن به دکمه پاور، تلویزیون را ریستارت کنید. برای ریستارت کردن می‌توانید از کنترل تلویزیون اندروید استفاده کنید. گزینه‌ی ری‌استارت در منو موجود است.

در ادامه روش ریستارت کردن تلویزیون اندروید یا ستاپ باکس مجهز به سیستم عامل Android TV را توضیح می‌دهیم.

قبل از هر چیز شاید می‌پرسید تلویزیون اندروید چیست؟ منظور از تلویزیون اندروید یا ستاپ باکس (گیرنده دیجیتال) مجهز به اندروید، وسیله‌ای است که سیستم عامل آن نسخه‌ی خاصی از اندروید به اسم Android TV است. این نسخه‌ی خاص اندروید، تا حد زیادی شبیه اندروید اصلی است و صرفاً برای کاربری در تلویزیون هوشمند طراحی و بهینه شده است. گوگل توسعه‌دهنده سیستم عامل Android TV است و سازندگان تلویزیون از آن در محصولات مختلف، استفاده می‌کنند.

گاهی اوقات برای حل مشکلات عجیب و نادر، لازم است گوشی، تبلت یا تلویزیون اندرویدی ریستارت شود. دسترسی به دکمه پاور برخی از تلویزیون‌ها ساده نیست و به علاوه ممکن است در دراز مدت دکمه پاور خراب شده باشد! در این صورت چطور باید تلویزیون را ریستارت کرد تا به صورت کامل خاموش و روشن شود؟ برای این کار می‌توانید از کنترل تلویزیون اندروید استفاده کنید و گزینه‌ی Restart را در منو انتخاب کنید. روش کار را در ادامه شرح می‌دهیم.

ریستارت کردن تلویزیون اندروید با کنترل

برای شروع کار با استفاده از کلیدهای جهت روی کنترل تلویزیون اندروید، گزینه‌ی تنظیمات که به شکل چرخدنده و در گوشه‌ی بالای صفحه سفارشی سازی صفحه خانه قرار گرفته را انتخاب کنید.

آموزش ریستارت تلویزیون اندروید

در بعضی از مدلهای تلویزیون اندروید، منو به صورت کشویی از کنار صفحه بیرون می‌آید اما در برنامه تلویزیون اندروید برخی از سازندگان، بخش تنظیمات سریع یا Quick Settings در بالا موجود است که گزینه‌ی ریستارت در آن دیده می‌شود. به هر حال اگر گزینه‌ی Restart را در منو رویت کردید، آن را انتخاب کنید.

آموزش ریستارت تلویزیون اندروید

اما اگر گزینه‌ی Restart را نمی‌بینید، گزینه‌ی About یا درباره را انتخاب کنید. سپس کمی اسکرول کنید و گزینه Device Preferences یا تنظیمات تلویزیون را انتخاب کنید.

آموزش ریستارت تلویزیون اندروید

اکنون Restart‌ را انتخاب کنید.

آموزش ریستارت تلویزیون اندروید

صبر کنید تا تلویزیون اندروید ریستارت شود و سیستم عامل Android TV به صورت کامل لود شده و آماده استفاده شود.