اندروید تی وی سیستم عامل بسیاری از تلویزیون‌های هوشمند امروزی است. در این سیستم عامل هم نصب کردن اپ ساده است و هم حذف کردن اپ. اما شاید در حذف برنامه در تلویزیون اسنوا یا جی پلاس و ایکس ویژن با مشکل روبرو شده باشید و گزینه‌ی حذف را پیدا نکرده باشید. در این صورت مطالعه کردن این مقاله به شما کمک می‌کند.

موضوع این مقاله حذف برنامه از تلویزیون جی پلاس و ایکس ویژن و غیره و همین‌طور حذف برنامه از اندروید باکس یا به عبارت دیگر گیرنده دیجیتال با سیستم عامل اندروید است. با ما باشید.

اندروید تی وی چیست؟

اندروید یک گونه‌ی خاص دارد که نام آن Android TV است. این سیستم عامل بر اساس اندروید خام طراحی شده و طبعاً شباهت زیادی به اندروید در گوشی و تبلت‌های امروزی دارد. نصب برنامه در اندروید تی وی یا به عبارت دیگر نصب برنامه در تلویزیون اندروید ساده است و به همین ترتیب می‌توانید اپ یا بازی که استفاده نمی‌کنید را حذف کنید تا حافظه قدری خالی شود.

در پاسخ به این سوال که چگونه حافظه تلویزیون را پاک کنیم، توجه کنید که بخشی از حافظه توسط برنامه‌ و بازی پر شده و بخشی از آن توسط فیلم و آهنگ که در حافظه‌ی تلویزیون ذخیره کرده‌اید. اگر تعداد اپ‌ها کم است و مشکل کمبود حافظه پیش آمده، برای حذف فیلم از تلویزیون ایکس ویژن اقدام کنید و سراغ اپ‌ها نروید.

دقت کنید که در محصولات ایرانی متعددی از اندروید استفاده شده است. در واقع تعداد زیادی از تلویزیون‌های اسنوا و جی پلاس و ایکس ویژن و سایر برندهای ایرانی و چینی، از اندروید تی وی استفاده شده است. در محصولات کره‌ای مثل ال جی و سامسونگ نیز اندروید به کار رفته و لذا حذف برنامه از تلویزیون ایکس ویژن مشابه حذف برنامه از تلویزیون ال جی و سامسونگ است.

قبل از مطالعه کردن ادامه‌ی مطلب دقت کنید که بعضی از تلویزیون های هوشمند، سیستم عامل خاص‌تری دارند و روش حذف برنامه در تلویزیون متفاوت است. برای چک کردن اینکه سیستم عامل تلویزیون اندروید است یا خیر، مشخصات تلویزیون اندروید را بررسی کنید.

آموزش حذف برنامه از تلویزیون ال جی و اسنوا و غیره با سیستم عامل اندروید

برای شروع دکمه‌ی D-pad یا جهت روی کنترل تلویزیون اندروید را برای انتخاب گزینه‌ها فشار دهید. اگر مقصود شما حذف برنامه از اندروید باکس است هم روال کار مشابه است. در ادامه گزینه‌ی Apps در گوشه‌ی سمت چپ صفحه خانه را انتخاب کنید.

گام بعدی انتخاب کردن برنامه یا بازی موردنظر است. دقت کنید که حافظه تلویزیون اندروید مثل گوشی‌های رده اول زیاد نیست و در نتیجه حذف کردن اپ‌های بلااستفاده و بازی‌های حجیم، در اولویت قرار دارد و موجب افزایش سرعت تلویزیون اندروید شما می‌شود.

آموزش حذف برنامه در تلویزیون اسنوا و جی پلاس  و ایکس ویژن و اندروید باکس

اکنون کلید Enter یا Select را فشار دهید. نام دکمه‌ی موردبحث بسته به ریموت کنترل تلویزیون یا گیرنده دیجیتال اندرویدی متفاوت است. سپس از منوی ظاهر شده گزینه‌ی Uninstall را انتخاب کنید.

آموزش حذف برنامه در تلویزیون اسنوا و جی پلاس  و ایکس ویژن و اندروید باکس

پیام تأیید ظاهر می‌شود. اگر اشتباهی رخ نداده، برای حذف برنامه از تلویزیون ال جی یا اسنوا و یا سایر برندها، گزینه‌ی OK را انتخاب کنید.

آموزش حذف برنامه در تلویزیون اسنوا و جی پلاس  و ایکس ویژن و اندروید باکس

به همین سادگی اپلیکیشن یا بازی بلااستفاده حذف می‌شود.

مشکل حذف برنامه در تلویزیون اندروید

با روش مطرح شده حذف برنامه از تلویزیون سامسونگ و ال جی و سایر برندها انجام می‌شود. البته ممکن است جای گزینه‌ها و چیدمان گزینه‌ها اندکی متفاوت باشد. اما آیا می‌توان هر برنامه و بازی که نصب شده را حذف کرد؟

پاسخ منفی است! حذف برنامه های پیش‌فرض که از روی اول روی تلویزیون هوشمند اندروید توسط سازنده نصب شده، معمولاً امکا‌ن‌پذیر نیست هر چند روش‌های خاص و حرفه‌ای برای این نوع دستکاری وجود دارد که پیچیده است.

به عنوان مثال نمی‌توانید اپلیکیشن Netflix را از Shield TV انویدیا حذف کنید چرا که جزو اپ‌های اصلی و پیشفرض است. در سایر برندها و محصولات ایرانی هم ممکن است چند اپ خاص وجود داشته باشد که حین انتخاب برای حذف برنامه، متوجه می‌شوید که گزینه‌ی Uninstall یا حذف نصب، خاکستری و غیرفعال است. درست مثل تصویر زیر:

آموزش حذف برنامه در تلویزیون اسنوا و جی پلاس  و ایکس ویژن و اندروید باکس

خوشبختانه حجم اپ‌های اصلی نسبتاً کم است و حافظه را در حد کمتر از نصف پر می‌کنند. در نتیجه مشکل کمبود حافظه داخلی را با حذف فیلم و آهنگ و عکس حل کنید.