امروزه دوربین‌های مداربسته با پیشرفت تکنولوژی، امکانات مدیریتی بیشتری در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. با گزینه‌های جدیدی که این دوربین‌ها به افراد ارائه می‌دهند، نظارت و مدیریت بسیار آسان‌تر شده و انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل نیز به‌آسانی امکان‌پذیر شده‌است. تنها کافی است که یک اپلیکیشن را روی گوشی خود نصب کنید، پس از آن می‌توانید به‌راحتی تصویر را روی گوشی خود نظاره کنید.

این اپلیکیشن آدرس آی‌پی را می‌گیرد. سپس از طریق اینترنت به دوربین‌های مداربسته متصل می‌شود؛ به همین راحتی! شما می‌توانید از این امکان استفاده کنید تا نسبت‌به وضعیت خانه، محل کار، اتاق کودک، حیوانات خانگی و غیره آگاهی پیدا کنید. تمام این امکانات را مدیون رشد فناوری و پیشرفت روزافزون تکنولوژی هستیم. امروزه ضروری است برای پیگیری امنیت خود، نسبت‌به نحوهٔ کار با دوربین‌های مداربسته و نحوهٔ انتقال تصاویر آن روی گوشی، اطلاعات کافی داشته باشید.

چگونه می‌توان دوربین امنیتی را به گوشی متصل کرد؟

اگر می‌خواهید بدانید انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل چگونه انجام می‌شود، باید بدانید که تنها به یک اپلیکیشن و اینترنت نیازمندید. هنگامی‌که قصد دارید از منزل یا محل کارتان خارج شوید، می‌توانید با انتقال تصویر از هر لحظه در نبودتان اطلاعات کافی داشته باشید. امروزه با پیشرفتی که در تکنولوژی حاصل شده‌است، با استفاده از آی‌پی و اینترنت، به‌راحتی می‌توان تصاویر را روی گوشی انتقال داد. البته این انتقال توسط اپلیکیشن‌های متفاوتی انجام می‌شود که برای انتقال تصویر ارائه شده‌است.

روش‌های انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل + نرم‌افزارها

چه نوع دوربین‌هایی به گوشی وصل می‌شوند؟

تنها نحوهٔ انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل نیست که مهم است، بلکه نوع دوربین مداربسته نیز اهمیت دارد. برخی دوربین‌ها وجود دارند که تنها سیستم‌عامل ios و برخی هم فقط اندروید را پشتیبانی می‌کنند، البته مواردی هم هست که هر دو را ساپورت می‌کند. هنگامی‌که قصد خرید این دوربین‌ها را دارید، حتماً به این نکته دقت کنید که با سیستم‌عامل گوشی شما سازگاری داشته باشد. حتماً سعی کنید در خصوص دوربین و برنامه‌ای که باید توسط آن تصویر را به گوشی انتقال دهید، تحقیق کنید.

چهار مرحله که با انجام دادن آن‌ها می‌توانید دوربین‌های مداربسته را به گوشی خود متصل کنید و انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل را به‌راحتی انجام دهید:

مرحلهٔ 1

برنامهٔ دوربین امنیتی را روی گوشی هوشمند خود نصب و راه‌اندازی کنید.

مرحلهٔ 2

دوربین امنیتی خود را با استفاده از کد مخصوص یا کد QR به برنامه اضافه کنید.

مرحلهٔ 3

روی دوربین امنیتی متصل به تلفن کلیک کنید تا نمای زنده را ببینید.

مرحلهٔ 4

تنظیماتی مانند تشخیص حرکت، فرکانس هشدارها و غیره را متناسب با نیازهای نظارت خود تنظیم کنید.

روش‌های انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل + نرم‌افزارها

مراحل سادهٔ آماده‌سازی دوربین برای انتقال تصاویر

برای این‌که گوشی همراه خود را به دوربین مداربسته متصل کنید، این مراحل را روی دوربین خود اجرا کنید:

مرحلهٔ 1

DVR را به مانیتور مستقیماً وصل کنید.

مرحلهٔ 2

تنظیمات DVR دوربین مدار بسته را انجام دهید.

مرحلهٔ 3

روتر WIFI را برای DVR پیکربندی کنید.

مرحلهٔ 4

DVR را به وای فای از طریق کابل LAN متصل کنید.

مرحلهٔ 5

نگاهی به تنظیمات دوربین بیندازید.

مرحلهٔ 6

حالا به تلفن Android یا ios خود وصل شوید.

روش‌های انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل + نرم‌افزارها

نگرانی‌های امنیتی برای انتقال تصویر روی موبایل

هنگام انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل، دسترسی‌های به موبایل می‌دهیم که می‌تواند تغییراتی را روی دوربین اعمال کند. همین امر سبب می‌شود برخی نگرانی‌ها در این خصوص برانگیخته شود و امنیت دوربین زیر سؤال برود. طبق بحث‌های داغی که در خصوص امنیت دوربین‌ها وجود دارد، هیچ‌وقت بین امنیت فیزیکی و امنیت سایبری یک سیستم دوربین مداربسته همپوشانی وجود ندارد. دوربین‌های مداربسته بی‌سیم محبوبیت بسیاری دارند؛ اما ریسک خطر بیشتری را تحمیل می‌کنند.

دوربین‌هایی که به‌صورت سیمی تصویر را به تلویزیون یا مانیتورها انتقال می‌دهند، دارای امنیت بیشتری نسبت‌به دوربین‌هایی هستند که تصویر را توسط اینترنت به موبایل انتقال می‌دهند. این امر سبب می‌شود تصویر دوربین در برابر هکرهایی که می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند امنیت نداشته باشد. هکرها می‌توانند دوربین را هک کرده و از تصاویر آن برای رفتار مجرمانه استفاده کنند. البته می‌توانید با انتخاب دوربین‌هایی با ویژگی‌های رمزگذاری‌شده، از این امر جلوگیری کنید.

شما باید به این نکته دقت کنید که دوربین مداربسته به‌طور مستقیم نباید آدرس منزل یا شماره پلاک ماشینی را در تصویر نشان دهد، زیرا در صورتی که هکرها بتوانند دوربین را هک کنند، به‌راحتی به آدرس منزل و موقعیت مکانی ماشین‌های شما دسترسی پیدا کرده و هر عمل مجرمانه‌ای ممکن است رخ بدهد. همچنین شما باید مشخص کنید که واقعاً چه زمانی نیاز به پخش تصاویر دوربین مداربستهٔ بی‌سیم خود دارید، زیرا این درست است که دوربین‌های مداربسته مفید هستند؛ اما انتخاب زمان و مکان دسترسی به پخش زنده و اجتناب از استفاده شبکه‌های وای‌فای عمومی ممکن است از شما در برابر هکرها محافظت کند.

نرم‌افزارهای انتقال تصویر

برای انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل، اپلیکیشن هایی وجود دارند و هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. برخی اپلیکیشن ها تنها روی سیستم‌عامل اندروید و برخی روی ios کار می‌کنند، تعدادی هم روی هر دو جواب می‌دهند. حتماً قبل از نصب این اپلیکیشن ها روی گوشی و استفاده از آن‌ها برای انتقال تصاویر روی ویژگی‌های آن‌ها تحقیق کنید. برخی از این اپلیکیشن ها را برای آشنایی شما، در زیر آورده‌ایم:

  • Deskshare IP Camera Viewer
  • Anycam
  • ContaCam
  • Agent DVR
  • و غیره.

روش‌های انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل + نرم‌افزارها

سخن پایانی

انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل می‌تواند یک راهکار آسان برای تحت کنترل داشتن فضایی باشد که دوربین را درون آن جایگذاری کرده‌ایم. افراد معمولاً وقتی در آن مکان حضور ندارند، از طریق اتصال دوربین مداربسته به اینترنت، تصاویر دوربین را به گوشی انتقال می‌دهند. نکته‌ای که اینجا حائز اهمیت است، عدم وجود امنیت در مقابل هکرهاست. هکرها می‌توانند دوربین‌هایی که به اینترنت متصل هستند را به‌راحتی هک کرده و اقدام به انجام عملیات مجرمانه کنند. در این صورت باید سعی کنید هنگام خرید، دوربین‌هایی با امنیت بالاتر را خریداری کنید. همچنین باید تلاش کنید تا تصویر شما، موقعیت مکانی را لو ندهد، در این صورت می‌توانید از برخی آسیب‌ها در امان بمانید. اپلیکیشن‌های زیادی برای انتقال تصویر وجود دارند، حتماً هنگام نصب راجع‌به آن‌ها تحقیق کنید.

منبع: آریاهوشمند