بهترین میکروفن مناسب برای تولید محتوا را می‌توانید با توجه‌ به نوع محتوایی که قصد تولید آن را دارید و همچنین مشخصات محیطی که در آن ضبط صدا را انجام می‌دهید، انتخاب و خریداری کنید. همان‌طور که می‌دانید این روزها تولید محتوا در زمینه‌های مختلف اهمیت بسیار زیادی برای کسب‌وکارها پیدا کرده است. اگ می‌خواهید کسب‌وکار شما هم در این فضای رقابتی دیده شود، چاره‌ای جز تولید محتوای باکیفیت ندارید. با بررسی سلیقه کاربران و مشتریان به‌راحتی می‌توان فهمید که محتوای ویدئویی و صوتی طرفداران بسیار بیشتری نسبت به محتواهای متنی دارند؛ بنابراین یکی از بهترین راه‌های موفقیت، تولید محتواهای باکیفیت و جذاب صوتی و تصویری است.

 تجهیزات تولید محتوا تنوع بالایی دارند اما مهم‌ترین آن‌ها، میکروفن خوب برای تولید محتوا است. به یاد داشته باشید کیفیت میکروفنی که برای تولید محتوا استفاده می‌کنید می‌تواند تا حد زیادی موفقیت یا شکست شما را تعیین کند. در این راهنمای خرید تصمیم داریم تا تعدادی از باکیفیت‌ترین و پرطرف‌دارترین مدل‌های میکروفن مناسب برای تولید محتوا را معرفی کرده و ویژگی‌ها و مزایای آن‌ها را بیان و بررسی کنیم. باتوجه‌به اهمیت انتخاب و استفاده از بهترین میکروفن برای تولید محتوا، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

بهترین مدل‌های میکروفن بی سیم برای تولید محتوا

میکروفن های بی سیم مدل‌های مختلفی دارند و هر یک از این مدل‌ها نیز برای کاربرد خاصی مناسب است. مهم‌ترین مزیت استفاده از میکروفن های بی سیم این است که دیگر محدودیت‌هایی در زمینه جابه‌جایی و یا هزینه خرید و نگهداری کابل ندارید. اگر می‌خواهید از میکروفن بی سیم برای تولید محتوا استفاده کنید، مدل‌های زیر می‌توانند تا حد زیادی تمامی انتظارت شما از یک میکروفن خوب و حرفه‌ای را پاسخ دهند.

 

میکروفون رود وایرلس گو RODE Wireless GO II

بدون شک یکی از بهترین مدل‌های میکروفون تولید محتوا، میکروفون بی سیم RODE Wireless GO II است. به‌وسیله این میکروفن می‌توانید در هر شرایطی صدا را با بهترین و بالاترین کیفیت ضبط کنید. طراحی و قابلیت‌های این مدل به‌گونه‌ای است که امکان می‌دهد از آن به‌راحتی به‌عنوان میکروفون یوتیوبری، مستندسازی، مصاحبه و یا برای ضبط کلیپ استفاده شود. از جمله مزایای انتخاب این میکروفن خوب برای تولید محتوا لازم است به موارد زیر اشاره کنیم:

  • راه‌اندازی و استفاده بسیار آسان
  • امکان ضبط هم زمان صدای دو منبع صوتی
  • دارای کنترل gain منعطف
  • دارای خروجی آنالوگ 3.5 میلی‌متری TRS
  • سازگاری با انواع دوربین، گوشی موبایل اندروید و آیفون و کامپیوتر
  • نمایش وضعیت جاری ضبط روی نمایشگر بدنه
  • دارای سیستم انتقال دیجیتال 2.4 گیگاهرتزی سری IV با سیستم رمزگذاری 128 بیتی
  • امکان ضبط بالغ بر 40 ساعت روی حافظه داخلی فرستنده‌ها
  • امکان ضبط صدایی شفاف تا برد 200 متری (در صورت نبود مانع)
  • خروجی دیجیتال تایپی (USB-C) و iOS
  • قابل‌استفاده در محیط‌های با امواج رادیویی متراکم و محیط‌های شلوغ

با وجود این مزایا و قابلیت‌ها، این مدل می‌تواند بسیاری از انتظارت شما از یک میکروفون تولید محتوا را برآورده کند. کیفیت بالای صدای ضبط شده تأثیر بسیار زیادی در کیفیت و جذابیت محتوای تولید شده دارد. تولید پادکست، تولید کتاب صوتی، محتواهای ویدیویی یا صوتی و.... با استفاده از این نوع میکروفن‌ها هم لذت بخش و آسان است و هم خروجی کار، محتوا و محصولی با کیفیت و حرفه‌ای خواهد بود.

8 میکروفن تولید محتوای پرفروش، بهترین های بی سیم، یقه ای، استودیویی

میکروفن های سری XM6 بویا

این سری از میکروفن های بویا بسیار کاربردی و باکیفیت هستند. اگر به دنبال بهترین و کاربردی‌ترین مدل میکروفن برای پادکست، تدریس آنلاین، تولید فیلم آموزشی، یوتیوب و... هستید، میکروفن های سری XM6 می‌توانند انتخاب خوبی برای شما باشند. ظاهر جمع‌وجور و زیبا، برد مناسب، وزن کم و کیفیت صدای قابل قبول از جمله خصوصیات مشترک مدل‌های این سری است. مهمترین ویژگی‌های این میکروفن های بی سیم BOYA عبارت است از:

  • طول عمر 7 ساعته برای باتری فرستنده
  • دارای فناوری انتقال سیگنال 2.4 گیگاهرتزی
  • دارای جک هدفون برای مانیتورینگ صدا
  • وجود دو کابل 3.5 میلی‌متری TRS و TRRS
  • سازگاری با انواع دوربین و گوشی موبایل
  • دارای نمایشگر OLED
  • برد عملیاتی تا 100 متر
  • دارای میکروفون اومنی دایرکشنال داخلی
  • امکان اتصال میکروفون یقه ای جداگانه به فرستنده

مدل‌های مختلف این سری از نظر امکانات و قابلیت‌ها شباهت‌های بسیار زیادی به هم دارند. برای مثال شما می‌توانید برای تولید محتواهای باکیفیت از مدل‌های میکروفن بی سیم بویا XM6 S1، میکروفن بی سیم بویا XM6 S2، میکروفن بی سیم بویا BOYA XM6 K1 و یا میکروفن بی سیم بویا XM6 K2 که امکانات مشابهی دارند استفاده کنید.

این مدل‌ها تفاوت‌هایی جزئی دارند برای مثال مدل S2 XM6 شامل دو فرستنده و یک گیرنده است درحالی‌که مدل XM6 S1 یک فرستنده و یک گیرنده دارد. تفاوت مدل‌های XM6 K1 و XM6 K2 با S1 و S2 نیز در این است که K1 و K2 دارای پاوربانک اختصاصی هستند که برای شارژشدن از آن استفاده می‌کنند.

از مدل‌های مختلف این سری که تفاوت‌هایی جزئی مثل رنگ‌بندی و یا تفاوت سایز در آن‌ها دیده می‌شود هم می‌توانیم به مدل میکروفن بی سیم بویا BOYA XM6 K2 رنگی دارای رنگ‌بندی آبی، سفید، زرد، صورتی و نارنجی و همچنین مدل‌های میکروفن بی سیم بویا BOYA XM6 S2 Mini و میکروفن بی سیم بویا BOYA XM6 S1 Mini اشاره کنیم.

تعدادی از مدل های این سری مجهز به کانکتورهای اختصاصی تایپ‌سی و لایتنینگ هستند و مخصوص کار با گوشی های اندروید و لپ تاپ یا گوشی های آیفون طراحی شده‌اند. XM6 S3، XM6 S4، XM6 S5، XM6 K3، XM6 K4 و XM6 K5 از جمله این مدل‌ها هستند.

تنوع بالای میکروفون بی سیم ارزان بویا سری BY-XM6 برای شما آزادی بیشتری در انتخاب میکروفون تولید محتوای مناسب و دلخواهتان فراهم می‌کند. برای انتخاب مدل مناسب کافی است با کارشناسان دیجی صدا مشورت نمایید.

8 میکروفن تولید محتوای پرفروش، بهترین های بی سیم، یقه ای، استودیویی

بهترین میکروفون یقه ای برای تولید محتوا

میکروفون یقه ای نیز یکی از انتخاب‌های بسیار مناسب و ارزان قیمت به‌عنوان میکروفون تولید محتوا به‌ویژه برای تازه‌کاران و مبتدیان است. این نوع میکروفن با مارک‌ها و در مدل‌های مختلفی تولید و در بازار عرضه شده است. از جمله بهترین مدل‌های میکروفون یقه ای برای تولید محتوا می‌توانیم محصولات پرطرف‌دار شرکت بویا را بررسی کنیم:

میکروفون یقه ای BOYA M1

این مدل یکی از بهترین انتخاب‌های شما برای میکروفون ارزان تولید محتوا و شاید یکی از ارزان ترین ها به شمار می‌رود. میکروفون BOYA M1 به عنوان یک میکروفون یقه ای با کیفیت صدای مطلوب و البته قیمت ارزان و مقرون به صرفه در بازار جا افتاده است و محبوبیت زیادی دارد. BOYA M1 کاربردهای گسترده ای دارد و در اغلب موقعیت‌هایی که به یک میکروفون یقه ای معمولی نیاز است، می تواند خروجی صدای قابل قبول داشته باشد. مزایایی که باعث می‌شود این میکروفون یقه ای را در بین مدل های خوب برای تولید محتوا قرار دهیم شامل این موارد است:

  • امکان ضبط صدا با کیفیت مناسب
  • سیم بلند 6 متری
  • الگوی قطبی اومنی دایرکشنال
  • دارای پاسخ فرکانسی خطی
  • نسبت سیگنال به نویز 74 دسی‌بل
  • دارای دکمه سوئیچ بین حالت دوربین و موبایل
  • سازگار با انواع موبایل و تبلت اندروید و آیفون، دوربین، لپ‌تاپ و کامپیوتر
  • مبدل 3.5 به 6.3 میلی‌متری

میکروفون یقه ای M1 pro

میکروفون یقه ای M1 pro نیز یکی دیگر از انتخاب‌هایی است که پیش‌رو دارید. این مدل در واقع مدل ارتقا یافته میکروفون محبوب M1 است. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این مدل با M1، مجهز شدنش به یک سوئیچ تضعیف صدا برای کاهش صداهای بلند ناگهانی است. سایر تفاوت‌های این دو مدل عبارت‌اند از: مجهز بودن M1 pro به جک هدفون 3.5 میلی‌متری و کیفیت بالاتر صدای آن به دلیل ضخامت بیشتر کابل این مدل. M1 pro نیز با توجه به قیمت مناسبی که دارد یک میکروفون ارزان برای تولید محتوا محسوب می‌شود و کسانی که کیفیت صدای بالاتری در مقایسه با M1 می‌خواهند، می‌توانند این مدل را هم بررسی نمایند.

میکروفون یقه ای M1S

مدل M1S میکروفون یقه ای ارزان دیگری است که برای تولید محتوا می‌توان روی آن حساب باز کرد. این مدل نیز بهبودیافته مدل M1 است و می‌تواند انتخاب خوبی به‌عنوان میکروفن یقه ای برای بلاگری و تولید محتوا باشد. مهم‌ترین تفاوت M1S با M1 این است که M1S به باتری نیاز ندارد. ارتقای موارد دیگری مانند نسبت سیگنال به نویز، پاسخ فرکانسی، امپدانس خروجی و... نیز از جمله تفاوت‌های این دو مدل هستند.

میکروفون یقه ای M1DM

یکی دیگر از مدل‌هایی که می‌تواند به‌عنوان میکروفون یقه ای برای تولید محتوا استفاده شود، مدل M1DM است. این مدل شباهت بسیار زیادی به مدل محبوب بویا M1 دارد، با این تفاوت که M1DM برای ضبط هم‌زمان صدای دو نفر طراحی شده است. بنابراین اگر برای تولید محتوای صوتی یا ویدئویی خود به دنبال مدلی یقه ای هستید که امکان ضبط صدای دو نفر را برایتان فراهم کند، این مدل نیازتان را برآورده خواهد کرد. می‌توانید از میکروفون یقه ای بویا M1DM برای تولید محتوا در زمینه برنامه‌های گفتگو محور، گزارش، مصاحبه و... بهره بگیرید. این مدل همچنین گزینه خوبی به‌عنوان میکروفون یوتیوبری و یا تولید محتوا در اینستاگرام و آپارات است.

8 میکروفن تولید محتوای پرفروش، بهترین های بی سیم، یقه ای، استودیویی

بهترین مدل میکروفن USB برای تولید محتوا

میکروفن های USB نیز انتخاب مناسبی برای تولید محتوا هستند. این نوع میکروفن‌ها مدل‌های مختلفی دارند و شما می‌توانید باتوجه‌به نیازها و انتظارات خود مناسب‌ترین نوع را انتخاب کنید. از بهترین مدل‌های میکروفن USB برای تولید محتوا می‌توانیم به مدل‌های زیر اشاره کنیم:

میکروفون رود Nt-USB mini

این مدل یکی از بهترین میکروفن های رومیزی اقتصادی به ‌حساب می‌آید. Nt-USB mini برای پادکست؛ یوتیوبری؛ نریشن، دوبله و صداگذاری؛ گیمینگ؛ کنفرانس و... قابل استفاده است. برخی از مزیت‌های خرید میکروفون Rode NT-USB Mini جهت تولید محتوای صوتی و تصویری عبارت است از :

  • امکانکنترل دقیق سطح صدا به دلیل مجهز بودن به تقویت‌کننده هدفون کلاس استودیویی
  • امکان ضبط صدای حرفه‌ای و شفاف
  • مانیتورینگ بدون تأخیر و حذف طنین‌های مزاحم
  • امکان کاهش صدای اتاق و سایر نویزهای اضافه به دلیل مجهز بودن به الگوی برداشت صدای کاردیود
  • سازگار با انواع کامپیوتر و تبلت
  • امکان ضبط صدای باکیفیت به دلیل پاسخ فرکانسی هموار
  • نصب آسان به‌وسیله پایه چرخان 360 درجه و استند رومیزی مغناطیسی
  • امکان کاهش صدای حروف انفجاری به دلیل مجهز بودن به پاپ فیلتر داخلی

میکروفون رود Nt-USB

مدل Nt-USB گزینه مناسبی برای بهترین میکروفن USB برای تولید محتوا محسوب می‌شود. این مدل در سراسر جهان مورد استقبال گیمرها و یوتیوبرها قرار گرفته است.مدل Nt-USB شباهت‌های زیادی از نظر قابلیت‌ها و امکانات با مدل Nt-USB mini دارد. در واقع به دلیل محبوبیت این مدل بود که شرکت Rode اقدام با طراحی و عرضه مدل مینی با اندازه کوچکتر و قیمت ارزان تر کرد.. Nt-USB ابعاد بزرگی دارد و جابه‌جایی آن کمی دشوار است؛ اما مدل Nt-USB mini با ابعاد کوچک‌تر توانسته است این مشکل را رفع کند. تفاوت دیگر این دو مدل در میزان حداکثر فشار صوتی است. حداکثر فشار صوتی در مدل Nt-USB 110 دسی‌بل و در مدل Nt-USB mini 121 دسی‌بل می‌باشد. همان طور که اشاره شد قیمت مدل Nt-USB mini نیز نسبت به مدل Nt-USB ارزان تر است.

کیفیت صدای بالای میکروفون Nt-USB موجب شده بتوان برای کاربردهای استودیویی و تولید محتوا در استودیوی خانگی یا حرفه ای نیز از این میکروفون USB بهره گرفت. برای مثال جهت دوبله، صداگذاری، نریشن، ضبط نوازندگی در استودیو نیز Nt-USB قادر به ارائه صدایی با کیفیت است.

8 میکروفن تولید محتوای پرفروش، بهترین های بی سیم، یقه ای، استودیویی

بهترین مدل میکروفون استودیویی برای تولید محتوا

اگر به دنبال بهترین کیفیت صدا برای تولید محتوا می‌گردید باید به سراغ میکروفون های استودیویی بروید. میکروفون های استودیویی به طور تخصصی برای ضبط صدای حرفه ای طراحی و ساخته می‌شوند. این میکروفن ‌ها انواع مختلفی دارند. کیفیت بالای ضبط صدا و امکانات و قابلیت‌های متنوع میکروفن های استودیویی سبب شده است تا برای تولید محتوا در بالاترین سطح کیفیت مورد استفاده قرار بگیرند. از بهترین مدل های میکروفون استودیویی برای تولید محتوا می‌توانیم به دو محصول از شرکت Rode اشاره کنیم:

میکروفون استودیویی رود NT1A

میکروفن استودیویی NT1A شرکت رود از نوع کاندنسر و دارای الگوی قطبی کاردیود است. پاسخ فرکانسی این مدل 20 هرتز تا 20 کیلوهرتز و حداکثر فشار صوتی آن 137 دسی‌بل است. نسبت سیگنال به نویز در این میکروفن 88 دسی‌بل است و به شما امکان ضبط صدایی باکیفیت را می‌دهد. از جمله لوازم جانبی همراه این مدل می‌توان به کابل XLR، کیف و پاپ فیلتر و... اشاره کرد. همان طور که گفتیم میکروفون های استودیویی مانند NT1A برای انواع تولید محتوا نظیر ضبط پادکست، دوبله و صداگذاری، ضبط خوانندگی و صدای ساز در استودیوی شخصی یا حرفه ای مناسب هستند.

میکروفون استودیویی رودNT1

NT1 یکی از پرطرفدارترین و ساکت‌ترین میکروفون های استودیویی است. این میکروفن از نوع کاندنسر با الگوی قطبی کاردیود می‌باشد. پاسخ فرکانسی این مدل 20 هرتز تا 20 کیلوهرتز و حداکثر فشار صوتی آن 132 دسی‌بل است. این مدل دارای لرزه‌گیر و پاپ فیلتر است و نویز بسیار پایین آن که منحصربه‌فرد و در حدود 4.5 دسی‌بل است به ضبط صدای با کیفیت کمک می‌کند.

نتیجه‌گیری

در این مطلب به معرفی بهترین میکروفن های بی سیم، یقه ای، USB و استودیویی برای تولید محتوا پرداخت. همان‌طور که اشاره کردیم میکروفن های موجود انواع و مدل‌های بسیار مختلفی داشته و هر کدام از این مدل‌ها نیز دارای کارایی و قابلیت‌های مخصوص به خود هستند. شما می‌توانید بر اساس ویژگی‌های خاص هر دسته و در نظر داشتن هدف موردنظرتان و شرایط محیطی خاصی که می‌خواهید در آن به ضبط صدا و تولید محتوا بپردازید، میکروفن مناسب برای تولید محتوا را انتخاب و خریداری کنید.

مدل‌هایی که در این مطلب معرفی و بررسی شد از جمله باکیفیت‌ترین مدل‌هایی هستند که به‌عنوان میکروفون تولید محتوا در حوزه‌های گوناگون مورداستفاده قرار می‌گیرند. با توجه ‌به تأثیر چشمگیری که تولید محتوای باکیفیت و جذاب در جذب کاربران و مشتریان و افزایش سودآوری کسب و کار شما دارد، هزینه‌ای که برای تهیه تجهیزات تولید محتوا می‌کنید کاملاً مقرون‌به‌صرفه است و در نهایت با سودی که محتواهای تولید شده برای شما به ارمغان می‌آورند کاملاً توجیه می‌شود.  

برای خرید میکروفن خوب برای تولید محتوا بهتر است خرید خود را به‌صورت مستقیم و بدون واسطه از نمایندگی‌های رسمی این برندها در ایران مانند نمایندگی رسمی بویا، نمایندگی رسمی رود و... انجام دهید. خرید بدون واسطه از نمایندگی‌های این برندها در ایران مزایای متعددی مانند خرید با قیمت مناسب، تضمین اورجینال بودن محصول و همچنین گارانتی و خدمات پس از فروش برای شما به همراه دارد.