کایبر نتورک یک صرافی غیرمتمرکز برای معامله توکن‌های اتریوم است. این صرافی برخلاف صرافی‌های متمرکز نیازی به شخص ثالث نداشته و به صورت مستقیم معامله شما را انجام می‌دهد. توکن این صرافی با نام اختصاری KNC برای تامین نقدینگی این پلتفرم عرضه و در این مقاله می‌خواهیم به نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال کایبر نتورک در صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز بپردازیم.

ارز دیجیتال KNC چیست؟

شبکه کایبر نتورک برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۷ به دست Loi Luu، Victor Tran و Yaren Velner راه‌اندازی شد. شبکه کایبر یک پروتکل برای مبادله توکن‌های اتریوم با استاندارد ERC-20 است. ارز دیجیتال کایبر نتورک نیز توکن بومی این شبکه است که در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. توسعه دهندگان دیگر پروژه‌های ارز دیجیتال، از KNC برای تامین نقدینگی استفاده می‌کنند. در این صورت، دیگر پروژه‌ها نیز نقدینگی بیشتری به دست می‌آورند و از طرف دیگر، تبادل توکن‌های اتریوم با سرعت بالاتر و روند آسان‌تری انجام می‌شود.

نام کامل توکن بومی شبکه کایبر، Kyber Network Crystals است که با نماد KNC نمایش داده می‌شود. همه کسانی که از شبکه کایبر استفاده می‌کنند، موظف هستند که هزینه‌های شبکه را به صورت توکن بومی KNC پرداخت کنند. علاوه بر اینکه دارندگان KNC می‌توانند در آن سرمایه‌گذاری کنند و با معامله آن سود به دست آورند و به ازای هر مقداری که از این توکن دارند، حق رای در شبکه را به دست می‌آورند. برای خرید و فروش ارز دیجیتال کایبر نتورک می‌توانید از صرافی‌های متمرکز، غیرمتمرکز و برای نگهداری آن نیز می‌توانید از کیف پول های کایبر نتورک که قابلیت استفاده کنید.

بهترین صرافی‌های متمرکز برای خرید KNC

صرافی‌های متمرکز، صرافی‌های محبوبی میان معامله‌گران ارزهای دیجیتال هستند. معمولا بسیاری از معامله‌گران برای انجام معاملات اسپات، مارجین و فیوچرز از صرافی‌های متمرکز استفاده می‌کنند. برای شروع کار با این صرافی‌ها نیز عملکرد خاص و سختی وجود ندارد. تنها کافی است که در آنها ثبت نام کرده، احراز هویت خود را انجام دهید و در نهایت، پس از شارژ حساب کاربریتان در صرافی، به معامله ارز دیجیتال کایبر نتورک بپردازید.

بهترین صرافی متمرکز برای معامله KNC

البته، باید در نظر داشته باشید که صرافی متمرکزی که انتخاب می‌کنید، از توکن کایبر نتورک پشتیبانی کند. ما در ادامه برخی از صرافی‌های متمرکز معتبر و خوب که از این ارز پشتیبانی می‌کنند را معرفی می‌کنیم. برای شارژ حساب کاربری خود، نیاز است که مقداری ارز فیات یا هر ارز دیجیتال دیگری که دارید را به حساب صرافی منتقل کنید. ممکن است در همان ابتدای راه، شما ارز فیات یا استیبل کوین مانند USDT نداشته باشید. در این شرایط می‌توانید از صرافی‌های متمرکز ایرانی مانند والکس کمک بگیرید تا تومان شما را به یک استیبل کوین تبدیل کند.

لازم به ذکر است، معمولا صرافی‌های متمرکز خارجی از کاربران ایرانی حمایت نمی‌کنند. یعنی به دلیل تحریم‌های موجود، کاربران ایرانی امکان احراز هویت ندارند و ممکن است، پس از گذشت مدتی حساب شما بلوکه شده و تمام دارایی‌های شما از بین برود. چند نمونه از صرافی‌های متمرکز برای خرید و فروش ارز دیجیتال کایبر نتورک عبارت‌اند از:

  • صرافی بایننس (Binance)
  • صرافی کوین بیس (CoinBase)
  • صرافی کوکوین (Kucoin)
  • صرافی بیت استمپ (BitStamp)
  • صرافی کراکن (Kraken)
  • صرافی والکس

خرید و فروش ارز کایبر نتورک در صرافی‌های غیرمتمرکز

صرافی‌های غیرمتمرکز کاملا متفاوت با صرافی‌های متمرکز عمل می‌کنند. هر چقدر که صرافی‌های متمرکز برای افراد حرفه‌ای و مبتدی مناسب هستند، صرافی‌های غیرمتمرکز معمولا توسط افراد حرفه‌ای و آشنا به محیط مورد استفاده قرار می‌گیرند. زیرا عدم آشنایی با محیط صرافی‌های غیر متمرکز و عدم توانایی تحلیل بازار ارزهای دیجیتال، ممکن است باعث ضرر و ازبین‌رفتن دارایی شما می‌شود.

برای استفاده از صرافی‌های غیرمتمرکز، نیازی به واسطه نیست. شما به طور مستقیم صاحب دارایی‌های خودتان هستید و هر زمان که بخواهید، می‌توانید آن‌ها را معامله کنید. معامله‌ها در صرافی‌های غیرمتمرکز به صورت همتا به همتا انجام می‌شود و نسبت به صرافی‌های متمرکز، کارمزد تراکنش کمتری دارند. از طرف دیگر، نکته مثبتی که در صرافی‌های غیرمتمرکز برای نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال کایبر نتورک وجود دارد، عدم نیاز به احراز هویت در آن‌ها است.

صرافی‌های مناسب برای خرید و فروش ارز دیجیتال کایبر نتورک (KNC)

صرافی غیرمتمرکز برای معامله کایبر نتورک

چند نمونه از صرافی‌های غیرمتمرکز برای خرید و فروش ارز دیجیتال کایبر نتورک عبارت‌اند از:

  • پنکیک سواپ (PanCakeSwap)
  • کایبر سواپ کلاسیک (Kyber Swap Classic)
  • DFX فایننس
  • کوئیک سواپ (QuickSwap)
  • سوشی سواپ (SushSwap)

آینده ارز دیجیتال کایبر نتورک

KNC نیز مانند سایر آلت کوین‌ها به دنبال ایجاد پیشرفت در شبکه خود است که در پی آن، قیمت توکن بومی‌اش هم به افزایش قیمت خواهد رسید. این توکن در حال حاضر با قیمت ۰٫۶۵ دلار معامله می‌شود. طبق تحلیل کارشناسان، ارز دیجیتال کایبر نتورک برای سرمایه‌گذاری بلندمدت می‌تواند مناسب باشد و ممکن است در سال‌های آینده سوددهی خوبی را از آن شاهد باشیم.

منبع: https://wallex.ir/blog/how-to-buy-knc/