واژه دیجیتال مارکتینگ در چند سال اخیر و بخصوص با افزایش اهمیت اینستاگرام و پلتفرم های سوشال مدیا در معرفی کسب و کار های مختلف اهمیت پیدا کرده است و بسیاری به دنبال مهارت آموزی در این حوزه هستند. آیا می دانید که می توان با یک گوشی میان رده شیائومی هم دیجیتال مارکتینگ را آموخت و به کار برد؟ راه های زیادی برای کسب درامد از طریق بازاریابی دیجیتال وجود دارد که در این مقاله به آن ها می پردازیم.

اگر در دنیای بازاریابی دیجیتال تازه وارد هستید، منابع آنلاین مفیدی وجود دارد که می توانید از آنها برای یادگیری اصول اولیه و توسعه مهارت های مورد نیاز خود استفاده کنید اما پیش از هر چیزی بهتر است کمی اطلاعات در مورد هر شاخه از دیجیتال مارکتینگ جمع آوری کرده تا بتوانید با اطمینان تصمیم بگیرید در چه زمینه ای قصد فعالیت دارید.

اما پیش از آن اگر فقط بتوانید از گوشی خود استفاده کنید چه؟ آیا می توان با گوشی دیجیتال مارکتر شد؟ پاسخ کوتاه بله است.

شاخه های بازار داغ دیجیتال مارکتینگ

چگونه با گوشی شیائومی خود دیجیتال مارکتر شویم؟

  • سئو (بهینه سازی برای موتور های جستجو)

اگر بخواهیم فقط در یک کانال بازاریابی دیجیتال فعالیت کنید، قطعا پیشنهاد اول ما به شما، سئو یا بهینه سازی سایت است. بهینه سازی سایت را در ابتدا با یادگیری آنلاین و دوره های آموزشی در یوتیوب و آپارات آغاز کنید و البته که برای این مورد نیازی به سیستم کامپیوتری نخواهید داشت اما توجه کنید که در روند سئو از تولید محتوا گرفته تا تحلیل رقبا با ابزار ها، می توانید از گوشی موبایل خود هم استفاده کنید اما بهتر است یک سیستم کامپیوتری هر چند ضعیف با خود داشته باشید.

اگر هم در نظر دارید کارمند شرکت دیجیتال مارکتینگ شوید، دیگر نیازی به سیستم کامپیوتری ندارید.

  • افیلیت مارکتینگ (بازاریابی وابسته)

بازاریابی وابسته به گونه ایست که شما در نقش شریک تجاری، محصولات برند های مختلف را در وبسایت خود معرفی می کنید و پس از ورود مشتریان از وبسایت شما به آن ها و تکمیل خرید، درصدی سود بدون دخالت در هیچ معامله ای دریافت می کنید. از طرفی افیلیت مارکتینگ برعکس نیز صادق است. شما می توانید با ثبت نام در سایت هایی مانند ترب و ایمالز و دادن قیمت های رقابتی به محصولات خود، مشتریان واقعی را به سایت بیاورید و محصول خود را با گوشی به آن ها بفروشید.

درج محصول و ثبت نام در ترب نیز نیازی به سیستم کامپیوتری ندارد و با گوشی همراه شیائومی پایین رده نیز ممکن است.

  • سوشال مدیا مارکتینگ (بازاریابی رسانه های اجتماعی)

رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تیک تاک شاید محبوب‌ترین کانال برای رشد برندها و کسب‌وکار ها از طریق حجم زیادی از داده‌های تولید شده در تعامل با مشتریان احتمالی و فعال باشند. با میلیون‌ها مشترک منحصربه‌فرد که می‌توانید از آنها استفاده کنید، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی فرصت بزرگی را ارائه می‌کند. بهترین بخش این است که محتوای رسانه های اجتماعی را می توان به راحتی با استفاده از تلفن همراه ایجاد کرد. برخی از بزرگترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی که باید در نظر بگیرید فیس بوک، اینستاگرام، تیک تاک و یوتیوب هستند.

با این حال از ورود به تمامی شبکه های اجتماعی خودداری کنید چراکه هر سوشال مدیا به محتوای جداگانه ای نیاز و مخاطبان مجزایی دارد. تسلط روی هر پلتفرم نیازمند زمان و دقت بالاست به همین علت بهتر است روی یک یا نهایتا دو پلتفرم سرمایه گذاری کنید.

  • به دنیای اینفلوئنسر مارکتینگ وارد شوید!

اگر بیشتر اوقات از تلفن خود استفاده می کنید، اینستاگرام و تیک تاک توصیه شده ترین سایت ها برای شروع اینفلوئنسر مارکتینگ هستند زیرا به طور خاص برای مشترکین تلفن همراه طراحی شده اند. هر دوی این پلتفرم‌ها به شما این امکان را می‌دهند که به سرعت محتوا را از تلفن خود ایجاد و به اشتراک بگذارید که می‌توانید از آن برای گسترش دامنه بازاریابی خود استفاده کنید.

در سالهای اخیر دیدیم که رشد انفجاری یک ویدئو خنده دار یا مکالمه ای از چند فرد باهوش و خلاق چگونه باعث ثروت آن ها شد. احتمالا خابی لیم را بشناسید که بدون هیچ حرفی در ویدئو هایش و بدون هیچ تبلیغی توانسته بیشترین دنبال کننده در تیک تاک را داشته باشد.

دیجیتال مارکتینگ با گوشی هم میسر است!

چگونه با گوشی شیائومی خود دیجیتال مارکتر شویم؟

اگرچه این درست است که بیشتر استراتژی های بازاریابی دیجیتال به طور ایده آل بر روی رایانه انجام می شوند اما به این معنی نیست که نمی توان آنها را با تلفن های همراه انجام داد. در واقع، برخی از آنها به بهترین وجه در گوشی هوشمند انجام می شوند. با این حال شایان ذکر است که یک گوشی هوشمند دارای محدودیت‌هایی است و ممکن است برای تجربه بهتر از کامپیوتر استفاده کنید؛ همه چیز بستگی به تلاش شما دارد.

اگر صاحب کسب‌وکار یا دیجیتال مارکتری هستید که همیشه در حال حرکتید، یادگیری نحوه ادامه فعالیت‌های بازاریابی خود در تلفن یک مزیت بزرگ برای شماست.