اینترنت پا به دنیای حقیقی گذاشت تا پلی میان حقیقت و مَجاز برقرار کرده و با تلفیق این دو، بسیاری از کارها را آسان‌تر کند. امروزه می‌بینیم که انجام بسیاری از فعالیت‌ها به صورت اینترنتی می‌تواند بسیار مؤثرتر و کارآمدتر از حالت حضوری آن‌ها باشد. برای مثال به راحتی می‌توانید در کلاس‌هایی شرکت کنید که کیلومترها از شما دوراند و از فروشگاه‌هایی خرید کنید كه در حالت عادی شاید هرگز امکان خرید حضوری از آن‌ها برایتان فراهم نشود. به این ترتیب اینترنت توانسته مرزهای دسترسی به امکانات گوناگون را جابه‌جا کند. از طرفی برای صاحبین کسب‌وکارهای مختلف نیز این ویژگی‌ها می‌تواند مفید و کاربردی باشد. برای مثال از بین رفتن مرزهای جغرافیایی همان‌طور که برای خریداران یک نکته مثبت به حساب می‌آید، وسعت جغرافیایی جامعه هدف برای صاحبین مشاغل نیز بیشتر می‌شود. در این مقاله قصد داریم به مزایای طراحی سایت و ساخت سایت بپردازیم.

اهمیت ساخت سایت

این روزها اغلب فروشگاه‌ها، کسب‌وکارها و حتی افراد سرشناس وبسایت خود را برای ارائه محصولات و خدمات راه‌اندازی می‌کنند. این وب‌سایت‌ها می‌توانند نقش بسیار پررنگی در موفقیت یا عدم موفقیت یک کسب‌وکار داشته باشند. گاهی حتی یک فروشگاه تمام آن چیزی است که برای فروش محصول یا ارائه خدمات نیاز دارید؛ بدون نیاز به داشتن محیط کار و مغازه و از این قبیل. سایت‌ها می‌توانند به خودی خود محلی مجازی برای کار کارمندان باشند.

حال اگر مزایای داشتن یک وبسایت حرفه‌ای را بدانید، حتماً بیش از پیش به داشتن یک سایت برای کسب‌وکارتان علاقمند می‌شوید. قبل از هرچیز باید همگام بودن با پیشرفت در دنیای امروزی را بیاموزید. بسیاری از فروشندگان قدیمی هیچ‌گاه علاقه‌ای به به‌روز کردن کسب‌وکار خود نشان نمی‌دهند و ترجیح آن‌ها بر طی کردن روند سنتی است. غافل از این که گاهی یک اقدام کوچک می‌تواند کسب و کارشان را تا حد زیادی گسترش دهد. به همین خاطر اگر جزو کسبه قدیمی هستید، بدانید که اینترنت به عنوان بخشی از زندگی امروزی می‌تواند در پیشرفت کسب و کارتان بسیار مؤثر باشد. در ادامه برای آشنایی بیشتر، مزایای ساخت سایت را بررسی خواهیم کرد.

داشتن وب سایت چه مزیتی دارد؟

مزایای داشتن سایت

طراحی سایت و داشتن یک وبسایت حرفه‌ای مزایای متعددی داشته و می‌تواند بسیار کاربردی باشد. این مزایا غالباً به صورت دو طرفه بوده و هم برای صاحب کسب‌وکار و هم برای خریدار، نکات مثبتی را به دنبال دارد. در ادامه چند مورد از مزایای طراحی وب سایت را نام برده‌ایم:

  • مخاطبین بالای اینترنت: نخستین مزیتی که برای داشتن سایت مطرح می‌شود، فراگیر بودن اینترنت است. امروزه بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به جای گذراندن وقت خود در ترافیک و طی کردن مسافت‌های طولانی، با چند کلیک در در منزل یا محل کار خرید خود را انجام دهند. از طرفی اغلب افراد برای کسب اطلاعات راجع به موضوعات مختلف از اینترنت و موتورهای جستجو استفاده می‌کنند. بنابراین اینترنت بستری مناسب برای ارائه کسب و کار هاست.
  • از بین رفتن محدودیت‌ها: با داشتن یک سایت دیگر محدودیتی برای ارائه خدمات یا فروش کالاها نخواهید داشت. در فضای اینترنت محدودیت‌های جغرافیایی و زمانی به طور کامل برداشته خواهند شد. برای مثال می‌توانید از یک وب سایت فروشگاهی خارج کشور کالاهایی را خریداری کنید. همچنین دریافت خدمات یا کسب اطلاعات از اینترنت می تواند در هر ساعتی از شبانه روز انجام شود. بنابراین مراجعه به وب سایت شما به صورت ۲۴ ساعته امکان پذیر است و این خود یک مزیت بزرگ به حساب می‌آید.
  • صرفه‌جویی: اگر کسب و کار شما مرتبط با فروش کالا باشد، راه‌اندازی یک سایت می‌تواند هزینه‌های اجاره مغازه و مواردی از این دست را به صفر برساند. شما می‌توانید از یک وب سایت به عنوان مکانی برای ارائه محصولات‌تان استفاده کنید.
  • ارائه نمونه کار: طراحی یک سایت امکان ارائه دائمی نمونه کارها در صفحه را فراهم می‌کند. شما می‌توانید نمونه کارهای خود را دائماً بروزرسانی کرده به مخاطبین نشان دهید. داشتن نمونه کارهای با کیفیت، تاثیر به‌سزایی در جلب مشتری دارد.
  • درآمدهای جانبی: بعد از ساخت سایت و گسترش آن می‌توانید از راه‌های دیگر از جمله تبلیغات نیز درآمد داشته باشید. به این ترتیب سایت‌ها می توانند بر درآمد شما بیفزایند.
  • برندینگ: بستر اینترنت فضای مناسبی برای معرفی شدن به افراد مختلف است. زمانی که خدمات خوبی ارائه دهید، به راحتی و به سرعت می‌توانید در بستر اینترنت به عده زیادی از مخاطبین معرفی شوید و به این ترتیب به یک برند معتبر و سرشناس تبدیل خواهید شد.
  • ارتباط مؤثر با مخاطب: در کسب‌وکارهایی به روش سنتی، اطلاع از نظر و سلیقه مخاطب و میزان رضایت او پس از دریافت کالا یا خدمات چندان راحت به نظر نمی‌رسد. در کسب و کارهای اینترنتی افراد آزادانه نظر خود را بیان می کنند و شما نیز می‌توانید به عنوان صاحب کسب و کار از نظرات و سلیقه مشتریان باخبر شوید.
  • بازاریابی: در طراحی وب سایت چیزی به نام سئو وجود دارد که می‌تواند کار یک بازاریاب را برای شما انجام دهد. زمانی که مطابق میل گوگل رفتار کنید، او نیز شما را در لیست نتایج نشان خواهد داد. این قضیه نسبت به بازاریابی سنتی نیاز به وقت انرژی و هزینه کمتری دارد.

داشتن وب سایت چه مزیتی دارد؟

چگونه می‌توانیم یک وب سایت داشته باشیم؟

با وجود مزایای متعددی که داشتن یک سایت دارد، بدیهی است که شما نیز به عنوان صاحب یک کسب و کار علاقه مند به طراحی سایت و داشتن صفحه‌ای برای ارائه کسب و کارتان باشید. حال ممکن است این سوال در ذهن‌تان شکل بگیرد که چگونه می توانیم یک وب سایت حرفه‌ای داشته باشیم. برای این منظور ما به شما تیم حرفه ای و با تجربه لاگ را معرفی می کنیم. گروه لاگ یک گروه بی نظیر در زمینه ساخت و توسعه سایت است که می‌توانید با خیال راحت ساخته سایت و طراحی وب سایت‌هایتان را به آن‌ها بسپارید. بسیاری از سایت‌های مطرح و سرشناس توسط گروه لاگ ساخته و پرداخته شده‌اند. نمونه‌هایی از آن‌ها را می‌توانید در سایت لاگ مشاهده کنید. همچنین کارشناسان این گروه برای راهنمایی شما در دسترس‌اند.

کلام آخر

در این مقاله ضمن بیان مزایای طراحی سایت و ساخت سایت، شما را با گروه لاگ برای طراحی حرفه ای ترین سایت‌ها آشنا کردیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت این گروه مراجعه کنید.