رپورتاژ آگهی از جمله موثرترین روش هایی است که در کمپین های بازاریابی آنلاین استفاده می شود. شرکت‌ های پیشرو در جهان برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود در اینترنت از این روش استفاده می ‌کنند. همچنین معمولا توسط متخصصان سئو در اصفهان و شهرهای دیگر جهت تقویت سئو سایت در نظر گرفته می شود.

اما رپورتاژ آگهی چیست؟ و چه تاثیری در سئو وب سایت دارد؟

رپورتاژ آگهی که اغلب به سبک یک متن خبری و آموزنده یا جذاب نوشته می شود در واقع ترکیبی از «تبلیغات» و «مقاله» است.در حال حاضر این روش تبلیغاتی در بین مشاغل آنلاین بسیار محبوب شده است، زیرا یکی از راه های سریع و موثر برای بهبود سئو سایت است.

این تکنیک برای ایجاد آگاهی از برند و همینطور جذب بازدیدکنندگان هدفمند وعلاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات یا خدمات، طراحی شده است.

در ادامه به تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو سایت، نکات مهم انتشار آن و ویژگی های بهترین رسانه برای رپورتاژ رفتن می پردازیم. اگر شما هم انتخاب بهترین سایت و اثر بخشی آن یکی از چالش های اصلی شماست با آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو همراه باشید

رپورتاژ آگهی چیست؟

اگر مدت هاست وارد تجارت الکترونیک شده اید، حتما اهمیت سئو سایت یا همان بهینه سازی موتورهای جستجو را درک می کنید. خدمات سئو سایت شامل اجرای تکنیک های مختلف سئو است که می تواند رتبه بندی وب سایت شما را بهبود بخشیده و موجب افزایش ترافیک وب سایت شما شود. یکی از این تکنیک ها رپورتاژ اگهی است.

رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری در قالب یک متن گزارشی طراحی می شود. این متن درواقع یک محتوای مفید، آموزنده یا سرگرم ‌کننده است که مرتبط با سایت یا محصول تبلیغ‌ شده تهیه شده است. رپورتاژ آگهی به منظور ایجاد علاقه در کاربران برای کلیک بر روی فراخوان های وب سایت شما منتشر می شود.

این تکنیک تبلیغاتی راه بسیار خوبی برای کسب‌وکارها است تا بتوانند به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنند و آگاهی از برند خود را افزایش دهند، بدون اینکه رویکردشان بیش از حد تبلیغاتی باشد.

به عبارت دیگر با کمک رپورتاژ آگهی شرکت ها می توانند محتوای جذابی ایجاد کنند که برای خوانندگان جذاب باشد و در عین حال محصولات یا خدمات خود را در این فرآیند به طور نامحسوسی تبلیغ کنند.

اگر شما هم می‌ خواهید تلاش‌ های بازاریابی آنلاین کسب ‌و کارتان موفقیت‌آمیزتر باشد، استفاده از این روش تبلیغاتی را حتما به عنوان بخشی از استراتژی سئو سایت خود در نظر بگیرید.

هدف از انتشار بک لینک و رپورتاژ چیست؟ | بهیدو

هدف از انتشار رپورتاژ آگهی چیست؟

  • معرفی کسب و کار و محصولات و خدمات
  • بهبود سئو سایت و افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو

این روش بازاریابی چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

رپورتاژ آگهی در اصل نوعی از تبلیغات پولی است که دارای محتوای باکیفیت است و توسط یک متخصص در زمینه سئو سایت منتشر می شود. شما می توانید از خدمات سئو در اصفهان شرکت بهیدو بخواهید که برای رپورتاژ رفتن آگهی به شما کمک کند.

از طریق این سبک از تبلیغات، وب سایت شما می تواند ترافیک هدفمندی از کاربران که احتمالا به کسب و کار و همینطور محصولات و خدمات شما علاقه مند هستند را جذب کند.

مهم ترین هدف از آگهی های دیجیتال در رویکرد سئو سایت ، به دست آوردن بک لینک قوی از وب سایت های دیگر است. به همین خاطر این روش از جمله محبوب ترین خدمات سئو سایت است که به شما در جذب ترافیک ارگانیک بیشتر کمک می کند. 

گوگل برای رتبه بندی وب سایت ها در نتایج خود معیار های متفاوتی دارد یکی از مهم ترین معیار های گوگل برای رتبه بندی سایت بدون شک بک لینک های ورودی به سایت می باشد که اگر شما با استراتژی اصولی اقدام به لینک سازی کنید میتوانید نتیجه ای بسیار اثر بخش از آن را شاهد باشید

با این حال، در رپورتاژ نباید بیش از حد از لینک سازی استفاده کرد، زیرا گوگل و سایر موتورهای جستجو، استفاده گسترده از لینک سازی را به عنوان هرزنامه یا نقض دستورالعمل های وب مستر گوگل ارزیابی می کنند.

اگر به دنبال راهی برای بهبود رتبه وب سایت خود و جذب بازدیدکنندگان بیشتر هستید، پیشنهاد می کنیم حتما از این نوع تبلیغات استفاده کنید.

قبل از انتشار رپورتاژ به این نکات توجه کنید

نکات مهم انتشار رپورتاژ آگهی چیست؟

هنگامی که شما یک رپورتاژ منتشر می کنید، خواننده انتظار دارد یک محتوای جالب و ارزش محور را ببیند، نه یک صفحه فروش که آنها را وادار به انتخاب یا خرید کند!

بنابراین هنگام ایجاد این سبک از آگهی تبلیغاتی، برای موفقیت حداکثری چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

  • رپورتاژ می تواند بخشی از یک کمپین بازاریابی آنلاین قوی برای تقویت سئو سایت شما باشد.
  • متن رپورتاژ آگهی باید دلپذیر، مفید همراه با محتوای آموزشی مرتبط با سایت و محصول تبلیغ شده باشد.
  • برای انتخاب متن رپورتاژ آگهی بهتر است شرح موضوع یا محصولی را انتخاب کنید که به مخاطبان شما مرتبط باشد.
  • محتوای باکیفیت و غنی از کلمات کلیدی بنویسید که حداقل به یک سوال یا نیاز مخاطبان پاسخ دهد.
  • از متن کپی شده استفاده نکنید.
  • رپورتاژ آگهی نمی تواند جایگزین سئو سایت شود، اما در صورت استفاده از آن در کنار سئو سایت می توانید شاهد نتایج قابل توجهی باشید.
  • سئو و رپورتاژ باید مکمل یکدیگر باشند زیرا این قدرت را دارند که تاثیر زیادی بر روی یکدیگر داشته باشند.
  • ویژگی‌ های محتوای تبلیغاتی و محتوای خبری را به گونه ای با هم ترکیب کنید که مزایای محصول یا خدمات خود را بیان کنید بدون اینکه متن بیش از حد تبلیغاتی به نظر برسد.
  • از جلوه‌ های بصری جذاب مانند عکس ‌ها یا فیلم‌ ها برای جذب بیشتر مخاطبانتان استفاده کنید.
  • برای اینکه رپورتاژ شما حداکثر بازدهی را داشته باشد باید در وب سایتی با بازدید بالا و شهرت خوب منتشر شود.
  • هزینه تولید محتوای رپورتاژ و انتشار آن در وب سایت های معتبر باید به صورت جداگانه پرداخت شود.

ویژگی بهترین رسانه ها برای رپورتاژ رفتن چیست؟

برای مشاغلی که در عصر دیجیتال فعالیت می کنند، تبلیغات آنلاین نقش مهمی در هر استراتژی بازاریابی ایفا می کند.یک تیم حرفه ای سئو  هنگام انتشار یک رپورتاژ به نکات و ویژگی های زیادی توجه می کند.

علاوه بر نکاتی که برای تولید آگهی تبلیغاتی مورد توجه است و در بخش قبلی به آن اشاره شد؛ رسانه ای که قرار است رپورتاژ در آن منتشر گردد نیز حائز اهمیت است.

شما می توانید مقاله تبلیغاتی خود را در انواع وب سایت های تخصصی، تفریحی یا خبری منتشر کنید. مهم ترین ویژگی ها برای انتخاب رسانه یا وب سایت مناسب جهت رپورتاژ رفتن عبارتند از:

  • مرتبط بودن موضوع وب سایت رپورتاژ با موضوع محتوا و کسب و کار شما
  • نزدیک بودن مخاطبان رسانه به کاربران هدف کسب و کار شما
  • بالا بودن اعتبار رسانه از دیدگاه مخاطبان
  • بالا بودن رتبه بندی رسانه در موتورهای جستجو
  • بالا بودن اعتبار رسانه ی رپورتاژ از لحاظ سئو
  • امکان انتشار دائم یا طولانی مدت رپوتاژ آگهی در رسانه
  • امکان رپورتاژ رفتن با قیمت مناسب و مقرون به صرفه
  • انتشار رپورتاژ ترجیحا در صفحه اصلی سایت
  • بررسی تعداد لینک هایی که رسانه به سایت شما می دهد و همینطور امکان دریافت لینک Follow از رسانه
  • تعدا کلمات یا تصاویری که وب سایت رپورتاژ اجازه انتشار می دهد و غیره.

رپورتاژ آگهی و بک لینک چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟

شاید برای شما هم جالب باشد : 7 ابزاری هم هر سئو کار باید با آن آشنا باشد

نتایج چه موقع قابل مشاهده هستند؟

در صورتی که متن رپورتاژ قوی باشد و در یک وب سایت قوی منتشر شود، شما کمتر از یک ماه می توانید نتایج مثبت آن را در سئو سایت خود مشاهده کنید.با این حال تاثیرگذاری این تکنیک می تواند حتی تا سه ماه یا بیشتر طول بکشد، زیرا به موارد زیادی بستگی دارد. از جمله وضعیت داخلی سایت، تعداد رپورتاژها و غیره.

هنگامی که بر جذب کاربرانی تمرکز می کنید که فعالانه به دنبال اطلاعات مرتبط با صنعت، محصولات و خدمات شما هستند، در دستیابی به مخاطبان هدف خود بسیار موثرتر خواهید بود.

بعلاوه، این سبک تبلیغات به شما فرصت می دهد تا به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید. یعنی زمانیکه آن ها در حال بررسی محتوای مرتبط با سوال یا نیاز خود هستند، به صورت غیر مستفیم پیام های بازاریابی شما را نیز دریافت می کنند.

بنابراین می توانند به یک سرنخ برای وب سایت شما تبدیل شوند و در نهایت فروش شما را افزایش دهند.با هدایت کاربران به سمت وب سایت خود، می‌توانید تا ماه‌ ها یا حتی سال‌ ها پس از انتشار آگهی، ترافیک فعال جذب کنید.

البته تحقیق و نوشتن محتوای باکیفیت که مناسب رپورتاژ باشد نیاز به سرمایه گذاری دارد.  حال این سرمایه گذاری یا به صورت زمان خواهد بود، (اگر خودتان آن را ایجاد کنید). یا پرداخت پول؛ (اگر تصمیم بگیرید آن را به یک شرکت خدمات سئو سایت بسپارید).

جمع بندی

کسب بک لینک از وب سایت های معتبر جزء اصلی هر استراتژی سئو سایت است. این بدان معناست که یکی از بزرگترین بخش‌های کار یک متخصص سئو شناسایی فرصت ‌هایی برای قراردادن لینک سایت شما در وبلاگ‌ های صنعتی، نشریات خبری و سایر سایت‌های مرتبط است. این کار از طریق رپورتاژ به راحتی امکان پذیر خواهد بود.

اگر چه سئو و رپورتاژ آگهی می توانند استراتژی ‌های بازاریابی کاملاً مجزایی به نظر برسند، اما در صورتی که همزمان از آن ها استفاده کنید می توانید حداکثر نتایج هر کدام را مشاهده کنید.

مجموعه بهیدو یکی از آن شرکت های فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ در استان اصفهان می باشد که با سابقه ای درخشان چندین سال است که به صورت تخصصی مشغول به فعالیت در زمینه های تبلغات ، سئو و طراحی انواع سایت در اصفهان می باشد که در طی این مدت توانسه است رزومه ای قوی از خود در استان اصفهان ایجاد کند.

شما عزیزان اگر به خدمات بهینه سازی و سئو سایت نیاز دارید میتوانید با کارشناسان این مجموعه جهت راهنمایی و مشاوره رایگان ارتباط بگیرید. 03132751988

ممنون که تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید. در قسمت کامنت ها نظرات و تجربیات خود را پیرامون انتشار رپورتاژ آگهی های خود و نتیجه آن با ما در میان بگذارید.