هودل (HODL) یک اصطلاح در بازار ارزهای دیجیتال است. هودل در واقع املای اشتباه کلمه هولد (HOLD) به معنای نگه داشتن است که در زمینه خرید و نگهداری بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به کار می رود.

ریشه این اصطلاح به یک پست در انجمن Bitcointalk در سال 2013 بر می گردد. قیمت بیت کوین در سال 2013 بی ثبات بود و افزایش و کاهش های شدیدی قیمتی را تجربه می کرد. پست منتشر شده در انجمن Bitcointalk سرمایه گذاران و علاقه مندان بیت کوین را تشویق می کرد تا ارزهای دیجیتال خود را نگه دارند و نفروشند.

استراتژی هودل

هودل کردن به چه معناست؟

18 دسامبر سال 2013، کاربری به نام GameKyuubi در انجمن Bitcointalk در حالی که مست بود و اشتباهات تایپی بسیاری داشت پیامی را در راستای اشتباهات سرمایه گذاران در بازار و عزم خود برای حفظ بیت کوین پست کرد.

او در این پست اشاره کرد که در ترید ارزهای دیجیتال مهارتی ندارد و در حالی که تریدرها می توانند نقاط ورود و خروج مناسب را شناسایی کنند، او ترجیح می دهد تا صرفا از دارایی های خود نگهداری کند.

کاربر GameKyuubi به دلیل مصرف ویسکی اشتباهات تایپی مختلفی در متن ارسالی داشت و HODL یکی از عبارت هایی بود که به اشتباه تایپ شده بود. در عرض یک ساعت پس از ارسال این پست، هودل تبدیل به یک میم اینترنتی شد و امروزه به عنوان یکی از استراتژی های محبوب سرمایه گذاری در میان علاقه مندان ارزهای دیجیتال به صورت گسترده استفاده می شود.

چرا هودل محبوب شده است؟

در میان علاقه مندان ارزهای دیجیتال، هودل امروزه تبدیل به یک شعار شده است که نشان دهنده رویکرد بلندمدت سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال است.

همانطور که کاربر GameKyuubi توضیح داد، بسیاری از سرمایه گذاران تازه وارد بازار اطلاعات و دانش مورد نیاز برای ترید و شناسایی زمان های خرید و فروش مناسب را ندارند و به همین دلیل تلاش آنها برای کسب سود در کوتاه مدت موفقیت آمیز نخواهد بود. به همین دلیل آنها می توانند به سادگی ارزهای دیجیتال خود را نگه دارند و سپس در زمان افزایش های قیمتی دارایی خود را به فروش برسانند.

از استراتژی هودل معمولا برای مقابله با FOMO (ترس از دست دادن) و FUD (ترس، عدم اطمینان و شک) و سایر احساساتی که منجر به ضرر و کاهش سود می شوند استفاده می شود.

هدف هودل نگهداری طولانی مدت ارز دیجیتال بدون توجه به اخبار و نوسانات قیمتی بازار است تا در زمان اوج های قیمتی به فروش برسند. حتی برخی از طرفداران هودل معتقد هستند که در نهایت ارزهای دیجیتال جایگزین ارزهای فیات می شوند و به همین دلیل در حال حاضر دلیلی برای فروش و مبادله آنها با ارزهای فیات جهانی نمی بینند.

محبوبیت هودل

چه زمانی هودل کنیم؟

با توجه به تعریف و اهداف هودل، هر زمانی برای خرید و نگهداری ارزهای دیجیتال مناسب است. افرادی که هودل می کنند حتی در زمان سقوط بازار و نوسانات قیمتی شدید دارایی های خود را به فروش نمی رسانند.

استراتژی هودل ساده است، خرید اتریوم ، بیت کوین و دیگر ارز دیجیتال و نگهداری آنهاست. در هودل نگاه بلندمدت وجود دارد و معمولا روند قیمت ارز دیجیتال بررسی نمی شود. اگر می خواهید هودل کنید، طبیعی است که برای نگهداری طولانی مدت ارز دیجیتال نیازمند یک کیف پول امن هستید.

بهترین صرافی و کیف پول برای هودل کدام است؟

اگر می خواهید ارزهای دیجیتال خود را هودل کنید، مهم است یک صرافی را انتخاب کنید که علاوه بر بازار بزرگ ارز دیجیتال، کیف پولی با حداکثر امنیت را در اختیار شما قرار دهد.

یکی از بهترین صرافی های داخلی سرمایکس نام دارد که از سال 1396 فعالیت خود را آغاز و از آن زمان از دارایی های دیجیتال کاربران محافظت کرده است. در این صرافی امکان خرید و فروش بیش از 630 ارز دیجیتال متنوع وجود دارد و همچنین می توانید صدها ارز دیجیتال را در کیف پول امن و غیرقابل تحریم سرمایکس تا حتی چندین سال نگهداری کنید.

از دیگر امکانات صرافی ارز دیجیتال سرمایکس می توانیم به پشتیبانی 24 ساعته در هفت روز هفته، خرید بدون کارمزد شبکه، اپلیکیشن موبایل و امکان تبادل ارز با ارز اشاره کنیم. برای خرید و فروش ترون، اتریوم و 630 ارز دیجیتال دیگر روی تصویر زیر کلیک کنید.



خرید و فروش ارز دیجیتال در سرمایکس