رنگ بنفش: یک رمان

رمان برنده جایزه پولیتزر واکر وحشیانه، خشن و در عین حال بسیار زیبا، باید خوانده شود، زیرا موضوع آن که بر زندگی تلخ زنان آفریقایی-آمریکایی در دهه 1930 در روستاهای جورجیا متمرکز است، نباید از آن چشم پوشی کرد. کاوش در زخم‌های طولانی نژادپرستی، برده‌داری و نابرابری طبقاتی، یکی از آن رمان‌هایی است که مردم همیشه سعی می‌کنند ممنوع شوند – و می‌دانید چیست؟

هر رمانی که افراد خاصی نمی خواهند شما بخوانید، رمانی است که باید بخوانید. بهترین سالن زیبایی تهران مطالعه فرمایید.

من می دانم چرا پرنده در قفس آواز می خواند

زندگی نامه مایا آنجلو در یک کلام نفس گیر است. در چند کلمه، تند، وحشیانه، صادقانه، گرم، خنده دار، ویرانگر و قدرتمند است. آنجلو، شاعر و فعال حقوق مدنی، با تکیه بر تجربیات خود که عمدتاً در استمپز، آرکانزاس بزرگ شده بود، روایتی را درباره تنهایی دوران کودکی و جستجوی بعدی او برای هویت در هم آمیخت، در حالی که مجبور بود از بی عدالتی های نژادپرستی و جدایی طلبی عبور کند. بهترین دکتر پوست تهران را بخوانید.

چشمانشان نظاره گر خدا بود

این رمان زورا نیل هرستون در مورد عشق و استقلال با نثر و شخصیت‌های تغزل‌آمیز آنقدر واقعی که عملاً از صفحه خارج می‌شوند، هیچ شغلی در قفسه شما ندارد که خوانده نشود. چشمان آنها در حال تماشای خدا بودند که در سال 1937 منتشر شد تا زمانی که نویسنده آلیس واکر در دهه 1970 علاقه عمومی را به هرستون احیا کرد و به کتاب و نویسنده آن تحسینی را داد که بسیار شایسته آن بودند.

1984

تصور اورول از اینکه یک جامعه آینده در بدترین حالت خود چگونه به نظر می رسد، شباهت های تکان دهنده ای به دوران مدرن دارد. در این داستان دیستوپیایی، اطاعت بی‌معنایی حکومت می‌کند، و زمانی که شخصیت اصلی خود را در حال گمراهی می‌بیند، رژیم درهم شکسته می‌شود. اگرچه اورول در سال 1949 نوشته شده است، اما ارول غیرمستقیم به «اخبار جعلی»، «فیس تایم»، «رسانه‌های اجتماعی» و موارد دیگر اشاره می‌کند. برادر بزرگ در حال تماشا است!

دزد کتاب

برای رمانی که مرگ روایت می‌شود (بله، درست خواندید)، این کتاب مطمئناً قلب زیادی دارد. رمان تاریخی زوساک که در سال 2003 منتشر شد اما در طول جنگ جهانی دوم در آلمان اتفاق می‌افتد، لیزل جوان را دنبال می‌کند، زیرا دنیای او با دو چیز گسترش می‌یابد: کتاب‌هایی که می‌دزدد و دوستشان دارد، و ارتباطی که با مکس، مرد یهودی‌ای که خانواده‌اش از خانواده‌اش پنهان می‌کنند، برقرار می‌کند. نازی ها دزد کتاب به دلیل سبک کاملاً اصلی و مضامین قدرت مهربانی و عشق فداکارانه، به سرعت به یک کلاسیک ماندگار تبدیل شده است.

8 کتابی که باید در طول زندگی بخوانید

بادبادک باز (نسخه دهمین سالگرد)

در حالی که عنوان این رمان نویدبخش هوس های دوران کودکی است، رمان خالد حسینی در سال 2003 در واقع داستانی دلخراش از خیانت، ویرانی و - در نهایت - رستگاری را روایت می کند. فیلم بادبادک باز که در پس زمینه تاریخ پر فراز و نشیب افغانستان می گذرد، روی امیر، شخصیت اصلی که پس از مشاهده و اجازه تجاوز جنسی به دوستش کشتی می گیرد، می پردازد. به دلیل مضامین جهانی دوستی، گناه، و تاوان، بادبادک‌باز عمیقاً با خوانندگانی با پیشینه‌های فرهنگی متفاوت طنین‌انداز شده است، همانطور که بیش از هفت میلیون نسخه از آن تنها در ایالات متحده فروخته شده است.

مرد نامرئی

الیسون سبک نوشتاری روان و متقاعد کننده را با کاوش قوی در زندگی به عنوان یک مرد سیاهپوست در آمریکای اواسط قرن ترکیب می کند. راوی ناشناس داستان خود را از دوران جوانی خود در یک شهر کوچک جنوبی تعریف می کند، جایی که او برنده بورسیه تحصیلی برای کالج می شود که تنها پس از شرکت در یک مبارزه وحشیانه برای سرگرمی حامیان مالی ثروتمند سفیدپوست، تا درگیر شدن با ناسیونالیسم سیاهپوست در حال افزایش و گرفتن آن را به دست می آورد. درک او که رنگش او را برای تمام اهداف عملی، برای جامعه در کل نامرئی می کند.

جین ایر (بارنز و نوبل سیگنچر کلاسیک)

داستانی در دوران بلوغ، رازآلود، عاشقانه، و یک رمان ترسناک گوتیک که همگی در یک جا جمع شده اند، این کلاسیک تیره و تاریک شارلوت برونته، داستانی جاودانه از عشق پیچیده است که مملو از شور، درام، و چیزهایی است که به هم می خورند. شب. آخرین رمان ژان ریس، دریای وسیع سارگاسو، پاسخی فمینیستی و ضداستعماری به جین ایر اثر شارلوت برونته است که داستان آنتوانت کازوی، وارث کریول را روایت می‌کند که به ازدواج با آقای روچستر فروخته می‌شود. Rhys ظلم و ستم بر زنان و رنگین پوستان تحت حاکمیت پدرسالاری برتری طلبانه سفیدپوستان در اواسط دهه 1800 را برجسته می کند.