هرچند موفقیت برای هر فرد معنای متفاوتی دارد؛ اما رسیدن به موفقیت، آرزوی همه انسان‌هاست. بهترین راه برای پیداکردن مسیر موفقیت، نگاه به زندگی افرادی است که از نظر ما توانسته‌اند موفق باشند، هدف‌های درست انتخاب کنند و دست از تلاش برندارند. با خواندن کتاب‌های انگیزشی، شما می‌توانید مسیر درست را مانند افراد موفق انتخاب و به زندگی خود سروسامان ببخشید. در ادامه به مزایای خواندن کتاب‌های انگیزشی اشاره کرده و سپس برخی از محبوب‌ترین این کتاب‌ها شامل کتاب پدر پولدار پدر بی پول، کتاب کار عمیق و کتاب صوتی چهار اثر را معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

چرا کتاب انگیزشی؟

کتاب‌های روان‌شناسی – انگیزشی، از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین کتاب‌ها هستند؛ اما چرا؟ شاید مهم‌ترین علت، انرژی مثبت موجود در این کتاب‌هاست که فرد را به ایجاد تغییروتحول در زندگی و بهترکردن آن تشویق می‌کند. با وجود رخوت، ناامیدی و یاسی که در میان بسیاری از افراد جامعه امروزی دیده می‌شود، چه چیزی بهتر از یک کتاب خوب می‌تواند ما را به خود آورده و به برگشتن روی مدار زندگی تشویق کند.

بسیاری از کتاب‌های انگیزشی برتر از روی زندگی افراد موفقی نوشته شده‌اند که یک روز مثل همه ما، با یاس و شکست روبه‌رو بوده‌اند؛ اما با یافتن بهترین راهکار، زنگی خود و بسیاری دیگر را نجات داده‌اند. کتاب‌های انگیزشی به شما می‌آموزند که چطور با پیداکردن خودتان و پرورش ذهن و اعتمادبه‌نفس، به هرآنچه می‌خواهید برسید. چطور با داشتن سخاوت، تفکر مثبت و البته حقیقت‌بین بودن، می‌توانید بر مشکلات زندگی فائق آمده و حتی الهام‌بخش دیگران در مسیر باشید.

معرفی کتاب‌های انگیزشی برتر برای بهبود زندگی شما

کتاب پدر پولدار پدر بی پول

رابرت کیوساکی، نویسنده خلاق و سخنران انگیزشی، در کتاب پدر پولدار و پدر بی پول، روش‌های پولدار شدن را به ما می‌آموزد. نکته اصلی کتاب، این است که پول‌دار بودن یا فقیر بودk تنها به سبک زندگی و تفکرات ما بستگی دارد و نه به میزان تلاش و کار سختی که انجام می‌دهیم. این کتاب با باور همیشگی که موفقیت در مدرسه، تضمین‌کننده موفقیت در بزرگسالی است مقابله کرده و معتقد است زندگی واقعی با آن چه در مدارس تدریس می‌شود بسیار متفاوت است.

محور اصلی کتاب پدر پولدار پدر بی پول، صحبت درباره دو تفکر " کارکردن برای پول" و "کارکردن پول برای ما" است. نویسنده معتقد است اگر شما بتوانید راهی پیدا کنید که پول برای شما کار کند، به معنای واقعی پولدار خواهید شد و رفاه را تجربه خواهید کرد. برای خرید این کتاب می‌توانید به سایت‌های معتبر در زمینه کتاب مانند فیدیبو مراجعه کنید.

معرفی کتاب‌های انگیزشی برتر برای بهبود زندگی شما

کتاب کار عمیق

یکی از بزرگ‌ترین موانع برای دریافت نتیجه خوب، عدم تمرکز است. کتاب کار عمیق به شما می‌آموزد که چطور با انجام کار عمیق و متمرکز، به اهداف خود برسید و نتیجه مطلوب را کسب کنید. کال نیوپورت در این کتاب به بررسی علل عدم تمرکز افراد پرداخته و معتقد است راه‌حل اصلی، تمرکز در دنیای پرآشوب امروز است.

کتاب کار عمیق به بررسی انواع استراتژی‌ها برای بهبود خروجی کارها پرداخته و به شما می‌آموزد صرف‌نظر از این که چه کاری انجام می‌دهید چطور در کار خود عمیق باشید، بتوانید چندین کار را به‌صورت هم‌زمان انجام و بازدهی خود را افزایش دهید. کال نیوپورت که یکی از برترین بلاگرها در حوزه روان‌شناسی و موفقیت است، معتقد است کارها به دودسته کارهای عمیق و کارهای کم‌عمق تقسیم می‌شوند. سپس با معرفی مثال‌هایی برای هرکدام، مسیر موفقیت در کار را به شما نشان می‌دهد. با مراجعه به فیدیبو، این کتاب پرفروش را تهیه و مطالعه کنید. این اثر قطعاً نگرش شما را به اموری که در پیش رو دارید تغییر خواهد داد.

معرفی کتاب‌های انگیزشی برتر برای بهبود زندگی شما

کتاب صوتی چهار اثر

کتاب چهار اثر، در واقع یک مجموعه از 4 کتاب پرفروش فلورانس اسکاول شین است. این کتاب در 4 فصل نوشته شده و اولین‌بار در سال 1989 در ایران منتشر شد. 4 فصل اصلی شامل بخش‌های زیر است:

  • بازی زندگی و راه این بازی (سال انتشار ۱۹۲۵)
  • کلام تو، عصای معجزه‌گر توست! (سال انتشار ۱۹۲۸)
  • در مخفی توفیق (سال انتشار ۱۹۴۰)
  • نفوذ کلام (سال انتشار ۱۹۵۹)

کتاب صوتی چهار اثر توسط خانم مریم رضایی خوانده شده و یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی است که وقت یا حوصله خواندن کتاب‌های نوشتاری را ندارند. این کتاب معتقد است موفقیت در زندگی مثل برنده‌شدن در بازی است. اگر شما قوانین بازی را به‌درستی یاد بگیرید، می‌توانید در این بازی برنده شده و آن چه که به دنبالش هستید را به دست آورید.

چهار اثر، می‌گوید که شما هر چه بکارید، همان را درو می‌کنید. ذهن شما مهم‌ترین نقش را در زندگی شما دارد و با پرورش صحیح قوه تخیل و تجسم شما می‌توانید به‌تمامی خواسته‌هایتان برسید. برای گوش دادن به این کتاب صوتی و ده‌ها کتاب دیگر، می‌توانید به فیدیبو مراجعه کنید.

جمع‌بندی

دوست دارید کسب‌وکار خود را شروع کنید؛ اما از این شروع هراس دارید؟ به دنبال یک زندگی پر آرامش هستید؛ اما حس می‌کنید آرامش از شما فرار می‌کند؟ شرایط روحی سختی را پشت سر گذاشته‌اید و احساس خلأ می‌کنید؟ شکست مالی را تجربه کرده‌اید و فکر می‌کنید هرگز نمی‌توانید دوباره روی پاهای خود بایستید؟ پیشنهاد ما به شما، برای یافتن نور در تاریکی، خواندن کتاب و به‌ویژه کتاب‌های انگیزشی است.

کتاب‌های انگیزشی، به شما در رسیدن به موفقیت شغلی، شروع یک کسب‌وکار جدید، یافتن ارتباطات تازه و گذشتن از شکست‌ها و سوگ‌ها کمک می‌کنند. در این مطلب نیز با معرفی 3 مورد از پرفروش‌ترین کتاب‌های انگیزشی شامل پدر پولدار پدر بی پول، کتاب کار عمیق و کتاب صوتی چهار اثر در خدمت شما بودیم. می‌توانید با ثبت‌نام در فیدیبو، این کتاب‌ها را مطالعه و اثر شگرفشان را در زندگی خود ببینید.