نقشه‌ها به‌عنوان یک راهنما برای رسیدن به مقصد در مقیاس کوچک‌تر قسمتی از زمین را نشان می‌دهند. تعریف علمی نقشه عبارت است از: تصویر قائم عوارض زمین نسبت به یک سطح مبنا که در یک مقیاس مشخص بر روی کاغذ رسم شده یا به صورت رقمی بیان می‌گردد. در این مقاله قصد داریم به یکی از نقشه‌های دیجیتالی ارائه شده از سوی گوگل مپ به نام نقشه زنده زمین بپردازیم.

درباره برنامه Live Earth Map (نقشه زنده زمین)

نقشه زنده زمین یک برنامه پیشرفته از نمای خیابان‌ها، ساختمان‌ها و مکان‌های مختلف برای افرادی است که مشغول زندگی روزمره هستند و زمان کافی برای کاوش در جهان را ندارند. این شعاری است که برای این برنامه آنلاین از سوی گوگل مپ انتخاب شده است. شما با جستجوی نام یک مکان در این اپ می‌توانید از موقعیت دقیق و زنده آن آگاهی پیدا کنید. نقشه زنده زمین برنامه نمای ماهواره‌ای یک ابزار قدرتمند برای لذت بردن از نمای زنده زمین در زمان واقعی است. به طور مثال برای جستجو در نقشه مترو تهران فقط کافی است نام ایستگاه مورد نظر خود را وارد کنید و بصورت واقعی و سه‌بعدی ایستگاه مورد نظر خود را مشاهده کنید.

در زمان واقعی از نمای زنده زمین دیدن کنید

نکته جالب و هیجان‌انگیز این  برنامه در دسترس بودن نمای واقعی و زنده نقشه زمین است که به ‌صورت نقشه آنلاین ماهواره‌ای زنده، مکان‌ها را نمایش می‌دهد. قدرت این اپلیکیشن در بازنمایی و نمایش سه‌بعدی به اندازه‌ای بالا است که به‌طور مثال با جستجو برای هتل تهران بر روی نقشه تهران می‌توانید تصویر سه بعدی و جزئیات هتل مورد نظر را به صورت کاملا مشخص مشاهده کنید. نقشه آنلاین نمای خیابان‌ها و شهر به‌صورت زنده و سه بعدی به شما این امکان را می‌دهد که موقعیت مکانی خود و نمای زنده زمین را به‌طور همزمان از فضا مشاهده و تعیین کنید.

نقشه زنده زمین یک برنامه پیشرفته برای زندگی روزمره

نقشه زنده زمین به‌عنوان یک برنامه پیشرفته زندگی روزمره شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. نکته جالب توجه دیگر این برنامه ناوبری بودن آن است بسیاری از مسیرها  در اپلیکیشن‌های پیشین به صورت گنگ و تنها با یک نام و بصورت دو بعدی نمایش داده می‌شدند اما اکنون با این اپ شما نمایش دقیق‌تری از راه‌ها و خیابان‌ها به دست خواهید آورد. همان‌گونه که می‌دانید با گسترش شهرها امروزه سفر درون شهری بدون نقشه‌های ناوبری امکان پذیر نیست، این برنامه به شما کمک می‌کند مسیرهای رانندگی را از هر نقطه به نقطه دیگر پیدا کنید.

این بهبود شرایط برای مکان‌های گردشگری نیز راهبردی بوده، به طور مثال برای بازدید از جاهای دیدنی تهران، شما تنها یک نام و محدوده مشخص شده از آن را مشاهده نمی‌کنید بلکه آن را به‌صورت سه بعدی با ورودی‌ها و خروجی‌هایی که می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید خواهید داشت.

نقشه زنده زمین یک برنامه پیشرفته برای زندگی روزمره

با استفاده از این قابلیت نقشه زمین، مکان و آدرس فعلی خود را پیدا کنید و بصورت زنده ترکیب خیابان‌ها و کوچه‌های اطراف محل سکونت خود را مشاهده کنید. اگر شما یک توریست هستید و جستجو برای رزرو هتل، سواحل، باشگاه‌ها و جاهای دیدنی را دارید، با در اختیار داشتن نقشه خیابان و مشاهده مکان یاب با داده‌های کامل HD، همه موارد را می‌توانید بر اساس نام مکان، نام شهر و غیره جستجو کنید.