در iOS 12 سرویس CarPlay اپل از اپلیکیشن‌های جانبی هم پشتیبانی می‌کند. به عنوان مثال می‌توانید به جای اپل مپس از گوگل مپس برای مسیریابی استفاده کنید.

یکی از نقایص موجود این است که هنوز هم Apple Maps سرویس اصلی نقشه و مسیریابی است و در نتیجه نمی‌توانید اپلیکیشن نقشه را به صورت خودکار تغییر بدهید و همین‌طور اکسپورت کردن یک موقعیت جغرافیایی در اپل مپس به دیگر اپ‌ها خودکار نیست. اما خوشبختانه با ترفندی ساده می‌توانید مختصات جغرافیایی که در اپلیکیشن Maps اپل موجود است را در گوگل مپس باز کنید که در ادامه به روش کار می‌پردازیم.

باز کردن موقعیت‌های جغرافیایی اپل مپس در گوگل مپس

روش کار این است که از مختصات جغرافیایی یعنی طول جغرافیایی و عرض جغرافیایی برای باز کردن نقاط در اپلیکیشن‌های دیگر مثل گوگل مپس استفاده کنیم. مختصات جغرافیایی مقوله‌ای استاندارد است و تعریف مشخصی دارد. بنابراین اگر عدد دقیق طول و عرض جغرافیایی را بدانیم، می‌توانیم نقطه‌ی موردنظر را در اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های نقشه به راحتی پیدا کنیم.

و اما مراحل کار:

ابتدا Apple Maps را اجرا کنید و نشانه‌ای روی موقعیت موردنظر خود بگذارید. سپس روی آیکون i در بالای صفحه تپ کنید تا جزئیات و اطلاعات بیشتر در مورد نقطه‌ای که علامت روی آن قرار گرفته نمایش داده شود. طول و عرض جغرافیایی هم جزو اطلاعات بیشتر است ولیکن نمی‌توانید از روش کپی کردن استفاده کنید! به جای کپی کردن مختصات، می‌توانید از روش Share کردن استفاده کنید.

بنابراین در صفحه‌ی جزئیات و اطلاعات بیشتر، روی دکمه‌ی Share تپ کنید. در ادامه روی گزینه‌ی Copy Link تپ کنید تا اطلاعات کپی شود. اکنون سراغ اپلیکیشنی مثل Notepad یا اپ دیگری که برای ویرایش کردن فایل‌های متنی طراحی شده بروید و متنی که کپی کرده‌اید را پیست کنید.

چگونه نقاط جغرافیایی روی نقشه در Apple Maps‌ را در نقشه‌ی گوگل مپس پیدا کنیم؟

طول و عرض جغرافیایی پیست می‌شود که به صورت دو عدد ساده است. بین دو عدد یک علامت ویرگول اضافه کنید و سپس متن ویرایش شده را کپی کنید.

حال اپلیکیشن Google Maps‌ را در آیفون یا آیپد اجرا کنید و در جعبه‌ی سرچ، طول و عرض جغرافیایی را پیست کنید. گوگل مپس سریعاً ناحیه‌ی جغرافیایی موردنظر را پیدا می‌کند.

چگونه نقاط جغرافیایی روی نقشه در Apple Maps‌ را در نقشه‌ی گوگل مپس پیدا کنیم؟

این ترفند ساده هم در iOS و هم در macOS اپل کار می‌کند ولیکن در مک‌او‌اس با توجه به اینکه می‌توانید از سرویس‌های مختلف نقشه و مسیریابی استفاده کنید، عملاً نیازی به این کار ندارید.

اگر در iOS‌ با استفاده از مرورگر Google Chrome به سایت گوگل مپس مراجعه می‌کنید و نقاطی را روی نقشه جست‌وجو و بررسی می‌کنید، کار شما ساده‌تر خواهد بود چرا که گوگل این قابلیت را فراهم کرده که بتوانید از طریق گوگل کروم، اپ Google Maps را مستقیماً اجرا کنید و از محل موردنظر را در اپلیکیشن گوگل مپس استفاده کنید.

در نهایت یادآوری می‌کنیم که اپل ممکن است این نقص را در بروزرسانی‌های بعدی سیستم عامل iOS و یا اپلیکیشن Maps برطرف کند تا سازگاری بیشتری با سرویس‌های محبوب نقشه و مسیریابی مثل گوگل مپس یا سرویس نقشه مایکروسافت که بینگ نام دارد، داشته باشد. بنابراین آپدیت‌های بعدی اپل را بررسی کنید.