برای پیدا کردن جایی که گوشی یا تبلت اندرویدی قرار دارد، می‌توان قابلیت Find My Device را فعال و استفاده کرد. زمانی که این ویژگی کاربردی فعال باشد، می‌توانید زنگ گوشی را به صدا در آورید یا اگر سرویس مکان‌یابی روشن باشد، می‌توانید موقعیت جغرافیایی آن را به کمک GPS یا دکل‌های مخابراتی پیدا کنید و روی نقشه ببینید.

قابلیت Find My Device در حقیقت یک قابلیت امنیتی است که برای پیدا کردن موقعیت گوشی به سرقت رفته کاربرد دارد اما به هر حال می‌توانید از این ویژگی کاربردی برای یافتن موقعیت گوشی در گوشه و کنار منزل یا محل کار هم استفاده کنید. در ادامه به روش فعالسازی Find My Device در سیستم عامل اندروید خواهیم پرداخت.

روش فعال کردن Find My Device در اندروید

برای فعالسازی قابلیت Find My Device که به معنی وسیله من را پیدا کن است، به اپلیکیشن رسمی آن نیاز دارید که به صورت رایگان در گوگل پلی قرار گرفته است.

پس از دانلود و نصب کردن این اپلیکیشن، آن را اجرا کنید و وارد حساب کاربری گوگل خویش شوید.

چگونه موقعیت گوشی اندرویدی را روی نقشه گوگل ببینیم و زنگ آن را به صدا درآوریم؟

پس از ورود می‌بایست دسترسی این اپلیکیشن به سرویس مکان‌یابی که در حقیقت با استفاده از GPS و همین‌طور شبکه‌ی مخابراتی تلفن همراه صورت می‌گیرد را مجاز کنید. بدون دسترسی به سرویس مکان‌یابی طبعاً نمی‌توانید موقعیت گوشی یا تبلت اندرویدی را روی نقشه مشاهده کنید حتی اگر گوشی روشن باشد و سرویس مکان‌یابی نیز فعال باشد.

چگونه موقعیت گوشی اندرویدی را روی نقشه گوگل ببینیم و زنگ آن را به صدا درآوریم؟

پس از صدور مجوز دسترسی می‌توانید موقعیت گوشی را روی نقشه مشاهده کنید و همین‌طور می‌توانید در صورت نیاز با آن تماس صوتی برقرار کنید. یک قابلیت امنیتی دیگر این است که می‌توانید به راحتی تمام اطلاعات شخصی موجود روی گوشی به سرقت رفته را پاکسازی کنید و به این ترتیب از حریم خصوصی خویش صیانت کنید. برای فعالسازی این ویژگی که Secure & Erase نام دارد، باید از تنظیمات اپلیکیشن استفاده کنید.

روی منوی سه‌نقطه در گوشه‌ی بالای اپ تپ کنید. با گزینه‌های موجود می‌توانید نام ابزار اندرویدی را تغییر بدهید و همین‌طور بین حساب‌های کاربری چندگانه‌ای که ممکن است داشته باشید، سوییچ کنید. برای امنیت بیشتر می‌توانید گزینه‌ی ورود به حساب کاربری برای استفاده از اپ را فعال کنید تا هر بار که اپلیکیشن اجرا می‌شود، نیاز به ورود داشته باشد.

چگونه محل گوشی خود را با سرچ در گوگل پیدا کنیم؟

نکته‌ی جالب این است که برای پیدا کردن موقعیت گوشی حتی می‌توانید از از مرورگر گوگل کروم تحت ویندوز یا سایر سیستم عامل‌ها مثل اندروید و iOS استفاده کنید. کافی است در حساب کاربری گوگل ورود انجام بدهید و سپس عبارت Google Find my phone  را سرچ کنید!

چگونه موقعیت گوشی اندرویدی را روی نقشه گوگل ببینیم و زنگ آن را به صدا درآوریم؟

همان‌طور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید، زیر نقشه دو گزینه‌ی ساده و کاربردی نیز وجود دارد. با کلیک روی Ring، گوگل با گوشی شما تماس می‌گیرد و زنگ آن به صدا در می‌آید. با تپ کردن روی Recover نیز می‌توانید از قابلیت‌های امنیتی استفاده کنید و جلوی سوء استفاده‌ها را بگیرید.

توجه داشته باشید که برای به صدا درآوردن زنگ گوشی، نیازی به فعال بودن اینترنت سیم‌کارت یا وای-فای در گوشی نیست و در هر صورت گوگل می‌تواند تماس برقرار کند اما در مورد نمایش موقعیت، فعال بودن سرویس مکان‌یابی ضروری است.