نام گوشی در اندروید قابل تغییر است. به صورت پیش‌فرض نام گوشی‌های اندروید معمولاً مدل گوشی است اما اگر بهتر است برای امنیت بیشتر، نام گوشی را به گونه‌ای تغییر دهید که مشخص نباشد مدل گوشی چیست و گوشی متعلق به شماست! در این صورت هکرهای حرفه‌ای نمی‌توانند به سرعت متوجه شوند که مالک و مدل گوشی چیست و ترفندهای مربوط به هک کردن آن مدل خاص را پیاده کنند.

در ادامه‌ی مطلب نحوه‌ی تغییر نام گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی را بررسی می‌کنیم.

نام گوشی حین اتصال وسایل از طریق Bluetooth و همین‌طور کارهای مرتبط با شبکه و همین‌طور حین اتصال گوشی به کامپیوتر و برخی امور دیگر در معرض دید دیگران قرار می‌گیرد. همان‌طور که اشاره کردیم برای حفظ امنیت می‌بایست مدل و مالک گوشی را مخفی کنید.

به عنوان مثال می‌توانید از نام مستعار و رمزگونه‌ی خودتان استفاده کنید که همه به راحتی متوجه نشوند که گوشی متعلق به شماست و صرفاً افراد خانواده و نزدیکان مورداعتماد با نام انتخاب شده آشنایی داشته باشند.

تغییر نام گوشی و تبلت با سیستم عامل اندروید

برای تغییر دادن نام، اپلیکیشن Settings اندروید را اجرا کنید. در اغلب گوشی‌ها می‌توانید با یک یا دو بار کشیدن انگشت از بالای صفحه به پایین و تپ روی آیکون چرخدنده، تنظیمات را باز کنید. در تبلت‌های بزرگ نیز می‌توانید روی ناحیه‌ی پایین و راست صفحه نمایش تپ کنید تا آیکون چرخدنده‌ای تنظیمات ظاهر شود.

چگونه نام گوشی یا تبلت اندرویدی را تغییر دهیم؟

چیدمان گزینه‌های اپلیکیشن تنظیمات در گوشی‌های مختلف یکسان نیست. می‌توانید از قابلیت جستجو برای پیدا کردن گزینه‌ی درباره‌ی گوشی یا درباره‌ی تبلت یا به زبان دیگر About Phone یا About Tablet استفاده کنید. به علاوه دقت کنید که این گزینه معمولاً در اواخر لیست تنظیمات قرار دارد و در برخی دیوایس‌ها در منوی System قرار می‌گیرد.

چگونه نام گوشی یا تبلت اندرویدی را تغییر دهیم؟

در صفحه‌ی باز شده روی گزینه‌ی نام دیوایس یا Device Name تپ کنید.

چگونه نام گوشی یا تبلت اندرویدی را تغییر دهیم؟

البته در برخی گوشی‌ها روش کار متفاوت است و باید روی آیکون ویرایش نام تپ کنید.

چگونه نام گوشی یا تبلت اندرویدی را تغییر دهیم؟

نام موردنظر را تایپ کنید و در پایان روی OK یا Save تپ کنید تا ذخیره شود.

چگونه نام گوشی یا تبلت اندرویدی را تغییر دهیم؟

تغییر دادن نام گوشی یا تبلت اندرویدی به همین سادگی است.