برای رهگیری موقعیت آیفون، می‌توان از سرویس Find My iPhone اپل استفاده کرد. تنها لازم این است که به اینترنت دسترسی داشته باشید و مرورگری امروزی در اختیار داشته باشید. حتی از یک گوشی یا تبلت اندرویدی هم می‌توانید موقعیت آیفون خویش را که گم شده یا به سرقت رفته را روی نقشه مشاهده کنید، البته اگر گوشی شما روشن و متصل به اینترنت بوده و به ماهواره‌های GPS یا به شبکه‌ی تلفن همراه متصل باشد.

در ادامه به روش مشاهده کردن موقعیت جغرافیایی آیفون در ویندوز و اندروید و غیره می‌پردازیم. با ما باشید.

شرایط اولیه برای چک کردن موقعیت آیفون روی نقشه

برای بررسی کردن موقعیت آیفون می‌بایست به وب‌سایت رسمی اپل و صفحه‌ی سرویس Find My iPhone مراجعه کنید. برای این کار می‌توانید از مرورگرهای امروزی مثل گوگل کروم یا موزیلا فایرفاکس استفاده کنید و در حالت کلی هر مرورگری که گزینه‌ای برای بارگذاری کردن نسخه‌ی دستاپی سایت‌ها داشته باشد، مناسب است.

توجه داشته باشید که می‌بایست سرویس شناسایی موقعیت جغرافیایی یا Location Service در آیفون فعال باشد و همین‌طور گوشی روشن باشد. ضروری بعدی این است که باید قبلاً با استفاده از اپل آی‌دی در سرویس ابری آی‌کلود لاگین کرده باشید.

در صورتی که تمام شرایط فوق برقرار است، می‌توانید موقعیت آیفون را به سادگی رهگیری کنید. در ادامه روش کار را دقیق‌تر توضیح می‌دهیم.

نحوه بررسی موقعیت آیفون در اندروید و سایر سیستم عامل‌ها

ابتدا به وب‌سایت سرویس فایند مای آیفون اپل مراجعه کنید و در صورتی که از طریق مرورگر موبایل و در صفحه نمایشی کوچک این کار را کرده‌اید، از منوی مرورگر استفاده کنید و گزینه‌ی Desktop site‌ را انتخاب کنید. در واقع بدون انجام تنظیمات اضافی، پیام ناسازگاری ابزار فعلی را مشاهده خواهید کرد.

چگونه موقعیت آیفون گم شده یا سرقت شده را روی نقشه ببینیم؟

محل و نام این گزینه در مرورگرهای مختلف کمی متفاوت است. به عنوان مثال در گوگل کروم، اگر روی منوی سه‌نقطه تپ کنید، گزینه‌ی Desktop site را مشاهده می‌کنید که به صورت پیش‌فرض تیک آن فعال نیست. روی این گزینه تپ کنید تا صفحه‌ی وب از نو بارگذاری شود. در این صورت صفحه شبیه به چیزی خواهد شد که در تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها تجربه می‌کنیم.

چگونه موقعیت آیفون گم شده یا سرقت شده را روی نقشه ببینیم؟

در مرورگرهای دیگر ممکن است نام این گزینه متفاوت و چیزی شبیه به Request desktop site باشد.

پس از بارگذاری نسخه‌ی دستاپی، می‌توانید با وارد کردن نام کاربری که همان Apple ID‌ است و پسورد مربوطه، وارد حساب کاربری خویش در iCloud اپل شوید. اگر نقشه نمایان نشد، روی Find iPhone کلیک کنید. نقشه‌ای نمایان می‌شود که موقعیت آیفون شما روی آن مشخص شده است.

چگونه موقعیت آیفون گم شده یا سرقت شده را روی نقشه ببینیم؟

چگونه موقعیت آیفون گم شده یا سرقت شده را روی نقشه ببینیم؟

چگونه موقعیت آیفون گم شده یا سرقت شده را روی نقشه ببینیم؟

توجه کنید که بسته به سرعت اینترنت، بارگذاری کردن نقشه‌ها کمی طول می‌کشد.

اگر سرویس مکان‌یابی یا Location services را در iOS فعال کرده باشید، طبعاً GPS و استفاده از شبکه‌ی مخابراتی تلفن همراه برای پیدا کردن موقعیت فعال است و می‌توانید موقعیت گوشی را روی نقشه مشاهده کنید. اما در غیر این صورت موقعیت گوشی قابل رویت نیست. در حالت خاموش هم چیزی روی نقشه مشاهده نمی‌کنید.

چگونه موقعیت آیفون گم شده یا سرقت شده را روی نقشه ببینیم؟

در سیستم عامل ویندوز یا لینوکس و مک‌او‌اس، روش کار مشابه است اما نیازی به استفاده از گزینه‌ی Request desktop site نیست چرا که پیشاپیش نسخه‌ی دستاپی وب‌سایت آی‌کلود بارگذاری می‌شود.

توجه کنید که روش دیگری که برای شناسایی موقعیت گوشی‌های به سرقت رفته وجود دارد، استفاده از IMEI یا سریال یکتای گوشی است. هر گوشی متصل شده به شبکه‌ی مخابراتی، IMEI یکتایی دارد و با توجه به این عدد، می‌توان متوجه شد که گوشی در چه ناحیه‌ای قرار دارد و به کدام دکل‌های مخابراتی متصل شده است. لذا بدون فعال بودن حسگر GPS و بدون آنکه گوشی به اینترنت متصل شود هم می‌توان موقعیت گوشی را با دقت کمتر پیدا کرد. برای این مهم می‌بایست از طریق مراجع قانونی و پلیس فتا اقدام کنید چرا که اپراتورها مجاز نیستند موقعیت گوشی‌های متصل به شبکه را فاش کنند.

در مورد محصولات اندرویدی نیز می‌توانید از سرویس مشابهی که گوگل راه‌اندازی کردن استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر به مقاله‌ای که قبلاً منتشر کردیم مراجعه فرمایید: