اخیراً WhatsApp هم مثل برخی پیام‌رسان‌های محبوب امروزی، استفاده از استیکرهای متنوع را پشتیبانی کرده و کاربران می‌توانند بسته‌های جدید استیکر که موردعلاقه‌شان است را نصب و استفاده کنند. تعداد زیادی اپلیکیشن مرتبط با استیکرها نیز در گوگل پلی قرار گرفته اما کاربرانی که ذوق و سلیقه‌ی هنری بالایی دارند، ترجیح می‌دهند که استیکرهای اختصاصی خودشان را بسازند و استفاده کنند.

در این مقاله می‌خواهیم به موضوع ساخت استیکر پک برای پیام‌رسان واتس‌اپ بپردازیم و مراحل کار را توضیح دهیم. با سیاره‌ی آی‌تی همراه شوید.

برای ساختن استیکر، می‌توانید از عکس‌هایی استفاده کنید که پس‌زمینه‌ی شفاف دارند. به عبارت دیگر می‌بایست از عکس‌هایی با فرمت PNG یا GIF استفاده کنید که دارای کانال آلفا هستند. در واقع فرمت مرسوم JPG و برخی انواع دیگر، نمی‌توانند زمینه‌ی شفاف داشته باشند.

اما یافتن عکسی که برای استیکر مناسب باشد و پس‌زمینه‌ی شفاف داشته باشد، کار مشکلی است و شاید برای هر موضوعی پیدا کردن عکس‌های آماده ممکن نباشد. در این صورت می‌توانید از فرمت JPG استفاده کنید اما قبل از ساخت استیکر، پس‌زمینه‌ی عکس‌ها را حذف کرده و آنها را با فرمت PNG ذخیره کنید. برای حذف کردن پس‌زمینه، بهترین گزینه استفاده از Photoshop و GIMP است. قبلاً به روش کار اشاره کردیم:

در ادامه ابتدا به نکاتی مفید برای یافتن عکس‌هایی با پس‌زمینه‌ی شفاف یا Transparent اشاره می‌کنیم و سپس ساخت بسته‌ی استیکر برای واتس‌اپ را توضیح می‌دهیم.

منابعی برای دانلود عکس‌های با بک‌گراند شفاف

یکی از وب‌سایت‌های جالب در این عرصه، Stickpng است که صدها عکس با فرمت PNG و مناسب برای ساخت استیکر در آن به صورت منظم و دسته‌بندی‌شده در موضوعات مختلف، موجود است. 

آموزش ساخت استیکر پک برای واتس‌اپ

کاراکترهای کارتونی و قهرمانان معروف و انواع ساده مثل متن‌هایی با استایل جالب، همگی در این وب‌سایت موجود است.

آموزش ساخت استیکر پک برای واتس‌اپ

سایت بعدی در این عرصه، وب‌سایت Pngtree است. در این وب‌سایت هم عکس‌ها در موضوعات مختلف مثل تصاویر گل و گیاه، بستنی‌ها!، بنرهای جشن تولد و غیره دسته باندی شده است.

آموزش ساخت استیکر پک برای واتس‌اپ

ساخت عکس PNG با زمینه‌ی شفاف

همان‌طور که اشاره کردیم برای حذف کردن زمینه، بهترین روش استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی ویرایش عکس مثل فتوشاپ و GIMP‌ است. می‌توانید از مقالات قبلی که ذکر کردیم به عنوان راهنمای ساده و تصویری استفاده کنید تا پس از ساخت اولین عکس‌ها، در این کار مهارت پیدا کنید و سریعاً پس‌زمینه‌ی عکس‌های مختلف را حذف کنید.

البته در گوشی‌ها و تبلت‌های اندروید و همین‌طور آیفون و آیپد هم می‌توانید از طریق اپ‌های ویرایش عکس، بک‌گراند را حذف یا رنگی کنید اما کار مشکل‌تر است و نتیجه به خوبی فتوشاپ یا GIMP نیست. در گوشی‌ها و تبلت‌ها می‌توانید با استفاده از اپ‌هایی مثل Canva و Typography Master یا Curve Text، متن‌هایی با ظاهر جالب بنویسید و در ساخت استیکر استفاده کنید.

توجه کنید که اگر پس زمینه را تک‌رنگ و به عنوان مثال سفید انتخاب کنید، حذف کردن آن در فتوشاپ و GIMP بسیار سریع و ساده خواهد بود.

آموزش ساخت استیکر پک برای واتس‌اپ

آموزش ساخت بسته استیکر برای واتس‌اپ

پس از دانلود کردن عکس‌ها و اعمال تغییرات لازم، همه را در یک فولدر قرار دهید. دقت کنید که هر فولدر به مثابه یک پکیج استیکر است و در واقع برای ساخت چندین بسته‌ی استیکر، می‌توانید چندین فولدر ایجاد کنید. پس از اکسپورت کردن، همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، هر فولدر به عنوان یک پکیج متفاوت در لیست استیکرها دیده می‌شود.

آموزش ساخت استیکر پک برای واتس‌اپ

حال می‌بایست از اپلیکیشنی به اسم Personal stickers for WhatsApp برای اکسپورت کردن عکس‌ها به صورت استیکر استفاده کنید.

پس از اجرا کردن اپ، روی دکمه‌ی ADD روبروی هر بسته استیکر که در فولدری مجزا قرار داده‌اید، تپ کنید. در پیام تأیید نیز روی گزینه‌ی ADD تپ کنید.

آموزش ساخت استیکر پک برای واتس‌اپ

آموزش ساخت استیکر پک برای واتس‌اپ

با این روش می‌توانید حتی از عکس‌های سلفی که گرفته‌اید هم استیکر بسازید.

آموزش ساخت استیکر پک برای واتس‌اپ