بالاخره پیام‌رسان WhatsApp هم قابلیت تماس صوتی و ویدیویی به صورت گروهی را در اختیار کاربران قرار داده است. اکنون در واتس‌اپ می‌توانید یک مکالمه‌ی گروهی ۵ نفره به صورت ویدیویی یا صوتی داشته باشید.

اگر تاکنون متوجه گزینه‌ی اضافه شده در این پیام‌رسان نشده‌اید، با ما در ادامه‌ی مطلب همراه شوید تا روش مکالمه‌ی صوتی و ویدیویی گروهی در واتس‌اپ را بررسی کنیم.

بروزرسانی اخیر واتس‌اپ با اضافه شدن یک ویژگی مفید و جدید همراه بوده است و آن قابلیت مکالمه‌ی گروهی است که هم در تماس‌های صوتی و هم در تماس‌های ویدیویی فعال شده است.

نحوه چت ویدیویی یا صوتی گروهی در واتس‌اپ

برای استفاده از قابلیت مکالمه‌ی گروهی، ابتدا یک مکالمه‌ی معمولی جدید ایجاد کنید و سپس روی آیکون تلفن یا تماس صوتی در بالای صفحه تپ کنید. روش دیگر این است که به تب Call که تماس‌های اخیر شما در آن لیست می‌شود، مراجعه کنید و در این تب یکی از مخاطبین خویش را برای شروع مکالمه‌ی صوتی انتخاب کنید. پس از تپ کردن می‌توانید مشخص کنید که تماس از نوع صوتی است یا به صورت ویدیویی انجام می‌شود.

زمانی که تماس برقرار شد، به گوشه‌ی بالای صفحه توجه کنید که یک آیکون شخص ناشناس و علامت + قرار گرفته است. روی این آیکون تپ کنید. به این ترتیب می‌توانید شخص دومی را به تماسی که در جریان است اضافه کنید. کمی صبر کنید تا فرد جدید اضافه شود و دکمه‌ی موردبحث مجدداً فعال شود. اکنون می‌توانید روی آن تپ کرده و نفر بعدی را اضافه کنید.

چگونه با واتس‌اپ تماس صوتی یا ویدیویی گروهی برقرار کنیم؟

در پیام‌رسان واتس‌‌اپ در حال حاضر می‌توانید ۴ نفر را برای چت گروهی اضافه کنید و به عبارت دیگر یک مکالمه‌ی ۵ نفره داشته باشید. همان‌طور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید با اضافه شدن هر شخص، تصویر مربوطه روی صفحه اضافه می‌شود.

به نظر می‌رسد که محدودیت افراد در یک تماس گروهی که در حال حاضر ۴ نفر است، با توجه به محدودیت مشابه در پیام‌رسان‌های معروفی مثل Facebook Messenger انتخاب شده است و ممکن است این محدودیت همیشگی باشد.