صنعت بازاریابی آنلاین همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد زیرا کسب‌وکارهای بیشتری به اینترنت می‌روند تا به دریایی از مشتریان بالقوه آنلاین بفروشند.

اما برای رونق هر کسب و کاری، آنها باید خود را در جستجوی سریع گوگل (یا بینگ، یاهو و غیره) آسان کنند. در حال حاضر، بیش از 1 میلیارد وب سایت وجود دارد، و هر یک از اینها باید در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) مورد توجه قرار گیرند.

68 درصد از تجربیات آنلاین با یک موتور جستجو شروع می شود و طبیعتاً شما می خواهید که برند شما بخشی از این تجربه باشد. چه به تازگی وب‌سایت جدید خود را راه‌اندازی کرده باشید یا یک حرفه‌ای باهوش باشید که به دنبال تجربه بازاریابی جستجو هستید، آموزش سئو یک امر ضروری است.

سئو چیست؟

سئو یا بهینه سازی موتور جستجو، عمل بهینه سازی وب سایت شما با هدف بهبود رتبه بندی کلمات کلیدی و افزایش ترافیک ارگانیک از صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) است.

سئو بخش اساسی بازاریابی است که دید آنلاین وب سایت شما را برای جستجوهای مرتبط با شما بهبود می بخشد.

اگر وب سایت شما در SERP برای کلمات کلیدی و عباراتی که فکر می کنید باید باشید نشان داده نمی شود، یا کاری را درست انجام نمی دهید یا کارهای بیشتری برای انجام دادن دارید.

چگونه متخصص سئو شویم؟

چند دلیل برای اینکه شما جزو رتبه بندی دیده نمی شوید عبارتند از:رقبای شما محتوای بهتری دارند.

  • شما از کلمات کلیدی به طور موثر استفاده نمی کنید.
  • شما از شیوه های ایجاد لینک ضعیف استفاده می کنید.
  • زمان بارگذاری صفحه وب شما کند است.
  • وب سایت شما تجربه کاربری ضعیفی دارد.

درک نحوه کار موتورهای جستجو

بخشی از اطمینان از بهینه سازی صفحات وب شما، درک نحوه کار موتورهای جستجو است. موتورهای جستجو با فهرست کردن صفحات وب که بیشترین ارتباط را با عباراتی که مردم جستجو می کنند، به کاربران ارائه می دهند.

عوامل متعددی وجود دارد که موتورهای جستجو برای تجزیه و تحلیل و تعیین ارتباط با یک وب سایت خاص استفاده می کنند.

گوگل اغلب این موارد را فاش نمی کند، اما موارد زیادی وجود دارد که به طور گسترده توسط بازاریابان شناخته شده و استفاده می شود.

یک متخصص سئو باید از فاکتورهای رتبه بندی برتر آگاه باش دو برترین فاکتورهای رتبه بندی سئو را بداند که تعدادی از آن ها عبارتند از:

  • سن دامنه، آدرس اینترنتی
  • سازگاری با موبایل
  • محتوای بهینه شده
  • سرعت صفحه (از جمله سرعت صفحه موبایل)
  • اطلاعات واقعی کسب و کار
  • یک وب سایت امن و در دسترس
  • سیگنال های اجتماعی
  • سئو فنی
  • تجربه کاربری

چگونه متخصص سئو شویم؟

وب سایت ها در درجه اول بر اساس میزان برآورده شدن عوامل رتبه بندی موتور جستجو و بهترین شیوه ها رتبه بندی می شوند.

صفحات وب که این کار را به بهترین نحو انجام می دهند از سایرینی که این کار را نمی کنند برتری خواهند داشت.
 موتورهای جستجو به طور کلی هنگام رتبه بندی یک وب سایت سه مرحله را دنبال می کنند:

گوگل کاملاً خودکار است و از خزنده های وب برای عبور از وب سایت شما و افزودن صفحات آن به فهرست آنها استفاده می کند. سپس موتور آن آدرس های صفحه (یعنی URL ها) را ذخیره می کند. صفحات را می توان با روش های مختلفی پیدا کرد، اما اصلی ترین آنها دنبال کردن پیوندهایی از صفحاتی است که قبلاً در جاهای دیگر (مانند وب سایت های دیگر) یافت شده اند.

هنگامی که گوگل صفحات شما را پیدا می کند، سعی می کند هر صفحه را تجزیه و تحلیل کند. به محتوا، تصاویر و ویدیوها نگاه می کند و همه اینها در فهرست موتور ذخیره می شود که یک پایگاه داده بزرگ است.

ارائه نتایج جستجو؛هنگامی که شخصی در گوگل جستجو می کند، موتور با کیفیت ترین نتایج را تعیین می کند. این نتایج فاکتورهای زیادی از جمله موقعیت مکانی کاربر، زبان، دستگاه و جستارهای قبلی دارد.

سئو در دنیای دیجیتال مارکتینگ امروزی بسیار محبوب شده است. کسب‌وکارهای بی‌شماری برای حفظ حضور آنلاین قوی، آوردن بازدیدکنندگان جدید به وب‌سایت‌های خود و ایجاد سرنخ به آن متکی هستند.

اگر به رقبای خود فکر می کنید، بیش از نیمی از آنها با صرف زمان برای سئو و احتمالاً برتری دادن به شما، کسب و کار خود را تقویت می کنند.

چندین راه وجود دارد که در آنها سئو برای مشاغل مفید است:

  • سئو دید آنلاین را بهبود می بخشد
  • افراد جستجوهای ارگانیک را به روش های مختلف و با ترکیب های متفاوتی از کلمات کلیدی انجام می دهند.
  • اگر وب سایت شما در نتایج جستجو برای جابجایی های مختلف کلمات کلیدی ظاهر می شود، شانس خوبی برای مشاهده قوی وجود دارد.

چگونه متخصص سئو شویم؟

  • سئو به برند شما اعتبار می دهد؛ رتبه بندی شما اغلب مترادف با اعتبار شما است.
  • سئو بینش ذهنی مشتریان را فراهم می کند؛ ابزارهای تجزیه و تحلیل (مانند گوگل آنالیتیکس) یکی از جنبه های مهم سئو هستند.
  • تجزیه و تحلیل می تواند روندهای جستجوی مشتری، ترجیحات صفحه، رسانه های جستجو و حتی مکان آنها را رمزگشایی کند. در ذهن مشتریان خود غوطه ور شوید تا بتوانید وب سایت خود را برای آنها بهینه کنید.

این روزها انتظار می رود که یک متخصص سئو مسئول حدود نیمی از ترافیک متوسط ​​وب سایت باشد. با توجه به اینکه سایت هایی که موفق می شوند پنج جایگاه برتر را در SERP ها حفظ کنند، تقریباً 68 درصد کلیک ها را دریافت می کنند، کسب رتبه بالا می تواند تأثیر فوق العاده ای بر رشد و درآمد کسب و کار شما داشته باشد.

چنانچه در حال حاضر یک متخصص سئو هستید یا در حال کار در این زمینه هستید، شغل سئو نویدبخش هیجان و پتانسیل فوق العاده ای برای رشد است.

راه های دیگری نیز وجود دارد که می توانید با تجربه سئو از آنها استفاده کنید، از جمله بازاریابی محتوا، مشاوره کسب و کار، و تجزیه و تحلیل داده ها.