با توجه به افزایش روز افزون قیمت گوشی‌های هوشمند بسیاری از افراد تصمیم بر این دارند که به سوی خرید محصولاتی ارزان قیمت بروند. محصولاتی که دارای هزینه بسیار کم ولی کارایی مناسب هستند. مطمئناً نمی‌توانیم از این سری گوشی‌ها انتظار بالایی داشته باشیم و صرفا پیشنهاد می‎شود از آن‌ها برای استفاده‌های محدود و تنها انجام کارهای روزانه بهره ببرید. گوشی A13 سامسونگ یکی از بهترین محصولات اقتصادی سامسونگ می‌باشد. این محصول در تاریخ 4 مارس 2022 معرفی و در 23 مارس همان سال عرضه گردید. خبر خوب آن است که این محصول از جک 3.5، درگاه شارژ تایپ سی و همچنین از NFC بهره برده است.  که در ادامه به بررسی دقیق‌تری از این محصول پرداخته خواهد شد. 

بررسی طراحی و ظاهر گوشی a13

گوشی a13 یکی از خوش دست‌ترین محصولات سامسونگ به حساب می‌آید. این محصول دارای ابعادی برابر با 165.1 در 76.4 در 8.8 میلی‌متر می‎‌باشد و وزن آن تنها 195 گرم می‌باشد. از متریال‌های استفاده شده در این محصول می‌توانیم به شیشه در پنل جلویی (گوریلا گلس 5) و پلاستیک اشاره کنیم، که این پلاستیک نه تنها در پنل پشتی، بلکه در فریم‌ها نیز به کار رفته است. خیالتان راحت باشد، جنس پلاستیک به گونه‌ای است که هیچ لغزندگی ندارد و نیازی نیست نگران لیز خوردن گوشی از دستتان باشید. در پنل پشتی از ماژول دوربین 4 گانه استفاده شده است، و در ناحیه پایینی می‌توانید آرم سامسونگ را مشاهده کنید. در پنل جلویی نیز با صفحه نمایشی با نسبت صفحه به حاشیه 83.2% روبرو خواهید شد که لنز سلفی به صورت ناچ قطره‌ای در بالا، وسط گوشی قرار گرفته است. 

نگاهی به صفحه نمایش گوشی A13

بررسی گوشی اقتصادی سامسونگ A13

بدون تردید افرادی که از گوشی A23 استفاده می‌کنند، به راحتی می‌توانند شباهت‌های این مدل را با گوشی A13 درک کنند. فناوری به کار رفته در این محصول PLS LCD است و دارای ابعادی 6.6 اینچی می‌باشد. دارای رزولوشنی برابر با 1080 در 2408 است که در میان گوشی‌های اقتصادی عملکرد عالی را به نمایش می‌گذارد. همچنین با تراکم پیکسلی 400 ppi می‌توانیم به راحتی بگوییم که در رنج قیمتی خود یکی از بهترین‌هاست. برای مراقبت از خش و شکستگی در صفحه جلویی از شیشه کورنینگ گوریلا گلس 5 استفاده شده است که از عملکرد فوق العاده‌ای برخوردار می‌باشد.

بررسی سیستم عامل و سخت افزار گوشی گلکسی a13

اندروید 12 با قابلیت ارتقا به اندروید 13 به کاربران این امکان را می‌دهد تا از بهترین و جدیدترین مزایا و ویژگی‌های اندروید بهره ببرند. همچنین سامسونگ از رابط کاربری One UI 5 بر روی این محصول استفاده کرده است. این رابط کاربری از امکانات شخصی سازی بسیاری بهره‌مند می‌باشد و به شما این امکان را می‌دهد تا گوشی خود را هرگونه که خواستید شخصی‌سازی کنید. این محصول 8 هسته‌ای می‌باشد و در آن از چیپست اگزینوس 850 استفاده شده است. همچنین در نهایت باید به پردازنده گرافیکی آن اشاره کنیم که برابر با Mali-G52 می‌باشد. این محصول اقتصادی دارای عملکرد خوبی است و سرعت پردازش بالایی دارد.  حتی اگر به نقد و بررسی‌های سایت gsm نیز دقت کنید می‌توانید امتیازات و نقدهای مثبت این گوشی که توسط کاربران ثبت شده است را به وضوح مشاهده نمایید.

مشخصات دوربین گوشی a13

بررسی گوشی اقتصادی سامسونگ A13

همانطور که قبل‌تر بیان کردیم در پنل پشتی از ماژول دوربین 4 گانه استفاده شده است. لنز اصلی و عریض 50 مگاپیکسلی در کنار 5 مگاپیکسل لنز فوق عریض، 2 مگاپیکسل لنز ماکرو و همچنین 2 مگاپیکسل لنز تشخیص عمق قرار گرفته است، که با توجه به ویژگی‌های همچون فلاش ال ای دی، عکاسی پانوراما و پشتیبانی از HDR این محصول را کمی از هم‌رده‌ها جلوتر می‌اندازد. دوربین سلفی نیز دارای لنزی عریض با توان ثبت تصاویر تا 8 مگاپیکسل می‌باشد. عملکرد دوربین‌ها مطلوب است ولی از دوربین سلفی انتظار بیشتری می‌رفت. فیلمبرداری در دوربین سلفی و ماژول پشتی با کیفیت 1080p با 30fps انجام می‌گیرد.

نگاهی به مشخصات باتری و سنسورهای گوشی A13 

بدون تردید یکی از بهترین عملکردهای این محصول به باتری آن بر می‌گردد. یک باتری لیتیوم پلیمری با حجم 5000 میلی آمپر و سرعت شارژ 15 واتی، این امکان را به هر کسی می‌دهد تا در کنار شارژ سریع بتوانند بیش از یک روز کاری از گوشی خود بهره ببرند. در میان گوشی‌های اقتصادی عملکرد این محصول در دوربین فوق العاده است و می تواند به راحتی نیازهای روزانه شما را برآورده سازد. از سنسورهای این مدل می‌توانیم به حسگر اثر انگشت، شتاب سنج، قطب نما و حسگر مجاورت مجازی اشاره کنیم. همچنین لازم به ذکر است که اسپیکرهای به کار رفته در این محصول دارای پخش صدای بالایی هستند و رضایت کاربر را به راحتی می‎‌تواند کسب کند.

جمع بندی

گوشی a13 یکی از بهترین گوشی‌های اقتصادی سامسونگ به حساب می‌آید که توانسته است فروش بسیار خوبی را از خود به جای بگذارد و مشتریان بسیاری دارد. به طور معمول از این محصول برای استفاده‌های روزانه و معمولی بهره می‌برند و با توجه به باتری حجیم 5000 میلی ‌آمپری می‌توانید بیش از یک روز کاری از این محصول بهره ببرید.