تشویقی گربه معمولا توی روال تغذیه یک گربه دست کم گرفته میشه و خیلی ها حتی فایده ی دادن تشویقی رو نمیدونن بعضی ها فقط به خاطر این که گربشون خوشش میاد بهش تشویقی میدن و بعضی های دیگه اصلا تشویقی توی سبد تغذیه ی گربشون جایی نداره اما هممون اینو میدونیم که سرپرست های گربه خیلی حواسشون به گربه های دوست داشتنیشون هست خیلیاشون دوست دارن ارتباطشون با گربشون بهتر بشه یا از یکسری رفتارها دست برداره یا حتی یکسری رفتارها رو یاد بگیره چیزی که اینجا میتونه بهمون کمک کنه تشویقی گربست وتوریا به عنوان اولین پلتفرم جامع حیوانات خانگی با تولید مطالب مناسب برای سرپرست های حیوانات خانگی همیشه سعی میکنه تا دانش بیشتری رو در اختیار سرپرست ها قرار بده تا بتونن به سلامت پتشون کمک کنن توی این مطلب میخوایم در مورد تشویقی گربه، خواصش ، انواعش ، زمان دادنش به گربه و برندهای معتبر توی این زمینه با هم صحبت کنیم.

تشویقی گربه چیه و به چه دردی میخوره؟

تشویقی گربه یا Cat Treats اسمش روشه یعنی چیزی که برای پاداش و تشویق کردن به گربه ها داده میشه تشویقی ها اسنک هایی هستن که بو و طعم خیلی جذابی برای گربه ها دارن گربه ها عاشق اینجور تشویقی ها هستن البته باید بدونیم که تشویقی ها بیشتر از کربوهیدرات تشکیل شدن و حجم زیادی انرژی دارن که مصرف زیادشون میتونه باعث مشکلات سلامتی مثل چاقی توی گربتون بشه پس تشویقی هیچ وقت جایگزین غذای اصلی نمیشه و اون رو باید به عنوان یه میان وعده خصوصا وقتایی که دوست دارین که گربتون یه رفتار مثبت رو از خودش نشون بده یا یه رفتار نامطلوب رو دیگه انجام نده استفاده کنین تشویقی ها علاوه بر مزه و بوی خوبشون که برای گربه ها خیلی دوست داشتنیه استفاده های دیگه ای هم دارن به عنوان مثال :

  • خوشحال کردن گربه: اگه دوست دارین گربتون خوشحال باشه پس میتونین بهش چیزی رو بدین که دوست داری و چی بهتر اش تشویقی دادن

وتوریا پلتفرم جامع حیوانات خانگی

  • بعد از انجام یه کار خوب : دقیقا دلیل اصلی استقاده از تشویقی اینه . تشویقی ها کاربرد آموزشی دارن و شما با استفاده از اون ها میتونین باعث تقویت یا اصلاح یه رفتار بشین تشویقی گربه میتونه عملکرد یه گربه رو توی انجام کاری که شما میخواین بهتر کنه چجوری؟ گربه ها به خاطر اینکه تشویقی رو خیلی دوست دارن وقتی بعد از انجام یک کار خوب بهشون تشویقی داده میشه متوجه میشن که اون کار، کار خوبی بوده که بعدش با یه حس خوشایند مثل تشویقی مواجه شدن و اینجوری سعی میکنن اونکار رو تکرار کنن. حواستون باشه برای ساکت کردن گربه ها بعد از انجام یه کار بد بهشون تشویقی ندین چون اونا فکر میکنن که کارشون خوب بوده و به خاطر همین تشویقی گرفتن
  • جایزه ی بازی : موقع بازی کردن اگه گربتون رفتارهاش خوب بود و مثلا یکدفعه گازتون نگرفت میتونین برای اینکه از بازی کردن باهاتون لذت ببره بهش تشویقی بدین
  • تربیت و آموزش گربه : همونطور که گفتیم اگه پای تربیت و آموزش گربه ها در میون باشه باید حتما تشویقی گربه هم کنارش استفاده باشه چون ایجاد حس لذت اصلی ترین عاملیه که میتونه گربه رو به انجام دادن یه کار و انجام ندادن کار دیگه ترغیب کنه

تشویقی گربه چه تاثیری روی سلامتی و رفتار گربه ها داره؟

  • برای سلامت بیشتر دهان و دندان : تشویق گربه حتی میتونه باعث جلوگیری از بیماری های دهان و دندان بشه البته همه تشویقی ها اینجوری نیستن
  • بهتر شدن رابطتون با گربه ها: تشویقی گربه میتونه باعث این بشه که گربتون حس بهتری نسبت به شما پیدا کنه چون شما کسی هستین که چیزی رو بهش میدین که عاشقشه پس کم کم عاشق شما هم میشه
  • کم کردن استرس گربه ها : تشویقی به خاطر ایجاد حس مثبت و خوشایند توی گربه ها میتونه حالشون رو بهتر کنه و اگه دچار استرس محیطی باشه این استرس ها رو براش کاهش بده
  • تامین انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی متفاوت: بعضی تشویقی ها با مواد مختلف غنی میشن این مواد میتونن نیازهای مختلف گربتون رو تامین کنن و شامال مواد معدنی و ویتامین هایی میشن که میتونه به رشد و سلامت گربتون خیلی کمک کنن.

انواع تشویقی گربه

انواع تشویقی گربه

تشویقی های زیادی برای گربه ها ایجاد شده و توی بازار هم وجود داره مثل تشویقی های جویدنی و دنتال ، تشویقی هایی که با مواد مختلف معدنی و ویتامین ها غنی شدن و تشویقی هایی که صرفا خوشمزن شما میتونین بر اساس شرایط سلامتی ، وزن و سن گربتون تشویقی ها رو انتخاب کنین تشویقی گربه نباید خیلی برای گربه های چاق استفاده بشه چون به خاطر انرژی زیادی که دارن باعث افزایش وزن توی گربه ها میشن و چاقی پیش زمینه ی مشکلات زیادی توی گربه هاست و اگه گربتون چاقه حتما باید با دامپزشک مشورت کنین

اگه گربتون دچار مشکلات سلامتی یا چاقیه نیاز به رژیم غذایی مخصوص خودش داره متخصصین وتوریا نوتریشن میتونن بهترین رژیم غذایی گربه رو براتون تنظیم کنن یه رژیم غذایی بالانس که حتی میتونه خاصیت درمانی داشته باشه و حال پتتون رو بهتر کنه

به خاطر اینکه تشویقی ها خیلی خوشمزن گربه ها نمیتونن مقابلش مقاومت کنن! پس هر موقعی شما بهش تشویقی بدین بدون چون چرا گربتون اونو میخوره اما تشویقی خوردن زیاد بدون شک باعث ایجاد مشکلات زیادی میشه پس بهتره از تشویقی دادن بیش از حد جلوگیری کنین و توی زمان مناسب به گربتون تشویقی بدین یا فقط وقتی بدین که دوست دارین به گربتون رفتار خاصی رو آموزش بدین یا به خاطر کار خوبش بخواین تشویقش کنین .

بهترین تشویقی گربه

بهترین تشویقی گربه برای گربه ها چیه؟

توی قسمت قبل در مورد اینکه چه فاکتورهایی رو برای انتخاب یه تشویقی در نظر بگیرین صحبت کردیم و همان‌طور که قبلا اشاره کردیم تشخیص بهترین تشویقی گربه شرایط جسمی و وزن و سن گربه بستگی داره مثلا تشویقی هایی که مینرال های زیادی دارن و با ویتامین های زیادی هم غنی شدن میتونن در مواقعی که حس میکنین گربه ی شما دچار کمبود مواد تغذیه ای مثل ویتامین و... است به عنوان یه غذای مهم به کار برن این تشویقی میتونه بهترین تشویقی برای گربتون باشه .

اگه گربتون چاقه باید دنیال تشویقی هایی بگردین که کربوهیدرات پایینی داشته باشه که دچار اضافه وزن نشه و اگه دندان گربتون جرم داره میتونین از تشویقی های دنتال و جویدنی استفاده کنین . پس قبل از این که تشویقی گربه رو بگیرین حتما به این مسائل دقت کنین.

چه زمانی باید به گربه ها تشویقی داد

چه زمانی باید به گربه ها تشویقی داد ؟

گربه ها خیلی تشویقی دوس دارن و همونطور که گفتیم هر موقعی که شما بهشون پیشنهاد تشویقی رو بدین دست رد به سینتون نمیزنن و با کمال میل تشویقی رو میخورن پس باید زمانی به گربتون تشویقی بدین که نه کامل سیر باشه نه کامل گرسنه پس بهترین تایمی که شما میتونین تشویقی گربه رو بدین بین وعده های غذاییه چون گربه تا حدی غذا خورده که گرسنه نباشه و از طرفی یه مدت هم از غذا خوردنش گذشته پس کاملا سیر نیست.

تاثیر تشویقی بر گربه‌ها

معمولا سرپرست ها فکر میکنن که گربه ها به شدت فرمان ناپذیرن و نمیشه ازشون انتظار عملکرد مطلوب داشت و اونا هر کاری که دوس دارن انجام میدن و کاریش هم نمیشه کرد درسته که گربه ها چندان مطیع نیستن اما با استفاده از تشویقی شما میتونین به گربه نشون بدین که از عملکردش راضی هستین یا نه و برای تقویت رفتار مثبت از تشویقی استفاده کنین خیلی وفت ها میبینین که گربتون در طول روز رفته یه گوشه لم داده و هیچ کاری نمیکنه همین عدم تحرک میتونه باعث افزایش وزن بشه پس تشویقی ها رو میتونین برای اینکه گربتون وادار به تحرک و بازی کردن هم بشه استفاده کنین در کل تشویقی دادن به گربه اثرات خیلی خوبی داره خصوصا اگه قبلش بتونین در مورد تشویقی ها و اینکه کدومشون برای پتتون مناسب تره با دامپزشک مشورت کنین

جیم بورن

انواع برند های تشویقی گربه

تمامی برندهای تشویقی معروف و هر چیز دیگه ای که دوست دارین برای پتتون بخرین رو میتونین از وتوریا مارکت دریافت کنین وتوریا مارکت با داشتن پت شاپ های متعدد بهتون کمک میکه که محصول موردنظرتون رو از پت شاپی که دوست دارین بخرین.

معرفی جیم کت

این کمپانی بیش از ۵۵ سال است که با اختصاصی کردن لاین مخصوص گربه‌ ها به نام جیم کت، بخشی از فعالیت خود را به سلامت و تندرستی گربه‌ ها اختصاص داده است. جیم کت همیشه در تلاش بوده که یه تولید کننده قابل اعتماد و مسئول محصولات غذایی مکمل و تنقلات برای گربه ها در تمام سنین باشه.

جیم کت به دلیل محصولات با کیفیت خودش که در بین گربه‌ ها بسیار محبوب هستن، مشهوره. جیم کت زمانی که تحقیق و توسعه غذای کمکی برای حیوانات خانگی رو انجام داد، مطمئن شد که میتونه به دوستای گربه سان ما غذای پیشگیری کننده ارائه کنه.

غذای کمکی اون برای حیوانات خانگی دقیقاً متناسب با نیازها و سلامت گربه ها تولید شده. هدفشون همیشه اینه که غذاهای لذیذی برای گربه ها فراهم کنن و پیوند بین گربه و صاحبش رو تقویت کنن. طیف گسترده ای از محصولات جیم کت شامل تشویقی های متنوع، خمیر و قرص مالت، غذای مرطوب (پوچ)، پودینگ و سایر خوراکی های خوشمزه میشه.

تشویقی های جیم کت

تشویقی از محصولات پر فروش در زمینه نگهداری سگ و گربه محسوب میشه. یکی از کمپانی های پیشرو و خوش نام در این حیطه، شرکت جیم کته که تشویقی هایی با تنوع و کیفیت بالا به بازار عرضه میکنه. در ادامه متن چند نمونه از تشویقی های خوش خوراک این شرکت رو مورد بررسی کامل قرار میدیم. تمامی تشویقی های گربه از برندهای مطرح جیم کت، برای خرید در وب سایت وتوریا موجوده.

تشویقی مدادی گربه جیم کت

تشویقی مدادی گربه جیم کت

تشویقی مدادی گربه جیم کت 4 عدد تشویقی مدادی بسیار لذیذ داره که در بسته بندی با کیفیت عرضه می شود. در ساخت این محصول از گوشت پرندگان استفاده میشه که طعم فوق العاده ای داره و برای گربه ها بسیار اشتها برانگیزه. عطر و بوی این خوراک حتی گربه های بد غذا رو هم ترغیب می کنه. فرمولاسیون اون فاقد غلاته، به همین دلیل مشکلی برای گربه هایی که به غلات حساسیت دارن، ایجاد نمی کنه. همچنین از رنگ های مصنوعی در ساخت تشویقی جیم کت استفاده نمیشه که این موضوع هم علاوه بر نبود غلات، به کاهش حساسیت کمک بیشتری میکنه.

این محصول از برند جیم کت رو میتونین برای گربه‌های بالغ و در تمامی نژاد ها، به عنوان یک تشویقی دلنشین تهیه کنین.

هر روز، یک یا دو عدد از این تشویقی مدادی برای میان وعده کافیه و می تونه کاستی های غذای اصلی از جمله کمبود ویتامین ها رو به خوبی برای گربه دلبندتون جبران کنه.

اما مثل همیشه باید دقت داشته باشین که در تمام طول شبانه روز آب تازه در دسترس پت شما قرار داشته باشه.

تشویقی نوتری پاکت جیم کت

تشویقی های نوتری پاکت جیم کت

تشویقی های نوتری پاکت جیم کت از محصولاتی هستن که بین گربه ها بسیار پرطرفدارن و سالانه مقدار بسیار زیادی از این محصول توسط سرپرستای پت خریداری میشه.

جیم کت، طیف گسترده ای از تشویقی های گربه رو با طیف گسترده ای از طعم ها و بافت ها ارائه میده.  یکی از نقاط قوت این محصول، تنوع طعم هاییه که داره. در واقع دارای ۵ نوع طعمه و البته که شما میتونین تمامی طعم هاش رو داخل سایت وتوریا مشاهده کنین. محصولات نوتری پاکت شامل غلات ترده که با مغز های بسیار لذیذی پر میشه. تائورین برای گربه ها ضروریه اما بدن اون ها قادر به تولید تائورین کافی نیست.  به همین دلیل باید این ماده رو از طریق غذا مصرف کنن. تائورین برای حفظ توانایی بینایی اهمیت بالایی داره و به عملکرد قلب هم کمک می کنه.

تشویقی های نوتری پاکت جیم کت یکی از بهترین گزینه ها برای دریافت تائورین توسط گربه ها به حساب میان.

همچنین با این محصول شما میتونین مهارت های بازی و شکار گربتون رو تقویت کنین چون این تشویقی لذیذ برای همه گربه ها سازگاره.

تشویقی نوتری پاکت جیم کت به طور جامع از رشد کلی گربه شما پشتیبانی می کنه. مواد تشکیل دهنده اون هم که با دقت انتخاب شدن، آمادگی جسمانی و ذهنی گربه شما رو به صورت هدفمند افزایش میدن.

این غذای کمکی گربه، در تمامی طعم ها دارای ویتامین های زیادیه و علاوه بر تامین کمبود ویتامین، سیستم ایمنی بدن گربه ها رو تقویت میکنه. یکی دیگه از نقاط قوتش اینه که هر یه دونه از محتوای این محصول، دارای کمتر از ۲ کالریه که یه تشویقی سبک و مقوی به شمار میره. در کنار همه این ویژگی ها، هر کدوم از طعم های این تشویقی به تناسب مواد تشکیل دهنده، دارای خواص دیگری هم هستن.

این تشویقی ها برای تمام نژاد های گربه مناسبه و به دلیل قابلیت هضم آسان و جذب بالای اون انتخاب مناسبی برای گربه هاست.

این محصول نمک، شکر، گلوتن و مواد افزودنی نداره و میتونین با خیال راحت اون رو برای دلبندانتون تهیه کنین

تشویقی گربه داین بست

تشویقی گربه چه تاثیری روی سلامتی و رفتار گربه ها داره؟

داین بست با در نظر داشتن این که استفاده از تشویقی ها بهترین راه برای ایجاد یک سری رفتارهای خوب و ترک رفتارهای بده، در تولید محصولات خودش تشویقی گربه رو هم در نظر گرفته. تشویقی گربه میتونه شکل های مختلفی داشته باشه.

بستنی گربه داین بست

یه دسر تشویقی هیجان انگیز برای گربه شماست که خیلی هم کالری کمی داره و برای گربه ها یه غذای متنوع به حساب میاد؛ چرا که از ترکیبات خوشمزه ای مثل ماهی و جیگر و پنیر تهیه شده و تورینی که به این ترکیب اضافه شده میتونه از فلور روده جلوگیری و در نهایت به هضم غذا کمک کنه. این بستنی مطابق با آخرین دانش علمی و به طور خاص متناسب با نیازهای غذایی گربه شما توسعه داده شده و از مواد اولیه منتخب ساخته شده و حاوی مواد مغذی مهم و مواد با کیفیت و خوشمزه هستن.