بهترین روش های تبلیغات اینترنتی

امروزه گسترش کسب و کار از طریق روش های مختلف تبلیغات اینترنتی رشد چشمگیری داشته است. همچنین کلیه تبلیغاتی که در فضاهای مجازی و اینترنتی صورت می گیرند زیر مجموعه Online Advertising می باشند. این نوع تبلیغات برای افراد و کسب و کارهای مختلف از جذابیت بالایی برخوردار بوده و توجه کاربران زیادی را به خود جذب می نماید. البته روش های مختلفی برای تبلیغات در اینترنت وجود داشته که نسبت به روش های سنتی دارای تنوع بالا و قیمت مناسب می باشد.

انواع روش های تبلیغات اینترنتی

بهترین روش های تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی از روش های مختلفی برخوردار بوده که هر کدام از آن ها تاثیرات متفاوتی بر کسب و کار متقاضیان می گذارند. بدون شک استفاده از هر کدام از روش های تبلیغات به صورت اینترنتی می تواند بر کسب و کار مدنظر اعتبار ببخشد. همچنین نکته حائز اهمیت این است که در تبلیغات به شکل اینترنتی نیازی به امتحان تمام روش ها نمی باشد. پس بسته به هدف متقاضی بهترین روش را انتخاب نموده و تمام تمرکز روی همان مورد قرار گیرد. بنابراین انواع روش های تبلیغات فضای مجازی به شرح زیر هستند.

تبلیغات اینترنتی کلیکی (Pay Per Click)

شرکت هایی برای تبلیغات اینترنتی در گوگل وجود دارند که محصولات متقاضیان را به صورت کلیکی و در فضای مجازی یا اینترنت تبلیغ می نمایند. البته کلیکی بودن تبلیغات به این معنا می باشد که به ازای هر کلیک روی لینک و تبلیغات، یک مخاطب به سایت متقاضی وارد می شود.سپس متقاضی از سوی شرکت تبلیغاتی، مبلغی دریافت می کند. این روش از تبلیغات به پرداخت به ازای یک کلیک (PPC) معروف است.

تبلیغات اینترنتی همسان (Native)

زمانی که در مورد تبلیغات همسان (Native) صحبت می شود بیشتر تبلیغات اینترنتی غیر مرسوم در ذهن اطرافیان تداعی می گردد. البته علت چنین موضوعی نبود متن های تبلیغاتی یا بنرها بوده که باید اعتماد کاربر از طریق ارائه راه حل های مختلف برای مشکلات جلب شود. البته جهت جلب اعتماد کاربر، روش های مختلفی وجود دارد که راه اندازی وبلاگ یکی از متداول ترین آن ها می باشد. پس وبلاگ راه اندازی شده با هدف تبلیغات همسان، مستلزم است که در مورد مسائل اطراف کسب و کار متقاضی صحبت کند. ناگفته نماند که هدف از این مسائل تنها معرفی محصول و تولید محتوای تبلیغاتی نبوده و بایستی به تولید محتوای ارزشمند و مفید برای کاربر پرداخت.

تبلیغات اینترنتی با استفاده از موتور جستجو (SEM)

بهترین روش های تبلیغات اینترنتی

تبلیغات گوگل از طریق موتور جستجو (SEM) بیشتر به منظور اطلاع از برند و نام تجاری در بازه زمانی نسبتا کوتاه انجام می شود. پس در بازاریابی با روش موتور جستجو کافیست از طریق یک آگهی با کلمات کلیدی و توضیحات به تبلیغات مشاغل مدنظر پرداخت. البته در این نوع بازاریابی باید کلمه کلیدی با کسب و کار متقاضی مرتبط باشد و به محض جستجو کلمه کلیدی، کسب و کار مدنظر در موتور جست و جو، فورا نشان داده شود. گوگل ادز یکی از ابزارهای به کار برده شده در این زمینه می باشد که هزینه این دسته از تبلیغات به ازای هر کلیک به دست می آید. ناگفته نماند که در گوگل رقابت بالایی وجود دارد که بدون شک هزینه تبلیغ نیز بیشتر می باشد.

تبلیغات موبایلی

امروزه بیشتر افراد جامعه دارای گوشی و تبلت هوشمنده بوده که در طول روز برای چندین بار آن ها را مورد استفاده قرار می دهند. پس تبلیغات اینترنتی از طریق موبایل می تواند تاثیر بسزایی بر کسب و کار کاربر داشته باشد. همچنین طراحان کمپین تبلیغاتی از طریق ریسپانسیو نمودن تبلیغات در تلاش هستند تا تجربه و دسترسی بهتری برای کاربران گوشی و تبلت رقم بزنند.

تبلیغات شبکه های اجتماعی

یکی از راه های آسان و سریع برای تبلیغات اینترنتی استفاده از شبکه های اجتماعی متعدد است. زیرا بخش زیادی از زندگی روزانه افراد جامعه را شبکه های اجتماعی پوشش می دهند. بنابراین جهت دستیابی به مشتریان و آگاهی از برند به کار برده می شوند. البته تبلیغات به صورت اینترنتی و از طریق شبکه های اجتماعی هدفمند انجام می شود. پس در اکثر شبکه های اجتماعی فرصت بازاریابی اختصاصی وجود داشته که از این طریق کمپین های جدید برای تبلیغ کسب و کارها راه اندازی می گردند. شبکه اجتماعی برای تبلیغات شامل اینستاگرام، لینکدین، توییتر و فیسبوک می باشند.

تبلیغات ریتارگتینگ

تبلیغات اینترنتی با استفاده از ریتارگتینگ یا ریمارکتینگ برای معرفی کسب و کارهای مختلف باعث شده که کاربران قبلی به عنوان بازدید کننده به مشتری دائمی تبدیل گردند. پس این تبلیغات برای کاربرانی که به سایت مدنظر وارد شده و مشتریان واقعی هستند، قابل نمایش است. همچنین طبق تحقیقات انجام شده، فروش محصولاتی به افرادی که از مشاغل متقاضی خبر دارند آسان تر از دیگر افراد است. درنتیجه از این متد تبلیغات برای اکثر کسب و کارها به کار برده می شود. البته تبلیغات ریتارگتینگ به غیر از افزایش فروش، کسب و کار متقاضی را معرفی و برندسازی می نماید. ناگفته نماند برای ریمارکتینگ در موتور جستجو گوگل به پرداخت هزینه اضافی نیازی نیست و به ازای هر کلیک همان هزینه به آن اختصاص داده می شود.

تبلیغات ایمیلی

زمانی که سرویس ایمیل جای خود را در دنیای اینترنت باز کرد، تبلیغات اینترنتی از این طریق با بازده بالا رواج یافت. همچنین طراحان تبلیغات از طریق سیستم ارسال ایمیل و به صورت خودکار به مقاصد تجاری خود دسترسی می یابند. البته هزینه تبلیغات جهت جذب مشتری جدید نسبت به هزینه حفظ مشتری کنونی تقریبا 7 برابر می باشد. در نتیجه تبلیغات ایمیلی جزء بهترین روش ها جهت افزایش وفاداری متقاضیان و حفظ آنان در این پروژه است.

تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی یکی دیگر از بهترین روش های تبلیغات اینترنتی یا بازاریابی به روش ویدیو مارکتینگ می باشد. این نوع تبلیغات از ماندگار بالایی در ذهن مخاطبان برخوردار بوده و به آسانی نام کسب و کار یا برند را به خاطر می سپارند. همچنین استفاده از تبلیغات ویدئویی با این محتوا برای تبلیغات بر بازده کسب و کار می افزاید. البته یوتیوب یکی از پایگاه های بزرگ جهان برای نشان دادن تبلیغات ویدئویی می باشد که سئو سایت مدنظر را نیز به دنبال دارد. ناگفته نماند که به غیر از یوتیوب می توان ویدئوهای متقاضی را در آپارات به اشتراک گذاشت و برای سایت مدنظر ترافیک مستقیم دریافت کرد.

منبع : https://adwords20.com