بر کسی پوشیده نیست که مراجعه به دامپزشک می‌تواند برای حیوانات خانگی استرس‌زا باشد. به خصوص در مورد گربه‌ها که رفتن به دامپزشکی برایشان عذاب‌آور است، پیدا کردن یک راه جایگزین می‌تواند مفید باشد. پس به جای اینکه به گربه خود جهت رفتن به کلینیک فشار بیاورید، خدمات آنلاین دامپزشکی را انتخاب کنید.

وبسایت‌های ارائه دهنده خدمات مجازی برای موارد جزئی و گرفتن مشاوره بسیار عالی خواهد بود اما اگر گربه شما مشکل بسیار جدی دارد، یقیناً به مراجعه حضوری به کلینیک نیاز خواهید داشت. در این بررسی به مزایا، ویژگی‌ها و انتخاب بهترین خدمات اینترنتی دامپزشکی اشاره می‌کنیم.

مزایای خدمات آنلاین دامپزشکی گربه

برای بردن حیوان خانگی خود به کلینیک دامپزشکی تردید نکنید زیرا با مراجعه مشکل به سرعت حل می‌شود. با این حال، اگر موقعیت پزشکی شما خیلی اورژانسی نبود، از منزل خود مشاوره آنلاین دامپزشکی بگیرید. در ادامه به مزایای دامپزشکی آنلاین اشاره می‌کنیم:

کسب راحتی بیشتر

جذاب‌ترین جنبه خدمات دامپزشکی آنلاین این است که احساس راحتی بیشتری دارید. شما می‌توانید در کمترین زمان مشاوره مورد نیاز خود را دریافت کنید. فقط به وبسایت ارائه دهنده خدمات بروید و از روش دلخواه خود برای برقراری ارتباط با دامپزشک استفاده کنید. تقریباً همه ارائه دهندگان مراقبت‌های دامپزشکی اینترنتی چت زنده، تماس صوتی یا تصویری را ارائه می‌دهند.

مهم نیست که کدام روش ارتباط با دامپزشک را انتخاب می‌کنید، همه آنها گزینه‌های مناسبی برای شما هستند. مجبور نیستید آخر هفته خود را برای ویزیت دامپزشک رزرو کنید یا فقط برای صحبت با دامپزشک یک روز از محل کار خود مرخصی بگیرید. مشاوره دامپزشکی تنها از محیط گرم خانه با چند کلیک در اینترنت امکان پذیر است.

صرفه جویی در زمان

ممکن است پس از عقیم شدن حیوان خانگی خود دقیقاً ندانید که چه کاری انجام دهید. دامپزشک به شما گفته است که قلاده را روی گردن حیوان خانگی خود نگه دارید اما فراموش کردید بپرسید این کار برای چه مدت  لازم است. به جای اینکه به دامپزشک مراجعه کنید، فقط با یک دامپزشک آنلاین صحبت نمایید.

حتی ممکن است در نظافت موها، خرید اسباب بازی یا مدت بارداری گربه خود سوال داشته باشید. پس به جای طی مسافت زیاد و صرف زمان، در خانه مشاوره بگیرید. نگرانی‌های جزئی را می‌توانید به صورت مجازی برطرف کنید و این امر به صرفه جویی در زمان کمک می‌کند. به ویژه برای افراد پرمشغله، دامپزشکی آنلاین بهترین انتخاب است.

صرفه جویی در زمان با استفاده از دامپزشکی آنلاین

صرفه جویی در هزینه‌ها

خدمات آنلاین دامپزشکی به طور قابل توجهی مقرون به صرفه‌تر هستند. درست است که خدمات اینترنتی جای مراجعه حضوری به دامپزشک را نخواهند گرفت اما در موارد جزئی که فرد سوال دارد، بهترین انتخاب خواهد بود. شما با صرف هزینه کم می‌توانید مشاوره تخصصی دریافت کنید. اگر بخواهید همین مشاوره را به صورت حضوری دریافت کنید، باید هزینه رفت و آمد و هزینه ویزیت پرداخت کنید.

بهبود وضعیت حیوان

می‌بینید که حیوان خانگیتان بدون دلیل استفراغ می‌کند، ممکن است فوراً همه چیز را رها کنید تا به کلینیک دامپزشکی بروید. اما ممکن است نیازی به مراجعه نباشد، شما از طریق فضای آنلاین می‌توانید از دامپزشک در مورد دلایل استفراغ گربه خود سوال کنید. سپس دامپزشک به شما می‌گوید که آیا نیاز به مراجعه به کلینیک دامپزشکی است یا خیر؟ شما با یک سوال ساده می‌توانید وضعیت حیوان خود را بهبود دهید.

ویژگی‌های دامپزشکی آنلاین خوب برای گربه

انتخاب بهترین خدمات دامپزشکی اینترنتی کار دشواری است. در اینترنت می‌توانید دامپزشکان مجازی زیادی را مشاهده کنید که خدمات مختلفی را ارائه می‌دهند. در اینجا برخی از معیارهایی که باید در هنگام تهیه لیست بهترین خدمات دامپزشکی آنلاین در نظر بگیرید، آورده‌ایم:

  • دسترسی مداوم: دامپزشک اینترنتی خوب باید به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته به مشتریان خدمات دهد زیرا ممکن است مشتری در نصف شب به خدمات آنلاین نیاز داشته باشد.
  • خدمات گسترده: دومین مورد محدوده خدماتی است که وبسایت ارائه می‌دهد. هدف این است که تمام نیازهای بهداشتی و سلامتی از جمله مشکلات رفتاری، نگرانی‌های پزشکی، نظافت و خرید بهترین غذای گربه توسط دامپزشکی آنلاین ارائه شود.
  • روش‌های ارتباطی: ارتباط بین مشتری و دامپزشک بسیار مهم است.هرچه کیفیت تماس بالاتر باشد، کیفیت خدمات بیشتر است. روش‌های ارتباطی شامل پیام متنی، صوتی و ویدئو هستند.

زمان استفاده از دامپزشکی آنلاین

بهترین زمان برای استفاده از دامپزشکی آنلاین گربه

شما می‌توانید در هر زمان و به هر دلیلی از خدمات مجازی دامپزشکی بهره ببرید اما معمولاً مشتریان در موقعیت‌های زیر از خدمات اینترنتی پت استفاده می‌کنند:

  • شرایط بد آب و هوایی
  • ترافیک پرازدحام جاده
  • شلوغ بودن کلینیک
  • نداشتن زمان کافی
  • مشکل بدنی صاحب حیوان (مریضی یا معلولیت)
  • داشتن مشکلات جزئی
  • طرح هرگونه سوال

در طول همه گیری کووید-19، تقاضا برای خدمات دامپزشکی آنلاین افزایش یافته است. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند خدمات مجازی، 79 درصدی رضایت از سوی مشتریان را به همراه داشته است.

مسائل رایج گربه برای استفاده از دامپزشکی آنلاین

دامپزشکی اینترنتی برای بسیاری مسائل مربوط به گربه خانگی کاربرد دارد اما برای مشکلات جدی که تهدید کننده زندگی گربه هستند، باید حیوان خانگی را شخصاً نزد دامپزشک ببرید. در ادامه برخی از مشکلات و علائمی که ممکن است به دامپزشک آنلاین نیاز داشته باشید آورده شده است:

  • آلرژی، خارش، بثورات، ورم ملتحمه، عفونت گوش و نیش حشرات
  • آلودگی به کک و کنه
  • مراقبت از رژیم غذایی، مدیریت وزن و مسائل رفتاری
  • کمردرد، رگ به رگ شدن یا بریدگی و کبودی بافت نرم
  • سرفه‌های خفیف و برونشیت
  • مشکلات ادراری، استفراغ و اسهال
  • مشاوره‌های بعد از جراحی

مسائل رایج گربه ها برای دامپزشکی

سوالات رایج در دامپزشکی آنلاین گربه

در طول ویزیت دامپزشک مجازی، احتمالاً باید به سؤالات زیر پاسخ دهید:

  • گربه شما چه مشکلی دارد؟
  • از چه زمانی گربه شما این مشکلات را تجربه می‌کند؟
  • مشکل چقدر شدید است؟
  • مشکل چگونه خود را نشان می‌دهد؟ (علائم)
  • سابقه پزشکی گربه شما چیست؟
  • آیا حیوان خانگی شما از آلرژی رنج می‌برد یا دارو مصرف می‌کند؟

دامپزشک شما در مورد دلایل احتمالی مشکلات گربه و اقدامات بعدی با شما صحبت خواهد کرد. بسته به موضوع، دامپزشک ممکن است آزمایش‌ها و روش‌های بیشتری را در یک کلینیک به صورت حضوری پیشنهاد دهد.

در پایان باید گفت

اگر مشکل سلامتی مورد نظر بسیار جزئی است؛ خدمات آنلاین دامپزشکی را انتخاب کنید. اغلب اوقات، بازدید از کلینیک دامپزشکی یک تجربه پرهزینه است. با این حال، خدمات آنلاین دامپزشکی پاسخ‌ها و راه حل‌های حرفه‌ای را با قیمت‌های بسیار پایین‌تر بیشتر به شما ارائه می‌دهد. تمامی سوالات خود را به صورت مجازی از دامپزشک بپرسید تا بتوانید گربه خود را در نهایت سلامتی و شادی نگه دارید.