3d çizim توضیح می دهد که چگونه Fusion 360 آنها را قادر به طراحی Hoonipigasus کرد، "خودرویی که تقریباً هر کاری را می تواند انجام دهد."

مانند بسیاری از داستان های اصلی، شروع اولیه شرکت تیونینگ خودروی هانتینگتون، کالیفرنیا، BBi Autosport را می توان به سال های کودکی با چشمان درشت و شکل گیری ردیابی کرد.

بتیم بریشا، یکی از بنیانگذاران BBi، به یاد می آورد: «یک روز بعد از ظهر بود که من و پسر عمویم بیرون مشغول بازی بودیم که یک پورشه 959 خیره کننده را دیدیم که در حال رانندگی بود. بعداً متوجه شدیم که راننده پشت فرمان، بیل گیتس است!»

مشاهده این ابرخودرو - یکی از تنها 292 خودرویی که تا به حال ساخته شده است - باعث ایجاد وسواس مادام العمر نسبت به پورشه ها می شود که با افزایش سن تشدید می شود و با تاسیس BBi Autosport در سال 2005 به اوج خود رسید.

این خودروها می توانند هر کاری انجام دهند: تپه نوردی، خارج از جاده، مسابقه یخ، مسابقه رالی، مسابقات استقامتی.

در کنار طراح و شرکت CTO، دیمیتری اورلوف، امروز BBi Autosport در رده‌های بالای موتوراسپرت‌های سفارشی فعالیت می‌کند و میزبان تیمی است که نه تنها قادر به تنظیم و سفارشی‌سازی «بوم خارق‌العاده، پویا، وحشیانه» خودروهای پورشه، بلکه طراحی وسایل نقلیه است. از نظر روحیه و عملکرد منحصر به فرد خودشان هستند.

طراحی مسابقه رالی

استعداد BBi برای تجسم پورشه‌های بی‌نظیر شاید با خلق Hoonipigasus، یک مسابقه رالی AWD با موتور وسط 1400 اسب‌بخاری که از ابتدا با همکاری Hoonigan Racing، اسطوره خودروهای رالی، کن بلاک طراحی شده است، به بهترین شکل تجسم یافته است. . با الهام از پورشه 911، "خوک" - همانطور که سازندگانش با علاقه از آن یاد می کنند - قرار بود در مسیر پرپیچ و خم پیکس پیک بین المللی تپه برای مسابقه صدمین سالگرد خود رها شود و با این امید شکستن رکوردها در راه رسیدن به قله 14100 فوتی مسابقه.

مسابقه Pikes Peak با مسابقه خود BBi با زمان انجام شد. با مبارزه با یک برنامه "دیوانه" همراه با زمان های طولانی مدت که توسط همه گیری پیچیده تر شد، BBi خود را در حال طراحی، مهندسی، ساخت و آزمایش خوک به طور موازی یافت.

ابزارهای سنتی به هر یک از اعضای تیم اجازه نمی‌دهند بدون «پا گذاشتن روی انگشتان یکدیگر» به طور همزمان و مشترک کار کنند. خوک نه تنها باید مونتاژ می شد تا در روز مسابقه به خط استارت برسد، بلکه باید با دقیق ترین استانداردها مهندسی می شد.

مدل سازی سه بعدی را با نرم افزار Fusion 360

تنها با 0.04 میلی‌متر حاشیه خطا برای اندازه‌گیری‌های خود، تیم مجبور شد هر جنبه‌ای از هر قسمت را در نظر بگیرد تا با دقت دقیق به دید خود بپردازد. بریشا می‌گوید: مهلت محدودی که ما در آن قرار داشتیم.

تبدیل گوشه از هرج و مرج به همکاری

نیاز به یک راه حل CAD/CAM که به تیم BBi اجازه می دهد محصولات را همزمان و خارج از مرزهای نرم افزار مدل سازی سه بعدی سنتی توسعه دهد، Autodesk Fusion 360 را به مجموعه ابزار ایده آل تبدیل کرد، ابزاری که می تواند تمام داده های جمع آوری شده خود را در یک مکان متمرکز بیاورد. آن‌ها در استفاده از ابزار توسعه محصول ابری که CAD، CAM، CAE و PCB را ادغام می‌کند، برای تبدیل نمونه‌های اولیه به قطعات آماده تولید، سادگی پیدا می‌کنند.

Betim می‌گوید: «Autodesk Fusion 360 ما را قادر می‌سازد تا در هر مرحله از فرآیند توسعه خود، چه در حال طراحی موتور، شاسی یا حتی کوچک‌ترین قطعه باشیم، یکپارچه حرکت کنیم. ابزارهایی مانند طراحی مولد بتیم و تیمش را قادر می سازد تا تجزیه و تحلیل جریان را برای تولید خروجی های توصیه شده اجرا کنند. سپس از این داده ها برای طراحی قطعات ساخته شده با مشخصات مورد نظرشان استفاده کردند.

ساخت موتور ورزش قطعات

او می‌گوید: «Fusion 360 به دیمیتری اجازه داد تا تمام داده‌های جمع‌آوری شده ما را در یک مکان متمرکز بیاورد، سپس همه ما می‌توانیم با اولویت‌بندی وظایف بر اساس زمان انجام آنها، به صورت موازی طراحی و بسازیم. به عنوان مثال، ساخت قالب و ابزار برای بدنه‌سازی اولویت اول ما بود زیرا طولانی‌ترین زمان تولید را داشت.

«همکاری در فضای ابری، هرج و مرج را به هرج و مرج سازمان‌یافته تبدیل کرد، Fusion 360 ما را قادر ساخت که خیلی سریع طراحی، اعتبارسنجی، ساختن و مستقیماً به مسیر مسابقه برسیم.»

خط لوله محصولات موتوراسپرت به مصرف کننده

متأسفانه، حتی با وجود بزرگ‌ترین برنامه‌ها، مسابقات اتومبیل‌رانی طبیعتاً غیرقابل پیش‌بینی هستند. خوک حتی قبل از اینکه برای مسابقه واجد شرایط شود، دریچه ای را رها می کند، و یک بلوک ناامید و تیم BBi را ترک می کند تا به سوی صد و یکمین "مسابقه برای ابرها" نگاه کنند.

مدل سازی سه بعدی را با نرم افزار Fusion 360

بنیانگذار پورشه که بچه‌های عاشق پورشه است که به BBi تبدیل شده است، می‌گوید: «از بخش موتوراسپورت ما به بخش محصولات مصرفی ما یک اثر کاهشی وجود دارد. ما متوجه شدیم که تقریباً با کلیک یک دکمه، Fusion 360 می‌تواند مدل‌های سه بعدی ما را به دستگاه CNC ما صادر کند تا درست در همان لحظه تولید کند، و در نهایت با یک قطعه تمام‌شده که آماده برخورد به مسیر مسابقه یا ارسال از درب است، به پایان برسد.