یکی از لاین هایی که شرکت شیائومی در سال های اخیر فعالیت گسترده ای در آن داشته، لاین تولید محصولات باشگاهی و ورزشی بوده است. محصولات شیائومی در این زمینه هم مناسب برای استفاده ی شخصی هستند و هم برخی از مدل ها طوری طراحی شده اند که صاحبان باشگاه های ورزشی نیز بتوانند از این محصولات برای باشگاه های خود استفاده کنند، در نتیجه حرفه ای تر ها هم می توانند با لوازم ورزشی شیائومی، به سلامت و تناسب اندام خود کمک کنند.

افرادی که به دلایل مختلفی همچون مشغله های روزمره امکان رفتن به باشگاه را ندارند با خرید محصولاتی مانند تردمیل، دوچرخه یا ترازو شیائومی می توانند یک باشگاه کوچک در خانه ی خود بسازند. زندگی شهری و به طبع آن افزایش قیمت ها سبب شده در سال های اخیر بسیاری از افراد در آپارتمان ها ی کوچک زندگی کنند و در چنین فضایی وسایل ورزشی  چون تردمیل می توانند بسیار جا گیر باشد، اما طراحان شیائومی به این موضوع نیز اندیشیده اند و برای حل این معضل بسیاری از وسایل ورزشی این برند را تاشو، کم جا و سبک طراحی کرده اند.

ورزش مقرون به صرفه

اگر شما هم از افرادی باشید که حتی برای یک بار به سراغ خرید یک وسیله ی ورزشی رفته اید می دانید که چنین کالاهایی معمولا قیمت بالایی دارند. شیائومی سعی کرده محصولات ورزشی خود را با قیمت مقرون به صرفه ای وارد بازار کند تا افراد بتوانند با توجه به بودجه ی خود یکی از محصولات این لاین مانند دوچرخه شیائومی را خریداری کرده و از ورزش کردن لذت ببرند.

از سوی دیگر صاحبین باشگاه های ورزشی که مجبورند دستگاه های مختلف را با تعداد بالا خریداری کنند نیز با انتخاب این برند می توانند هزینه های خود را به صورت چشم گیری کاهش دهند. البته نباید فراموش کنیم که اکثر محصولات شیائومی در هر زمینه ای که تولید شوند، دارای کیفیت بالا، طراحی و ارگونومی مهندسی شده و عمر مفید کافی هستند پس در واقع با یک تیر دو نشان زده شده و در هزینه های تعمیر و نگهداری لوازم ورزشی نیز صرفه جویی خواهد شد.

در این مطلب قصد داریم برخی از لوازم محبوب و پرفروش ورزشی و باشگاهی شیائومی را معرفی کرده و ویژگی های مهم آن ها را برشمریم.

دوچرخه شیائومی مدل Qicycle

این دوچرخه شیائومی در دسته ی دوچرخه های تاشو قرار می گیرد، در واقع افراد می توانند به راحتی آن را در ماشین خود قرار دهند و برای سواری به محل مورد نظر ببرند. علاوه بر امکان تا شدن این دوچرخه شیائومی قابلیت مهم دیگری نیز دارد و آن استفاده از نیروی الکتریکی است که آن را به یک دوچرخه برقی تبدیل می کند. کاربران نه تنها می توانند با استفاده از نیروی حاصل از رکاب زدن دوچرخه را به حرکت در آورند بلکه در صورت سخت بودن مسیر یا خستگی می توانند از نیروی الکتریکی نیز کمک بگیرند.

در این دوچرخه شیائومی 4 حالت مختلف برای استفاده ی کاربران در نظر گرفته شده است. اولی مدل تناسب اندام است که همان رکاب زدن معمولی است. دومی حالت اقتصادی است که نیروی الکتریکی تنها کمی مشارکت دارد و به رکاب زدن کمک می کند. در حالت سوم که حالت متعادل نام دارد سهم رکاب زدن و نیروی الکتریکی یکسان بوده و در نهایت در حالت چهارم یعنی حالت پیشرفته نیروی الکتریکی تا 150 درصد افزایش پیدا می کند و برای صعود و عبور از مسیر های سخت بسیار مناسب است.

قدرت موتور را 20 عدد باتری سلولی 2900 میلی آمپر ساعتی تامین می کند که سبب می شود تنها با یک بار شارژ کردن بتوان حدود 45 کیلومتر مسافت را طی کرد.

از دیگری ویژگی های خوب این دوچرخه می توان به دنده ی هیدرولیک shimano nexus3 اشاره کرد. دنده های مختلف امکان سواری راحت در شرایط مختلف را فراهم می کنند، مثلا با تعیین دنده ی مناسب می توان در خلاف جهت باد سواری کرد.

با استفاده از این دوچرخه شیائومی افراد می توانند از وضعیت سلامتی خود نیز آگاه شوند چرا امکان اتصال به گوشی هوشمند و بررسی داده های ارسالی از دوچرخه شیائومی به کمک اپلیکیشن فراهم شده است.

تردمیل شیائومی مدل Walking Pad R2

این تردمیل شیائومی از آن مدل هایی است که بسیار برای ورزش کردن در خانه مناسب است. اولین دلیل آن ابعاد 120 در 144 سانتی متری و وزن 37 کیلوگرمی آن است که سبب می شود افراد بتوانند به راحتی تردمیل شیائومی خود را جا به جا کرده و در زیر تخت یا هر جای دیگری قرار دهند. البته قابلیت تا شدن دسته های جلویی تردمیل نیز به این امر کمک می کند.

از سوی دیگر صدای دستگاه های ورزشی می تواند برای دیگر افراد خانواده و یا حتی همسایه ها آزار دهنده باشد اما این دستگاه با وجود داشتن موتور قدرتمندی که سبب می شود بتواند تا 6 کیلومتر بر ساعت سرعت داشته باشد، بسیار آرام و بی صداست و برای کسی مزاحمتی درست نخواهد کرد.

شاید برخی از افراد فکر کنند که 6 کیلومتر بر ساعت سرعت بسیار زیادی است و برای آن ها مناسب نیست اما جالب است بدانید که این واکینگ پد، بازه سرعتی بین 0.5 تا 6 کیلومتر بر ساعت دارد و به همین جهت برای افراد در هر سن و با هرشرایط جسمی قابل استفاده است.

یکی از ویژگی های جالب  تردمیل شیائومی مدل Walking Pad R2 قابلیت سرعت تطبیقی است یعنی افراد هم به طور دستی می توانند سرعت را بالا ببرند و هم با تند و کند کردن قدم ها بر روی پد آن، دستگاه به طور هوشمند تشخیص می دهد که شما سرعت خود را کم می کنید یا قصد دویدن دارید.

یکی از مهم ترین مزایای این مدل نسبت به رقبایش در بازار با امکانات یکسان، قیمت مقرون به صرفه آن است.

ترازو شیائومی مدل Smart Scale 2

اولین ویژگی این ترازوی شیائومی که توجه مخاطبین را به خود جلب می کند، طراحی مدرن و زیبایی ظاهری آن است. پلان مربعی با گوشه های گرد، سطح یکدست و صیقلی و رنگ سفید شفاف سبب شده تا افراد بتوانند این دستگاه را در هر گوشه ای از خانه ی خود قرار دهند.

وزن این ترازو شیائومی 1.2 کیلوگرم است و کاربران می توانند به راحتی آن را در خانه و محل کار خود جا به جا کرده و زیر تخت یا میز خود جای دهند. این ترازوی هوشمند توان مورد نیاز خود را از طریق سه باتری نیم قلمی کوچک تامین می کنند که در صورت تمام کردن شارژ به راحتی می توان آن ها را تعویض کرد.

با این که ظاهر دستگاه بسیار ظریف است اما می تواند تا 150 کیلوگرم وزن را به راحتی تحمل کند. در زیر صفحه ی مربعی شکل ترازو یک LED قرار دارد که در حالت کلی معلوم نیست و تنها در صورتی که وزنی روی صفحه قرار گیرد مشخص می شود. از قابلیت های این ترازوی هوشمند می توان به اندازه گیری دقیق وزن اشاره کرد. در واقع تفاوت این ترازو با ترازوهای معمولی دقت اندازه گیری بالای آن است، سنسور استفاده شده در ترازوی شیائومی مدل Smart Scale 2 سبب شده که دقت اندازه گیری به 50 گرم برسد، در واقع اگر شما تنها 50 گرم وزن اضافه کرده باشید ترازو متوجه خواهد شد.

دقت اندازه گیری بالا سبب می شود که علاوه بر اندازه گیری وزن بزرگسالان از این ترازو بتوان برای سنجش وزن نوزاد یا اندازه گیری وزن بسته های مختلف نیز استفاده کرد.