سیستم صوتی سالن یا رستوران شما صدایی ناخوشایند دارد؟ به دنبال بلندگوهایی قوی‌تر برای باشگاه خود هستید؟ قصد خرید بهترین باند برای مجالس عروسی، عزا، جشن تولد و... را دارید؟ آیا می دانید برای انتخاب از بین ده ها مدل باند حرفه ای کدام یک مناسب کاربری و فضای شماست؟ همراه ما باشید تا شما را با یک باند اکتیو امتحان پس‌داده آشنا کنیم.

چرا انتخاب باند مناسب برای عروسی و مجالس اهمیت دارد؟

استفاده از باند خوب تأثیر بسزایی در برگزاری موفق مجالس مختلف دارد. کیفیت باند برای مجالس عروسی مهم است؛ چون پخش با کیفیت صدای گروه موزیک در جذابیت مراسم اثرگذار دارد. لازم است سیستم صوتی سالن مجالس عروسی از قدرت زیادی برخوردار بوده و کیفیت و طنین پخش صدا توسط آن، بسیار بالا ‌باشد. البته اگر از بهترین باند برای عروسی یا هر مراسم دیگری هم استفاده کنید؛ ولی تعداد یا محل نصب بلندگوها با محیط و اندازه سالن تناسب نداشته باشد، کارایی مناسبی نخواهند داشت.

برای مجالس رسمی مانند سخنرانی یا مجالس مذهبی نیز به همین ترتیب است. در واقع اهمیت انتخاب باند مناسب و با کیفیت برای برگزاری موفقیت آمیز مراسم رسمی، سخنرانی، مداحی، هیئت، جشن و... انکارناپذیر است.

چرا باید باند رستوران و اسپیکر برای کافه و کافی‌شاپ را درست انتخاب کنیم؟

برای رونق یک رستوران، کافه و کافی شاپ، علاوه بر کیفیت غذا و نوشیدنی، برخورد درست با مشتری‌ها و تمیزی محیط، باید به نوع و کیفیت صدای پخش شده در فضا نیز اهمیت داد. سیستم صدا برای رستوران بر روحیه اکثر مشتریان تأثیر می‌گذارد. مشتری با شنیدن یک موسیقی ملایم، کمتر متوجه گذر زمان می‌شود و انتظار کشیدن برایش آزاردهنده نخواهد بود. موسیقی روی اشتهای افراد اثر گذاشته و به دنبال آن سفارشات افزایش خواهند یافت.

انتخاب نوع اسپیکر برای کافی شاپ و رستوران باید به وسیله یک طراح صدای ماهر انجام شود تا خروجی نهایی از کیفیت لازم برخوردار باشد. برای رستوران‌های بزرگ نباید از باندهای کوچک استفاده کرد؛ چون کارایی خوبی از خود نشان نمی‌دهند، همچنین استفاده از باندهای بزرگ برای رستوران‌های کوچک هم موجب اذیت شدن مشتریان می‌شود. پس باید همیشه بین سایز باندها و محیط تناسب برقرار باشد.

باندی که سیستم صوتی سالن، رستوران و باشگاه شما به آن نیاز دارد

بررسی باند اکتیو

باند اکتیو از یک آمپلی‌فایر داخلی برای تقویت کردن سیگنال‌های خروجی استفاده می‌کند. اصلی‌ترین تفاوت باند پسیو و اکتیو با هم وجود آمپلی‌فایر داخلی در باند اکتیو است. به این صورت که تقویت صدا در داخل اسپیکر انجام می‌گیرد.

بلندگوی اکتیو بین کاربران حرفه ای و عادی محبوب است. یکی از دلایل محبوبیت این باندها داشتن آمپلی‌فایر داخلی است. با وجود آمپلی‌فایر داخلی دیگر نیاز به هماهنگی بین کابل و آمپلی‌فایر نیست، همچنین به خاطر سیم‌کشی کمتر احتمال تداخل در سیگنال‌ها کاهش می‌یابد. کیفیت صدا و ساده تر بودن کار با  باندهای اکتیو، آنها را در نظر برخی افراد به بهترین باند بزرگ مجلسی تبدیل کرده است. برای مثال باند اکتیو شارژی فلش خور گزینه مناسبی جهت استفاده به عنوان اسپیکر برای باشگاه، فضای باز مانند باغ و جشن است. مدل‌های بلوتوث دار و همچنین فلش خور از محبوب‌ترین باندهای اکتیو هستند.

یکی دیگر از دلایل محبوبیت این باندها راه‌اندازی و استفاده راحت از آنها است، حتی افراد آماتور هم می‌توانند خیلی راحت از آنها استفاده کنند. باند اکتیو در سیستم صوتی باشگاه، مسجد، هیئت، حسینیه، فروشگاه، مغازه و... قابل استفاده است. با توجه به تشخیص طراح صدا می‌توان از این باند برای مجالس، مراسم اداری، سالن همایش، مدارس و... هم استفاده کرد.  

باند اکتیو پاور ساند P725A بهترین باند برای مجالس

قبل از خرید هر نوع باندی باید هدفی که در نظر دارید را تعیین کنید. اگر به دنبال یک اسپیکر بزرگ و حرفه‌ای هستید، باند اکتیو پاور ساند P725A انتخاب درستی است. پاورساند یکی از گزینه های بهترین باند برای مجالس می‌باشد. P725A به عنوان باند اکتیو برای اجرای زنده به خاطر کیفیت بالای صدایی که دارد، کارایی خوبی خواهد داشت. این باند فلش خور، به خاطر قابلیت اتصال به رم، یواس‌بی، بلوتوث و... در اغلب موقعیت‌ها و فضاها قابل استفاده است. باند اکتیو پاور ساند P725A دارای تیوتر ۱٫۵ اینچی و ووفر ۱۵ اینچی می‌باشد که، باعث افزایش کیفیت صدای خروجی می‌شوند.

این باند گزینه مناسبی جهت استفاده به عنوان باند برای فضای باز، اسپیکر برای باشگاه بدنسازی، جشن ها و... است. ظاهر زیبا و طراحی خاص این باند باعث جذابیت بیشتر آن شده است. از خصوصیات بسیار خوب باند اکتیو پاور ساند P725A جنس بدنه باکیفیت آن است. ‌بدنه با جنس پلی‌پروپیلن از استحکام بالایی برخوردار است. طراحی این باند برای سیستم‌های صوتی حرفه‌ای انجام شده؛ اما به دلیل قیمت مناسب آن به عنوان باند بزرگ برای باغ یا ویلا نیز خریداری می‌شود. حداکثر حساسیت بلندگوی اکتیو P725A ، ۱۲۸ دسی‌بل است و این باند برای مجالس مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

باندی که سیستم صوتی سالن، رستوران و باشگاه شما به آن نیاز دارد

مزایای باند اکتیو پاور ساند P725A

باند اکتیو پاور ساند P725A یکی از بهترین مدل‌های اسپیکر فلش خور می‌باشد. این باند دارای کارایی و کیفیت صدای خوبی است. بعضی از مزایای باند اکتیو پاور ساند P725A عبارتند از:

  • ۱– فلش خور بودن.
  • ۲– قابلیت اتصال به بلوتوث، یواس‌بی، رم و... .
  • ۳– طراحی شده برای سیستم‌های حرفه‌ای.
  • ۴– قابل استفاده برای کاربری خانگی.
  • ۵– یکی از گزینه های بهترین باند بزرگ ارزان قیمت برای مجالس مختلف مانند مهمانی، عروسی یا فضاهای باشگاه، رستوران، هیئت، کافی شاپ و...
  • ۶– دارای حداکثر توان 1000 وات و ووفر ۱۵ اینچی.

با خرید باند اکتیو پاور ساند P725A دیگر نیاز به خرید جداگانه آمپلی‌فایر ندارید. در واقع این باند برای افرادی که تمایلی به خرید آمپلی‌فایر جداگانه ندارند مناسب است. ماندگاری این باند به خاطر کیفیت بالای بدنه و طراحی مناسب آن بالاست. قیمت باند بزرگ پاور ساند P725A مناسب می‌باشد و صدای بلند و با کیفیتی تولید می کند. خرید باند اکتیو پاور ساند P725A مقرون به صرفه است؛ چون اگر قطعات آن مشکل پیدا کنند راحت‌تر و ارزان‌تر تعمیر می‌شوند.

اسپیکر اکتیو پاور ساند P725A دارای سه ورودی است. ورودی اول مخصوص پخش کننده موسیقی است. ورودی دوم مخصوص اتصال میکروفن، کیبورد، گیتار و ... است. ورودی سوم هم برای متصل شدن به لپ‌تاپ و سایر دستگاه‌های استریو مورد استفاده قرار می‌گیرد. تنظیمات این سه ورودی جداگانه بوده و هر کدام از این ورودی‌ها به صورت مجزا قابلیت تنظیم صدا دارند. روی باند اکتیو پاور ساند P725A نمایشگر Limit تعبیه شده است، این نمایشگر نشان دهنده حداکثر صدایی است که بلندگو می‌تواند تولید کند.

باندی که سیستم صوتی سالن، رستوران و باشگاه شما به آن نیاز دارد

کاربردهای باند اکتیو پاور ساند P725A

باند اکتیو پاور ساند P725A اگرچه برای کاربردهای حرفه ای طراحی شده است،  اما در بین مدل های ارزان و اقتصادی بهترین باند برای مجالس مختلف اعم از عروسی، مذهبی، جشن و... نیز قرار می گیرد. قیمت مناسب این باند باعث استفاده از آن در مکان‌ها و شرایط مختلف شده است. اگر به دنبال خرید یک باند فلش خور بلوتوثی با کارکرد حرفه‌ای هستید، باند اکتیو پاور ساند P725A گزینه بسیار خوبی است.

باند فلش خور پاورساند P725A را به سه حالت می‌توان نصب نمود. این اسپیکر را می‌توان به شکل ایستاده یا به صورت خوابیده  و به عنوان اسپیکر مانیتورینگ مورد استفاده قرار داد. یک نوع دیگر نصب این مدل اسپیکر، آویزان کردن آن از سقف می‌باشد. برای آویزان کردن این اسپیکر بهتر است که از سیم بکسل استفاده کنید.

کلام آخر

هنگام انتخاب باند اکتیو باید به نکات زیادی توجه نمایید. مقاومت و رنج فرکانسی باند اکتیو، حداکثر توان، میزان حساسیت بلندگو، برند بلندگوها و ... نکات مهمی هستند که باید هنگام خرید آنها را بررسی کنید.‌ باند فلش خور ارزان پاور ساند P725A فشارهای صوتی بالا را تحمل می‌کند. برخلاف اغلب اسپیکرهای بزرگ خانگی، باند اکتیو پاورساند P725A  با گذشت زمان کیفیت صدای خود را از دست نمی دهد. مقاومت و طول عمر این باند بزرگ اکتیو بالاست و همین نکته خرید آن را به صرفه جلوه می دهد.