برای انتخاب هود شیمی درست و مناسب، اول از همه باید بدانید کاربرد اصلی هود شیمی چیست؟ هود شیمی به زبان ساده اول از همه وظیفه تخلیه گاز های سمی و بخارات اسیدی را دارد. پس تا الان روشن شد، فن دستگاه خیلی مهم است. باید فن قدرتمندی را انتخاب کنید تا بتواند گاز های سبک و سنگین را تخلیه کند. یکی از مواردی که خیلی باید توجه کنید، روش تخلیه گاز های سنگین از هود شیمی با جداره دوم می باشد.

هود شیمی دوجداره که به صورت مکش هوا از کف عمل می کند، با اتصال با فن قوی، کار تخلیه را به بهترین شکل انجام می دهد.

هود شیمی دوجداره به چه صورت است؟

هود شیمیایی دوجداره دو مدل تهیویه هوا دارد. یکی از بالا برای تخلیه بخارات سبک و یکی تخلیه هوا از زیر با جداره دوم برای گاز های سنگین که به صورت اتومات به بالا هدایت نمی شوند.

حتما قبل از تهیه هود شیمی بررسی کنید که گاز های سنگین در کار شما هستند یا خیر؟ اگر گاز های سنگین نیز در کار شما ایجاد می شود، حتما به سازنده هود شیمی در پروژه خودتان بسپارید که دستگاه را دوجداره بسازد.

فن سانتریفیوژ برای هود شیمی مناسب است؟

باید بگوییم گستره فن سانتریفیوژ بسیار بزرگ است و باید حواستان باشد اگر مقدار کانال کشی هود شیمی تا تخلیه زیاد نیست و نزدیک است،‌ می توانید از فن های سانتریفیوژ ارزان و ساده به صورت کامپکت ساخت برند دمنده تهیه کنید که از رنج قیمت ۹۰۰ هزار تومان شروع می شوند.

هود شیمی با فن ساده یا با فن سانتریفیوژ

فن سانتریفیوژ مدل های پلاستیکی و پلیمیری و پی وی سی برای کار آزمایشگاه مناسب تر هستند. البته که برخی از مدل های فن سانترفیوژ دمنده فلزی و با قدرت بالا هستند. که قیمت خوبی دارند، می توانید این مدل ها را دریافت کنید و بعد از مدتی به دلیل آسیب توسط گاز های سمی و اسیدی می توانید فن را عوض کنید.

در واقع خرید فن های گران قیمت هم لزوما کار عاقلانه ای نیست. چراکه مواد پلیمری به مرور زمان شکننده و ترد می شوند. اگر پره فن بشکند، مجبور هستید فن را عوض کنید.

ساده ترین فن برای هود شیمی کدام است؟

ساده ترین فن هود شیمی مدل ورتیکال و هواکش است. هواکش های شرکت دمنده که با رنج قیمت ۳۰۰ هزار تومان با دور بالا در بازار عرضه می شوند. این مدل فن ها برای کار های ساده مثلا در صنایع غذایی می تواند پاسخگو کار شما باشد. فن های هواکش برای کار های سبک با کانال کشی زیر ۱ متر می توانند با کمترین هزینه، پاسخگو کار شما باشد.

طریقه تست فن هود شیمی

راحت ترین راه برای تست تهویه هود شیمی، ایجاد دود سفید داخل هود شیمی می باشد، مسیر کامل خروج گاز و دود را می توانید در هود شیمی مشاهده و مانیتور کنید. این مسیر به صورت واضح باید از تمام مقاط منبع تولید گاز داخل هود، مسیر درستی برای خروج گاز ایجاد شود.

هود شیمی با فن ساده یا با فن سانتریفیوژ

هود شیمی را گران نخرید!

هود شیمی در واقع دستگاه خیلی مهم و خیلی حساسی نمی باشد، فقط مجرایی برای خروج گاز های سمی می باشد. لذا نیاز نیست که خیلی هزینه کنید. هود شیمیایی یک باکس ساده برای کار با فشار منفی می باشد. در واقع هر باکسی را شما بسازید که فشار منفی باشد و از نظر حفاظتی درزی نداشته باشد، می تواند نقش هود شیمی را ایفا کند.

هود شیمی را با قیمت درست تهیه کنید!

هود شیمی یا هود شیمیایی را از بزرگان این حوزه تحقیق و تیهیه کنید. هود های شیمی را از سایت های مطرح در گوگل که متخصص تجهیزات آزمایشگاهی هستند تهیه کنید. متخصصان تجهیزات آزمایشگاهی گزینه های متنوعی برای خرید به شما ارائه می کنند. هود شیمی از ۶.۵۰۰.۰۰۰ تومان تا ۶۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان متغیر است. انتخاب هود شیمی درست باید زیر نظر شرکت های معتبر صورت بگیرد تا دچار مشکل نشوید.

دستگاه های GC زیر هود شیمی

دستگاه های تخصصی آنالیز را در زیر هود شیمیایی با سایز سفارشی مناسب دستگاه شما با فن های قدرتمند با فشار منفی استفاده کنید. دقت کنید فن های خیلی قوی باید در بیرون از آزمایشگاه نصب شوند. که هم صدا در آزمایشگاه موجب آزار افراد و پرسنل نشود و هم کل کانال کشی به صورت فشار منفی باشند. اینکه فشار کانال کشی هود شیمی با فشار منفی باشد موردی مهم است. چراکه هر درزی در مسیر کانال هود شیمی با فشار مثبت می تواند آسیب جبران ناپذیری را برای شما به ارمغان بیاورد.

جمع بندی خرید هود شیمیایی

هود شیمی را حتما زیر نظر کارشناس تخصصی و معتمد خرید کنید. دقت کنید فن سانتریفیوژ خیلی مشابه یکدیگر هستند. که از قیمت ۹۰۰ تومان می تواند تا قیمت ۹۰ میلیون تومان متغیر باشند. اگر تخصص شما نباشد، به راحتی فن سانتریفیوژ زیر ۱ میلیون تومان را با قیمت ۱۰ میلیون تومان به شما می دهند. تجهیزات آزمایشگاهی معمولا کوچک شده تجهیزات صنعتی اما به صورت تخصصی هستند،‌ هرچقدر هم شما متخصص و کارکشته باشید، باز هم فروشندگان بلد هستند از چه راهی شما را گمراه کنند. بهتر است از شرکت های معتبر و با نام  و مطرح در سایت ها خرید کنید. چراکه اعتبار آنها به قدری هست که برای یک فروش ساده خود را خراب نکنند.

منبع اطلاعات مقاله:

https://royaniran.com/