یکی از موضوعات مورد علاقه کاربران گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر اتصال گوشی به تلویزیون و انتقال محتوا به نمایشگر بزرگتر تلویزیون است. درواقع یکی از فاکتورهایی که افراد در زمان خرید تلویزیون در نظر می‌گیرند، امکان اتصال تلویزیون به گوشی های تلفن همراه است. قرینه سازی صفحه نمایش به شما اجازه می‌دهد تا نمایشگر گوشی موبایل خود را همانطور که هست به صفحه نمایش تلویزیون انتقال دهید و محتوا را بر روی آن مشاهده کنید. اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که در جستجوی یافتن پاسخ این سوال هستید که چگونه گوشی سامسونگ را به تلویزیون وصل کنیم، باید قبل از هر چیزی با قابلیت‌های گوشی سامسونگ و همچنین قابلیت‌های تلویزیون خود آشنا بوده و اطمینان پیدا کنید که هر دو دستگاه شما از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند. در ادامه مطالب ما سعی بر آن داریم تا در کنار شما بررسی نمایم که چگونه گوشی سامسونگ را به تلویزیون وصل کنیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون از طریق smart view

برنامه فوق امکان انتقال تصاویر و فیلم‌های موجود در انواع و اقسام گوشی‌ را روی نمایشگر‌های بزرگ‌تر نظیر تلویزیون‌های سامسونگ به راحتی به واسطه اتصال بی سیمی فراهم می‌سازد. البته جهت استفاده از این شیوه لازم است که هم گوشی و هم تلویزیون سامسونگ، قابلیت پشتیبانی بازتاب آینه‌ای و ارسال داده را داشته باشند. همچنین باید تلویزیون سامسونگ هوشمند بوده و از قابلیت اتصال به وایفایی خانگی برخوردار باشد.

قابلیت اسکرین میرورینگ بر روی تلویزیون های سامسونگ Smart View نامیده می‌شود. بنابراین جهت استفاده از قابلیت بر روی تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ لازم است که شما روی نماد Smart View ضربه زده و پس از سپری کردن چند مرحله ساده به راحتی صفحه نمایش خود را با Smart View آینه نماید.

همانطور که گفتیم یکی از ساده‌ترین و رایج‌ترین شیوه‌ها برای اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون ، استفاده از روش Smart View می‌باشد. فناوری اسمارت ویو این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید به راحتی عکس‌، ویدئو و بازی‌های مورد علاقه‌ خود را در تلویزیون به کیفیت و وضوح بالا ببینید. برای اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون لازم است که شما مطابق با موارد زیر اقدام کنید.

  • در مرحله اول به سراغ تنظیمات تلویزیون خود رفته و کلید تنظیمات روی کنترل را فشار دهید. سپس در پنجره باز شده گزینه Network را انتخاب کنید.
  • در مرحله دوم در منو Connection گزینه Device Connector را انتخاب کرده و‌ سپس گزینه Smartphone را نیز انتخاب نماید.
  • در مرحله سوم نوبت به انتخاب گزینه Screen Share رسیده که با انتخاب گزینه فوق تقریبا مراحل تنظیمات تلویزیون به اتمام می‌رسد.
  • حال نوبت به تنظیمات گوشی می‌رسد. برای این کار باید نوار بالا گوشی را به پایین بکشید. بعد از مشاهده گزینه Quick panel، گزینه Smart View را انتخاب کنید.
  • در مرحله پنجم باید شروع به جستجو کرده تا امکان مشاهده لیستی از دستگاه‌های موجود را به دست بیاورید.
  • در مرحله ششم تلویزیون خود، فهرست دستگاه‌های موجود را انتخاب کنید. به این ترتیب اتصال گوشی سامسونگ شما با تلویزیون برقرار می‌‌گردد.

اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون با کابل usb

وصل کردن گوشی سامسونگ به تلویزیون امکانات متنوع و سرگرم کننده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد. در واقع این امکان شما را از صفحه کوچک و محدود گوشی خلاص کرده و لذت ساعت‌ها سرگرمی‌ را با کیفیت بالا به شما ارائه می‌دهد. یکی از ساده‌ترین روش‌های اتصال گوشی‌های سامسونگ به تلویزیون استفاده از کابل usb است که اولین راهکار برای همه علاقمندان به برقراری اتصال گوشی به تلویزیون است.

مزیت متصل کردن گوشی سامسونگ به تلویزیون از طریق شارژر یا کابل usb عدم مشکل تاخیر در دریافت و پردازش سیگنال‌های تصویر و فایل‌های صوتی است. در واقع با این روش اتصال لگ و کندی هنگام پخش محتوا به طور کلی منتفی است و کیفیت پخش تماشای فیلم و سریال بسیار ایده‌آل است. همچنین اجرای بازی‌ها نیز سرعت قابل قبولی دارد.

همانطور که مشاهده کردید، اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون با کابل بسیار ساده و راحت بوده و کافی است که شما کابل گوشی خود را به تلویزیون متصل کرده و به این طریق اتصال مد نظر را برقرار کنید.

اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون با بلوتوث

یکی از قابلیت‌های جالب تلویزیون‌های سامسونگ مجهز بودن به بلوتوث است. بنابراین اگر تلویزیون شما هم سامسونگ باشد، با استفاده از این قابلیت می‌توانید به صورت وایرلس بین گوشی و تلویزیون ارتباط برقرار کرده و آن‌ها را به یکدیگر متصل کنید.

نکته جالب توجه این است که تمامی تلویزیون‌های سامسونگ که از اسمارت ریموت پشتیبانی می‌کنند، به بلوتوث نیز مجهز هستند. اما به طور کلی برای کسب اطلاع از پشتیبانی تلویزیون سامسونگ از بلوثوث می‌توانید وارد قسمتSetting شده و آنگاه قسمت Sound و Sound Output را انتخاب نمایید. اگر پس از انتخاب شما گزینه Bluetooth Speaker List ظاهر شود، نشانه این است که تلویزیون سامسونگ شما از قابلیت بلوتوث پشتیبانی می‌کند.

برای اتصال گوشی با تلویزیون سامسونگ از طریق بلوتوث لازم است که هر دو قابلیت در هر دو دستگاه یعنی بلوتوث گوشی موبایل و تلویزیون را فعال کنید تا هر دو دستگاه یا یک دیگر جفت شوند. به این ترتیب بدون نیاز به انجام مراحل سخت و پیچیده و استفاده از هیچ گونه کابل و سیمی، به راحتی یک اتصال پایدار بین گوشی موبایل و تلویزیون سامسونگ خود برقرار می‌کنید.

وصل کردن گوشی سامسونگ به تلویزیون

اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون با کابل hdmi

یکی دیگر از شیوه‌های کاربردی اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون استفاده از کابل hdmi است. برای این کار به یک کابل استاندارد hdmi نیاز دارید. برای اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون از طریق کابل hdmi لازم است که ابتدا اتصال پورت را به گوشی متصل کرده و سپس گوشی سرهای USB و HDMI کابل را به محل مورد نظر در تلویزیون وصل کنید. به منظور تغییر پورت ورودی تلویزیون را از آنتن به HDMI نیازی به هیچ تنظیمی در گوشی موبایل و یا تلویزیون خود ندارید. فقط باید کمی دقت کنید که کابل USB را حتما به پورت usb پشت تلویزیون متصل کنید. علت توصیه فوق این است که برق اتصال توسط این کابل تامین می‌شود در صورتی که تلویزیون شما فاقد پورت USB باشد، می‌توانید از شارژر موبایل‌تان استفاده کنید.

 جمع بندی

یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که در حال حاضر ذهن بسیاری از کاربران را به خود مشغول کرده این است که چگونه گوشی سامسونگ خود را به تلویزیون متصل کنیم. ما در این مطلب برای کمک به شما تمامی روش‌هایی کاربردی در این زمینه را در اختیار شما قرار دادیم. حال نکته مهم این است که شما باید به قابلیت‌های هر دو سیستم خود توجه کرده و متناسب با آن و همچنین امکاناتی که در دسترس دارید، روش مناسب را انتخاب کنید.