یکی از فاکتور های اساسی برای بهبود سئوی وب‌سایت سرعت وب‌سایت می باشد، همچنین عوامل مختلفی روی موفقیت کسب و کار شما تاثیر می گذارد که یکی از آن ها سئو می باشد، شما با بهبود سرعت وب‌سایت خود می‌توانید رتبه بهتری را در موتور جستوجگر گوگل کسب کنید. یکی از اصلی ترین عواملی که روی سرعت وب‌سایت شما تاثیر مستقیمی می گذارد، هاست یا سروری می‌باشد که وب‌سایت شما روی آن قرار دارد، از این جهت خرید سرور ابری اهمیت پیدا می‌کند. در این مقاله سعی شده است که راهنمایی جامع برای خرید سرور در اختیار شما قرار دهیم.

سرور ابری چیست؟

سرور ابری با ایجاد یک نیروی پردازش ترکیبی چند سرور سخت‌افزاری جدا از هم، از نظر منطقی مانند یک سیستم قوی و یکپارچه عمل می‌کنند. توزیع جغرافیایی این سرورهای سخت‌افزاری باعث ارائه سرویس بهتری به کاربران در نقاط مختلف دنیا می‌شود. با استفاده از سرور ابری دیگر نیازی به مدیریت سرورهای سخت‌افزاری ندارید. سرورهای ابری تمام عملکرد یک سرور فیزیکی را با قدرت پردازش بیشتری انجام می‌دهند و قدرت ذخیره‌سازی و امنیت بالاتری نیز دارند.

مقاله جامع و کاربردی اَبر دِراک درباره سرور ابری را از اینجا بخوانید

تفاوت سرور ابری و سرور مجازی چیست؟

ممکن است در خرید سرور کلمه سرور مجازی نیز به گوش شما خورده باشد، در سرور مجازی، یک سخت‌افزار قدرتمند را با استفاده از نرم‌افزار به چند سرور شبیه‌سازی می‌کنند. با مجازی‌سازی، چند سرور مستقل با سیستم عامل‌های جدا بر روی یک سخت‌افزار با منابع مشخص ایجاد می‌شود. در سرور مجازی میزان CPU، RAM و … برای هر کاربر مشخص و ثابت است. تفاوت اصلی سرور مجازی و سرور ابری در زیر ساخت ارائه آن ها می باشد.

مقاله جامع و کاربردی اَبر دِراک درباره تفاوت سرور ابری و سرور مجازی را از اینجا بخوانید

راهنمای خرید سرور ابری اَبر دِراک

خرید سرور داخلی بهتر است یا سرور خارجی؟

موقعیت سرور تاثیری در سطح ارائه سرویس ندارد، سرور ابری ایران نیز کیفیتی در حد سرور های خارجی دارد. شما بسته به نیاز خودتان می‌توانید لوکیشن مورد نظر خود را از بین ایران، آلمان و آمریکا انتخاب کنید. اگر مشتریان شما در داخل ایران قرار دارند با خرید سرور ابری ایران سرعت وب‌سایت شما برای ایرانیان بالاتر است. سرور های خارجی از جمله سرور ابری آلمان و سرور ابری امریکا نیز سرویس های پرطرفداری هستند و دارای سطح کیفیت و امنیت بسیار بالایی می باشند.

خرید سرور لینوکسی یا سرور ویندوزی؟

یکی دیگر از مواردی که باید هنگام خرید سرور به آن توجه کنیم انتخاب سیستم عامل سرور ابری می باشد، انتخاب سیستم عامل باید بر اساس نوع استفاده و نیاز باشد، به طور مثال اگر وب‌سایت شما از زبان برنامه ASP.NET استفاده شده است بهتر است سرور ابری ویندوز را انتخاب کنید چرا که وب‌سایت شما سازگار بیشتری با آن خواهد داشت، سرور ابری با سیستم عامل لینوکس با زبان های برنامه نویسی PHP و پایتون سازگاری بیشتری دارند. بسیاری از سیستم‌های مدیریت محتوا از جمله وردپرس، پرستاشاپ، جوملا و دروپال با زبان برنامه نویسی PHP ساخته شده‌اند، بنابراین اگر قصد دارید سایت خود را با یکی از این سیستم‌ها بسازید، بهتر است از سرور لینوکسی استفاده کنید.

Uptime سرور کلید خرید سرور ابری

یکی از مهم ترین عواملی که کیفیت سرور ابری را مشخص می کند بالا بودن Uptime سرور است. خراب شدن سرور، آتش سوزی، سیل، قطعی برق اجتناب ناپذیر است اما تیم ارائه دهنده سرویس باید بتواند مدیریت لازم را هنگام بروز حادثه انجام دهد. بالا بودن اپتایم سرور نشان از بالا بودن کیفیت دیتاسنتر ها و تیم فنی قوی می باشد.

راهنمای خرید سرور ابری اَبر دِراک

اَبر دِراک مطمئن ترین ارائه دهنده خدمات سرور ابری در ایران

شما می‌توانید به کمک اَبر دِراک سرور ابری خود را با کانفیگ و سیستم عامل مورد نظرتان ایجاد کنید و کنترل کاملی روی سرور ابری خود داشته باشید، همچنین با خرید سرور ابری اَبر دِراک از پشتیبانی رایگان اَبر دِراک بهرمند می شوید. اَبر دِراک تلاش می کند تجربه خوبی از کار با فناوری های ابری برای شما فراهم کند. پایداری، سرعت و پشتیبانی اصلی‌ترین دلایلی هستند که می‌توانید ما را انتخاب کنید.

مزایای خرید سرور ابری اَبر دِراک

با خرید سرور ابری از اَبر دِراک زیر ساخت وب‌سایت یا نرم افزار خود را بر بستر فناوری ابری اَبر دِراک بنا می کنید، فناوری ابری یک فناوری پیشرفته می باشد که باعث کاهش هزینه مصرفی شما و پایداری هر چه بیشتر سرویس های شما می شود. اَبر دِراک تلاش می کند زیر ساخت ابری خود همیشه ایمن نگه دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید سرور ابری اَبر دِراک به این صفحه مراجعه کنید