ترک مواد مخدر به خصوص ترک تریاک با سختی هایی روبرو است که یکی از اصلی‌ ترین این سختی ها درد کشیدن بدن است. بسیاری از کسانی که تجربه ترک مواد دارند، همیشه درد کشیدن شدید را به خاطر دارند و بیان می کنند که در زمان پاک شدن، بدن آن ها به اصطلاح به سیم کشی افتاده است. منظور از سیم کشی این است که بدن حالت درد شدیدی را تجربه می‌ کند و فرد احساس از هم گسیختگی پیدا می کند. بهتر است بدانید که در صورت ترک اصولی و در شرایط استاندارد و تحت نظر پزشک، این دردها قابل تحمل تر خواهند شد و شخص معتاد راحت ‌تر می ‌تواند این دردها را تحمل کند.

اما چگونه می ‌توان دردهای ترک تریاک را به حداقل خود رساند؟ برای کمتر کردن این دردها روش های مختلفی وجود دارد که یکی از آن ها مصرف برخی از مواد غذایی و مکمل ها است. ما در این مقاله به صورت تخصصی تر در مورد رژیم غذایی ترک تریاک و همچنین در مورد برخی از داروها در این زمینه صحبت کرده ایم.

همچنین یکی از بهترین کلینیک های ترک اعتیاد اصفهان را می خواهیم به شما معرفی کنیم. کلینیک ترک اعتیاد نگین یکی از با تجربه ترین کلینیک ها است که متخصصان و پزشکان آن داروهایی را برای ترک تریاک به شما معرفی می کنند. ما در کلینیک ترک اعتیاد نگین برای ترک تریاک و سایر مواد مخدر، ابتدا فرد مبتلا را مورد ارزیابی قرار می دهیم و بر اساس نوع مخدر، میزان مصرف، توان جسمانی، مشخصات فردی و... بهترین روش های ترک تریاک و ترک مواد مخدر را پیش روی او می‌گذاریم. بنابراین با ما همراه باشید.

برای ترک تریاک چه بخوریم درد نکشیم؟

رژیم غذایی مناسب ترک اعتیاد تریاک

ترک اصولی باعث می شود تا دردهای ناشی از ترک مواد مخدر و پاکسازی بدن به حداقل خود برسند. به عنوان مثال در صورتی که شما یک رژیم غذایی خاص را رعایت کنید، بدن شما قدرت بیشتری برای مقابله با درد ناشی از ترک پیدا خواهد کرد. بعضی از مراکز ترک اعتیاد این مسئله را بسیار جدی گرفته اند و با رژیم درمانی تاثیر زیادی بر کاهش درد افراد ایفا می کنند. به عنوان مثال در صورتی که گرمی‌جات در رژیم غذایی فرد بیمار بیشتر باشد و از سردی های کمتری استفاده شود، به احتمال زیاد بدن قدرت بیشتری در برابر درد پیدا خواهد کرد. همچنین برخی از غذاها جنبه دارویی داشته و توصیه می ‌شود که در هنگام ترک بیشتر مصرف شوند.

در کنار رژیم غذایی مناسب، روش های دیگری نیز برای کمتر کردن کردن درد ناشی از ترک مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال برخی از داروهای ضد درد همچون متادون باعث کمتر شدن درد جسمی فرد معتاد در هنگام ترک می‌شوند. همچنین در صورتی که شما به عنوان یک فرد معتاد در کلینیک های مخصوص ترک اعتیاد به صورت اصولی تحت درمان باشید، پزشک متخصص دوز مواد مخدر را به صورت تدریجی برای بدن شما کمتر می کند تا بتواند میزان تحمل درد بدن شما را متوجه شود. همچنین استفاده از برخی داروهای مسکن نیز برای کاهش دردها بسیار موثر واقع می شود. البته تمام درمان های دارویی باید دقیقا تحت نظر پزشک متخصص باشند. برخی از آمپول های تقویتی نیز در این زمینه می ‌توانند موثر عمل کنند، البته این آمپول ها نیز باید دقیقا تحت نظر پزشک متخصص و در دوز تخصصی تزریق شوند.

برای ترک تریاک چه بخوریم درد نکشیم؟

مراجعه به کلینیک ترک اعتیاد نگین

یکی از کلینیک های ترک اعتیاد بسیار معتبر که برای ترک تمامی مواد مخدر و در تمام دوزهای مصرفی از راه ها و روش های کاملا اصولی و تخصصی استفاده می کند، کلینیک ترک اعتیاد نگین است. این کلینیک به صورت تخصصی از افراد و پزشکان متخصص و با تجربه استفاده می کند که عوارض ترک را به حداقل خود می رسانند و باعث می شوند فرد معتاد هیچ تمایلی برای بازگشت به مواد مخدر نداشته باشد. شما می توانید جهت ترک اعتیاد خود و اطرافیانتان از طریق کلینیک ترک اعتیاد نگین اقدام نمایید. علاوه بر آن، این کلینیک در راستای بهبود شرایط روحی فرد معتاد نیز بسیار موفق عمل کرده است و در کنار آن با بهره گیری از روش های کاملا تخصصی باعث می‌ شود تا دردهای ناشی از ترک، برای فرد معتاد به حداقل خود برسد و فرد بتواند با راحتی بیشتر ترک مواد مخدر را پشت سر بگذارد.

البته ناگفته نماند که میزان درد، پروسه درمان و مدت زمان مورد نیاز برای بستری فرد، همگی بستگی به دوز مصرف فرد معتاد و نوع اعتیاد او دارد. در صورتی که افراد دوز مصرفی مواد بالایی داشته باشند به احتمال زیاد نیاز به بستری شدن در پروسه طولانی مدت تری خواهند داشت و استفاده از داروها، مکمل ها و همچنین رژیم غذایی خاص برای آن ها اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد. شما می توانید برای دریافت مشاوره های بیشتر در این خصوص، از طریق لینک های ارتباطی موجود در وبسایت نگین با کارشناسان ما در ارتباط باشید. متخصصان مرکز ترک اعتیاد نگین به شما می گویند که برای ترک تریاک چه بخوریم درد نکشیم و فرد مبتلا را در این مسیر همراهی و ساپورت می کنند تا بتواند عوارض پس از ترک اعتیاد را پشت سر بگذارد و به راحتی و برای همیشه تریاک یا هر مواد مخدر دیگری را ترک کند.